Najinovativniji automobilski brendovi: Hyundai predvodi u automobilskoj inovaciji za električne automobile
Stručnjaci za leasing automobila iz tvrtke ‘Hippo Leasing‘ proveli su studiju koja je identificirala najinovativnije automobilske brendove u 2023./24. godini, analizirajući broj patenata koje svaki proizvođač automobila posjeduje.
Patenti su ključan pokazatelj inovacija jer štite nove tehnologije i pokazuju koje tvrtke prednjače u napretku, osobito u području električnih vozila (EV) i tehnologija samovožnje.
Studija se temeljila na analizi podataka o patentima iz baza poput Google Patents i Espacenet, s posebnim fokusom na patente izdane 2023. godine. Korištenjem Cooperative Patent Classification (CPC) indeksa, istaknuti su patenti povezani s električnim vozilima i autonomnom vožnjom. Ova analiza pruža vrijedne uvide u to koji proizvođači automobila oblikuju budućnost industrije te naglašava njihovu važnu ulogu u definiranju smjera budućih trendova i tehnologija.
Redni broj | Marka | Broj patenata |
1. | Hyundai | 1,919 |
2. | Toyota | 1,66 |
3. | Kia | 1,649 |
4. | Ford | 837 |
5. | BYD | 763 |
6. | Honda | 696 |
7. | Volvo | 637 |
8. | Geely | 459 |
9. | Audi | 396 |
10. | Mercedes-Benz | 385 |
11. | Porsche | 372 |
12. | Great Wall Motor | 295 |
13. | VW | 283 |
14. | Subaru | 196 |
15. | Nissan | 187 |
16. | Changan Automobile | 138 |
17. | Mazda | 102 |
18. | Jaguar / Land Rover | 90 |
19. | Peugeot | 89 |
20. | SAIC Motor | 33 |
21. | Tesla | 18 |
22. | General Motors | 14 |
23. | BMW | 2 |
24. | Skoda | 1 |
25. | Chrysler | 0 |
Japanski proizvođači kontroliraju 42% patenata za električna vozila
Japanski proizvođači automobila drže značajnih 42% svih patenata za električna vozila, što odražava njihovu duboko ukorijenjenu predanost inovacijama u automobilskoj industriji. Brendovi poput Toyote i Honde, poznati po pionirskim hibridnim tehnologijama, sada ostvaruju značajne korake na tržištu električnih vozila.
Ipak, unatoč snažnom portfelju patenata, japansko tržište električnih vozila raste sporije u usporedbi s drugim regijama. Na primjer, udio novih registracija električnih vozila u Japanu opada od vrhunca 2017. godine (IEA).
Tesla na 21. mjestu po broju patenata za električna vozila
Tesla, lider na tržištu električnih vozila, revolucionirala je industriju svojim napretkom u tehnologiji baterija i dometu, čineći svoje automobile jednim od najprodavanijih električnih vozila globalno. Ipak, iznenađuje što Tesla ima samo 18 patenata za električna vozila, što ga smješta na 21. mjesto među analiziranim proizvođačima.
Ovaj mali broj patenata nije slučajnost. Tesla je svoje patente otvorio javnosti kako bi ubrzao tranziciju prema održivom transportu. Otvorivši svoje tehnologije, Tesla nastoji ubrzati globalno usvajanje električnih vozila, stavljajući planet ispred vlasništva nad patentima.
Hyundai dominira inovacijama s 1.919 patenata za električna vozila
Hyundai je zauzeo prvo mjesto s 1.919 prijavljenih patenata za električna vozila. Južnokorejski proizvođač automobila agresivno se probija na tržište električnih vozila, što je vidljivo u njegovim inovativnim modelima poput serije IONIQ, koja je prva ponudila hibrid, plug-in hibrid i potpuno električne opcije u jednom karoserijskom obliku.
Ova fokusiranost na široki spektar EV tehnologija lansirala je Hyundai na vrh liste. Njihova strategija, koja kombinira pristupačnost, domet i naprednu tehnologiju, pozicionira ih kao dominantnu snagu na globalnom tržištu električnih vozila (IEA).
Redni broj | Marka | Broj patenata |
1. | Toyota | 14,122 |
2. | Honda | 8,355 |
3. | Geely | 6,983 |
4. | BYD | 6,834 |
5. | Ford | 6,371 |
6. | Hyundai | 6,219 |
7. | Changan Automobile | 5,65 |
8. | Great Wall Motor | 5,578 |
9. | Mercedes-Benz | 4,248 |
10. | Volkswagen | 4,14 |
Toyota predvodi s 14.122 patenta
Japanski proizvođači automobila predvode u inovacijama, s Toyotom na čelu, koja drži impresivnih 14.122 patenta u 2023./24. godini. Toyota, poznata po uvođenju Priusa, prvog masovno proizvedenog hibridnog automobila 1997., nastavlja pomicali granice, učvršćujući svoju poziciju kao najinovativniji proizvođač automobila.
Honda je na drugom mjestu s 8.355 patenata, što pokazuje njihovu snažnu predanost napretku u automobilskoj tehnologiji. No, Kina brzo sustiže. Geely i BYD, s 6.983 i 6.834 patenta, predvode agresivnu ekspanziju Kine na globalno tržište automobila.
Ovi brendovi ne fokusiraju se samo na domaće tržište; oni također ostvaruju značajan napredak na globalnom planu, s ciljem da izazovu etablirane divove svojom inovativnom tehnologijom. Ovaj potez odražava širu kinesku ambiciju da dominira budućnošću automobilske industrije (IEA).
Utrka za samovozeću tehnologiju
Iako se električna vozila često hvale kao budućnost, proizvođači automobila zapravo se više fokusiraju na tehnologije samovožnje, podnoseći 24% više patenata za autonomnu vožnju nego za električna vozila. Toyota predvodi s 2.972 patenta za autonomnu vožnju, slijedi Hyundai s 2.644, a Kia s 1.987, dok se brendovi automobila natječu za dominaciju na tržištu autonomnih vozila.
Ford na 4. mjestu u samovozećoj tehnologiji
Ford je na četvrtom mjestu po broju patenata za autonomnu vožnju, s prijavljenih 1.060 patenata. Američki proizvođač automobila dospio je na naslovnice lansiranjem prvog zakonski odobrenog automobila bez ruku u Velikoj Britaniji, Mustang Mach-E, koji je sada odobren u 15 europskih zemalja.
Ford također surađuje s Argo AI na razvoju četvrte generacije samovozećeg vozila, koje uključuje vrhunske senzorske i računalne tehnologije poput kamera visoke rezolucije i poboljšanih radarskih senzora.