Europska premijera: Honda predstavila novi Civic e:HEV
11. generacija legendarnog globalnog kompakta nadovezuje se na 50 godina tradicije, pa potpuno novi hibridni Civic spaja snažne performanse i učinkovitost s poboljšanom razinom unutarnje udobnosti, vizualne privlačnosti i cjelokupne upotrebljivosti.
Kako je rečeno na europskoj prezentaciji koja je sukladno nepisanim pravilima “novog normalnog” održana online, uz standardnu Hondinu dokazanu tehnologiju e:HEV pogonskog sklopa, potpuno novi Civic dovršava misiju marke elektrificirati sve svoje glavne europske modele do kraja 2022. U svom najnovijem ruhu, Civic utjelovljuje novi, progresivni pristup dizajnu.
Zajedno s Hondinim principom razvoja ‘čovjek-maksimum, stroj-minimum’ (M/M), ovaj zajednički pristup oblikovao je sve aspekte dizajna i razvoja Civica. Jedna od važnih novosti je da su sada karoserije za sva tržišta jednaka, uz neke specifične detalje. Europski model rastegnuo se tako na 455 cm.
Umjesto naglašene sportske, Honda se ovog puta odlučila na elegantno-sportsku siluetu, što je postignuto spuštanjem linije haube za 25 mm u odnosu na prethodnu generaciju, dok su staklene površine povećane kako bi se stvorila svijetla i prozračna unutrašnjost. Također, baza A-stupa postavljena je dalje unatrag kako bi se automobilu dao uravnoteženiji omjer.
Najviša točka krovne linije postavljena je dalje naprijed od prethodnog Civica, s blagim nagibom prema vratima prtljažnika stvarajući elegantan izgled fastbacka. Takav karoserije čini gume većim i u kombinaciji sa širim tragom i čvršćim rubom luka kotača, vizualno postiže sportskiji stav.
Bočni retrovizori sada su pričvršćeni izravno na prednja vrata, smanjujući nepotrebne mrtve kutove, čime se poboljšava sigurnost. Za 35 mm duži međuosovinski razmak omogućio je stvaranje prostranijeg i udobnijeg prostora u kabini, kao i poboljšanje dinamičkih performansi i stabilnosti na ravnome. Konstrukcija vrata prtljažnika sada je od plastike, po prvi put na Civicu.
Razvijena korištenjem nove proizvodne tehnologije, lakša su za 20% u usporedbi s prethodnim Civicom, što olakšava otvaranje i zatvaranje. Dodatno, potporne šarke pomaknute su prema van, postižući čišću liniju krova. Podatak još nije obljavljen, ali se zbog smještaja baterije očekuje kako će prtljažnik zaprimati oko 400 litara.
Kada se uđe u automobil, odmah se zamjećuje danas trendy horizontalni stil prednje armature, kojim se naglašava širina kabine, što u kombinaciji sa širim vidnim poljem daje prozračan i otvoren osjećaj. Unutrašnjost je također “podignuta” novim taktilnim, visokokvalitetnim materijalima, uključujući zanimljivi detalj otvora za zrak s metalnim uzorkom u obliku saća, koji se proteže po čitavoj širini nadzorne ploče.
Na paketu opreme Advance, ispred vozača je sada 10,2-inčni HD LCD zaslon u boji. Središnji dodirni zaslon povećan je na devet inča i pomaknut je prema gore kako bi se minimiziralo kretanje očiju gore-dolje. Sustav dolazi zajedno s bežičnom Apple CarPlay i Android Auto kompatibilnošću.
Treba istaknuti kako multimedijski softver pokreće brži procesor, i koristi isti sustav izbornika kao i Honda Jazz. To je puno bolje od onoga što se ugrađivalo u odlazeći Civic, gdje su komande audio sustava na baznom modelu i multimedije na bogatije opremljenima nerijetko frustrirale svojim sporim odgovorima i nezgrapnim izbornicima.
Osim toga, kako bi se dodatno poboljšao komfor, razine opreme Elegance i Sport na novom modelu imaju osam zvučnika, dok je kod Advancea riječ o 12 vrhunskih BOSE zvučnika za pravo koncertno iskustvo u vožnji. Također, komande klima uređaja su srećom ostale klasične, kako bi se smanjila distrakcija u vožnji.
Honda također ugrađuje paket naprednih sigurnosnih značajki i pomoći vozaču Sensing. Uključena je nova širokokutna prednja kamera (pogled od 100 stupnjeva) i poboljšana tehnologija prepoznavanja pješaka, linija na cesti i motocikala. Po prvi put se pojavljuju i sonarni senzori, dok su drugi sustavi, kao što su informacije o mrtvom kutu i pomoć pri zastoju u prometu, poboljšani. Ima i nove strukturne komponente koje zadovoljavaju stroge sigurnosne standarde Euro NCAP-a.
Među njima su dodatna ojačanja vrata, kao i ukupno 11 zračnih jastuka, uključujući bočne zračne jastuke za stražnja sjedala, zračne jastuke za koljena za prednja sjedala i prednji središnji zračni jastuk između sjedala koji sprječava sudar između vozača i suvozača tijekom bočnog naleta.
Hondina dokazana e:HEV tehnologija pogonskog sklopa nudi se kao standard, a njezina primjena u Civicu predviđa implementaciju nove 72-ćelijske litij-ionske baterije i dva kompaktna, ali snažna električna motora uparena s novorazvijenim 2.0 -litrenim motorom s direktnim ubrizgavanjem, koji radi u Atkinsonovom ciklusu. Kombinirano, sustav isporučuje 135 kW/184 KS i 315 Nm.
Kao i kod Jazza i HRV-a, i ovdje je riječ o paralelnom hibridu, što znači da dva snažna elektromotora pokreću kotače, dok motor služi kao generator za proizvodnju električne energije. Tako je deklarirana srednja potrošnja od svega 5,0 l goriva uz emisiju CO2 manju od 110 g/km.
Središnji dio sustava e:HEV je mjenjač s fiksnim stupnjem prijenosa, koji je dizajniran da smanji mehaničko trenje. Nadzire ga inteligentna jedinica za kontrolu snage, koja optimizira vozilo za svaku situaciju u vožnji. Pogonski sklop sposoban je neometano prebacivati između EV, hibridnog i motornog pogona bez ikakvog utjecaja vozača. Četiri su načina vožnje – Eco, Normal, Sport i novi Individualni način rada.
Potonji omogućuje odvojenu kontrolu motora, mjenjača i pokazivača, pa vozač može sam odabrati pojedine postavke kako bi prilagodio reakciju vozila svojim željama ili potrebama. Dodatna pažnja je posvećena i ovjesu, kao i kontroli buke. Na europske ceste novi Civic stiže tek na jesen.