Kako će izgledati novi Nissan GT-R?
Da, dobro ste pročitali – GT-R u novom ruhu stiže kroz koju godinu, no u malo drugačijem izdanju od onog na koje smo dosad navikli.
Prije nekoliko mjeseci sam pregledavajući neke internetske stranice naletio na intervju u sklopu kojeg je jedan od istaknutijih ljudi iz Nissana izjavio kako se razmatra elektrifikacija sljedeće generacije Nissana GT-R.
Naravno da pojam „elektrifikacije“ u tom momentu nije bio preciziran, pa sam istog momenta pomislio ono najgore, tj. kako bi najnovija inkarnacija legendarnog japanskog automobila mogla postati kuhalo na struju s četiri kotača.
Nakon tog intervjua dugo je vremena vladala šutnja po tom pitanju, no kada se prije nešto više od mjesec dana na danas već tradicionalnoj manifestaciji zvanoj “Goodwood Festival of Speed” svijetu prikazao koncept uobličen u GT-R concept 2020 GranTurismo, te kada su gameri dobili priliku testirati dotični koncept unutar slavne igre na Playstation 3 igraćoj konzoli, na obzoru se ipak malčice pokazalo sunce.
Iskreno, iako nisam pobornik nikakvih „alternativnih“ goriva, te se u sklopu svijeta automobila tvrdoglavo priklanjam staroj narodnoj poslovici „na ulje se grije, na plin se kuha, a na benzin se vozi“, jednostavno ne podnosim ideologiju električnih automobila.
Zapravo mi čak i Hibridi predstavljaju trn u oku, no iz nekog razloga one sportski-orijentirane Hibride nekako mogu shvatiti.
Je li to primjer dvostrukih mjerila s moje strane, ili se pak jednostavno radi o sazrijevanju, ne mogu suditi sam o sebi, no činjenično stanje je da mi se ideje za novi GT-R sve više i više sviđaju.
Uglavnom, kako u ovom času stvari stoje, aktualni Nissan GT-R ne doživljava baš najljepše dane u smislu prodaje, jer ona i dalje pada. Samim time u Nissanu nisu baš pretjerano zadovoljni, te se okreću nasljedniku modela koji bilježi već sedam godina postojanja, te djeluje pomalo umorno.
Dotični nasljednik će i dalje nastaviti tradiciju koju je „Hakosuka“ Skyline GT-R započeo još davne 1972. godine, no na nešto drugačiji način.
Za početak bi sam automobil trebao poprimiti oblik super-automobila, te se u ovim momentima još uvijek ne zna hoće li ta transformacija biti striktno vizualnog tipa, ili će Nissanovci i motor preseliti na lokaciju iza vozačkog sjedala. No ono što je po pitanju motora poznato svodi se na činjenicu da će se (i opet) raditi o 3,8-litarskom V6-Twin-Turbo motoru u kombinaciji s pogonom na sve kotače.
Novost je u tome što bi prema naznakama glavnih i odgovornih ljudi u Nissanu novi GT-R trebao uz benzinski Twin-Turbo motor imati i jedan električni snage od oko 150 konjskih snaga.
U smislu snage tako postavljena priča trebala bi rezultirati s brojkom od 750-800 konja, kojima bi novi GT-R trebao raspolagati na dnevnoj bazi, a takav razvoj situacije bi iz najsportskijeg Nissana itekako trebao učiniti pomak od sportskog automobila prema super-automobilu.
Doduše, aktualni 6-brzinski mjenjački sklop neće ni približno moći biti korišten u sklopu nove generacije GT-R-a, već će na njegovo mjesto doći novi 8-brzinski mjenjački sklop koji će moći izdržati svu tu dodanu snagu.
Uglavnom, kako su vremena postala teška, a Nissan GT-R više nikome ništa nije dužan dokazivati, jasna je stvar da će Japanci ovaj model i opet pokušati približiti širokim masama koliko god će to biti moguće. Pri tome naravno nitko ne želi vidjeti gubitak karaktera ili izuzeće od tradicije koja je aktualna još od početka sedamdesetih godina prošlog stoljeća, no neke će se stvari ipak morati promijeniti.
Tome u prilog ide i činjenica da Nissan u obliku novog GT-R-a ne misli svijetu prikazati nit vodilju tvrtke, već prikaz onoga što je samo jedan dio prema auto-entuzijastima i dinamičnoj vožnji usmjerene ponude modela, što je pak za svaku pohvalu.
Bilo kako bilo, u ovim je momentima itekako realno očekivati da bi se novi GT-R u svojoj konceptnoj fazi mogao pojaviti tijekom sljedeće godine, dok će s izlaskom na tržište precizni Japanci zasigurno pričekati do 2018. godine.
Također, tu je činjenica da novi GT-R neće biti nalik mikseru ili sokovniku, te neće koristiti struju kao primarni i jedini izvor goriva, što pak samo po sebi spada u kategoriju dobrih vijesti.
No one najbolje vijesti su u svakom slučaju svedene na činjenicu da je Nissan GT-R i dalje u planu o(p)stati među nama, a to je u ovom momentu sasvim dovoljno.