Automobili postaju sve veći: Parkiranje u europskim gradovima i rastuća opasnost od SUV-ova
Polovica novih automobila na europskim cestama postaje sve veća i šira, prema nedavnoj studiji koja upozorava na izazove u vezi s parkiranjem. Prema istraživanju organizacije Transport & Environment, prosječna širina novih automobila povećava se za 1 cm svake dvije godine, dosegnuvši sadašnjih 180.3 cm u usporedbi s 177.8 cm u 2018.
Studija također otkriva da od 100 najpopularnijih automobila u Europi, njih 52 su preširoki za standardna parkirna mjesta od 180 cm u velikim gradovima poput Londona, Pariza i Rima. Ovaj trend, posebno s velikim SUV vozilima, stvara probleme u garažama i na parkinzima, otežavajući ulazak i izlazak putnika.
James Nix, voditelj politike vozila u Transport & Environment, ističe da automobili desetljećima postaju sve širi te da će se taj trend nastaviti ako se ne postave strože granice. On također upozorava na opasnosti koje proizlaze iz velikih SUV-ova i kamioneta koji zauzimaju pločnike, ugrožavajući pješake, bicikliste i ostale sudionike u prometu.
Istraživanje stiže u trenutku kada se Pariz priprema za glasanje o povećanju naknada za parkiranje većih automobila, posebno SUV-ova. Referendum planiran za 4. veljače razmatra udvostručenje cijena parkiranja za ta vozila, no ne bi utjecao na stanovnike Pariza, već na one koji posjećuju grad.
S obzirom na rastuću popularnost SUV-ova, klimatski aktivisti diljem Europe sve su agresivniji. Grupa poznata kao Tire Extinguishers proširila je svoje aktivnosti na ispuhivanje tisuća guma na terenskim vozilima u zapadnoeuropskim gradovima.