Maserati Grecale: Sportski SUV s ICE motorima od 300 do 530 KS
MC20 je uzbudljivi supersportaš iz Maseratijevog novog vala modela, ali svi u Modeni vjeruju kako upravo Grecale ima sve potrebno da tvrtki zaradi novac. Konačno, manji crossover, pozicioniran ispod Levantea, na tržištu ima samo jednog opasnog konkurenta, Porsche Macan.
Vjetar Grecale puše s otoka Zakynthos, referentne točke ruže vjetrova. Zimi je taj sjeveroistočni vjetar hladan i suh, dok ljeti puše put kopna uz Tirensku obalu i poput morskog povjetarca duž jadranske obale. U Maseratijevoj “ruži vjetrova”, kojoj je referentna točka Modena u talijanskoj regiji Emilia-Romagna, Grecale je manji SUV u trenutnoj ponudi, od kojeg se mnogo očekuje.
Prije svega, očekuje se kako će tvrtki donijeti prijeko potrebni novac, jer iskustva Porschea kazuju kako je njihov konkurent u ovoj klasi, Macan, prava koka koja nese zlatna jaja.
Nakon višestrukih kašnjenja uzrokovanih zastojima u dostavnom lancu i nedostatkom mikročipa, novi SUV s logotipom trozupca debitira u verzijama GT, Modena i Trofeo. Uz hibridne pogone, prikazan je i u čisto električnoj verziji Forgole. EV će se pojaviti na tržištu godinu dana nakon ICE modela, a imat će drugačiju prednju rešetku sa zakrivljenim letvicama i aerodinamične kotače.
Duljinom od 4,85 m. je za 15 centimetara kraći od Levantea, dok se s međuosovinskim razmakom od 2,90 metara sugerira kako se želi ugnijezditi u segmentu X3/GLC/Macan. U Maseratiju na kriju kako su tijekom razvoja podosta pogledavali i na Jaguar F-Pace i Range Rover Velar.
Dizajn uključuje Maseratijev novi vizualni identitet. Sprijeda se nalazi niska i naglašena rešetka, profil je prepoznatljiv po kontrastu između čistoće i tehnike, s vrlo fluidnim linijama s vijugavim, vizualnim oblicima i tehničkim komponentama naglašenima upotrebom ugljičnih vlakana. Straga su bumerang svjetla inspirirana Giugiarovim 3200 GT, dok trapezoidnu liniju čini coupé efekt kabine i detalji kao kod sportskog automobila.
U kabini, premium izrada uz izvanredne tehničke specifikacije, uključuje i tradicionalne Maseratijeve pokazivače, sada po prvi put digitalne. Iznenadit ćete se kad čujete da tehnički postoje čak četiri zaslona, uz peti kao doplatu.
Osim digitalnog i prigodljivvog vozačevog zaslona 0d 12,3” i para dodirnih zaslona na središnjoj konzoli, i tradiconalni sat je također zapravi mali ekran. Sve komande su na dodir, pa i one mjenjača. Vožnja i tehnologija se kontrolira putem zaslona: veliki središnji od 12,3”, najveći je ikada viđen u Maseratiju. Tu je još jedan zaslon od 8,8” za dodatne kontrole koji je preuzeo uobičajene tipke i gumbe za kontrolu postavki klime.
I to nije sve; ako vam nije dosta elektronskih prekidača i pokazivača, dodatno Maserati nudi opcijski HUD-om, koji obećaje vrhunske kutove gledanja, kontrast i svjetlinu u segmentu. Pored obilja mjesta sprijeda i straga, mnogo pretinaca i odlagališta za stvari, tu je i prtljažnik s raskošnih 570 l obujma.
Grecale GT i Modena dolaze s 2,0-litrenim 4-cilindričnim motorom koji uključuje 48-voltni blagi hibridni sustav i dodatni električni kompresor. Bazni model GT ima 300 KS/450 Nm, dok motor u Modeni razvija 330 konja i jednaki moment. Kod osnovnog modela spront do stotke traje 5,6 sekundi ili 0,3 s manje za jači model. Oba dostižu 240 km/h.
Svi Grecalei imaju AWD pogon i 8-stupanjski automatik, pa i neosporni lider u ponudi – Trofeo, s 530 KS i 620 Nm. Trolitreni V6 motor nove generacije Nettuno je prilagođeni agregat iz MC20, ali ovdje sa 100 KS manje. S njime talijanski SUV ubrzava za 3,8 sekundi i dojuri do brzine od 265 m/h.
Kažu i kako upravo Trofeo “predstavlja čisti adrenalin, gdje su razorne performanse automobila usklađene s potrebama svakodnevnog korištenja.” Maserati očekuje i da će električni Grecale Forgole izazivati adrenalinski udar, koje doduše neće pratiti neka uobičajena zvučna kulisa. Dostupan u ekskluzivnoj boji Rame Folgore, Grecale EV dolazi s prilično velikom baterijom od 105 kWh i koristit će tehnologiju od 400 V.
Dok će detaljniji tehnički podaci biti objavljeni naknadno, zna se da će njegovi elektromotori isporučiti kombinirani trenutni okretni moment od kamionskih 800 Nm. Na europska tržišta modeli s ICE pogonom stižu već u prvoj polovici godine. Cjenik u Italiji počinje od 76.470 eura za Grecale GT, do 114.950 eura za Trofeo.