Zagreb trese eko-manija – Punionice električnih automobila
Da, dobro ste pročitali – osim propagande vezane uz recikliranje otpada gradonačelnika našeg svagdašnjeg koja kaže „stavi pravu stvar na pravo mjesto“ (što zvuči poput kampanje s kojom se mlade pokušava odvratiti od analnog seksa), grad Zagreb odlazi još koji korak dalje prema ekološkoj svijesti svojih građana.
Hmmm…ježim li se s razlogom?

Prije nekoliko dana nam je na mail stigla pozivnica od Zagrebačkog holdinga u sklopu koje je najotporniji i najpošteniji gradonačelnik na svijetu odlučio korištenjem službenih kanala pozvati nas novinare na svečano otvaranje (pazite sad) besplatne punionice struje za sve one koji iz nekog nama nepoznatog razloga svojevoljno sjede za volanima električnih automobila i Hibrida.
Dotična punionica za električna vozila uobličena je u jednu punionicu s dva utikača za punjenje, te je smještena u garažu na Tuškancu.
To naravno nije jedina punionica ovakvog tipa na području grada Zagreba, već dotične punionice elektricnih automobila izuzev one smještene u garažu na Tuškancu možete naći i na sljedećim lokacijama:
– Javna garaža Langov trg, Langov trg bb
– Javna garaža Petrinjska, Petrinjska 59
– Javna garaža Kvaternikov trg, Kvaternikov trg bb
– Javna garaža Gorica, Martićeva 69
Sve punionice funkcioniraju na istom principu, tj. na jednoj se stanici električnom energijom može hraniti istovremeno dva automobila, a cijela priča oko punjenja iz džepa ekološki osviještenih građana ne košta ništa više od cijene parkirališne karte koja je za vlasnike električnih automobila i Hibrida smanjena za 50%.
Popratni tekst ovoj objavi potpisuje ured za odnose s javnošću Zagrebačkog holdinga, a dotični kaže kako: „Projekt „Punionica za elektro vozila javnih garaža Zagrebparkinga“ sufinancira Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost u visini od 40 % troškova investicije u sklopu programa za čistiji transport Ministarstva zaštite okoliša i prirode. Kroz programe Fonda i Ministarstva zaštite okoliša i prirode za čistiji transport direktno se utječe na poboljšanje kvalitete zraka u gradovima. U sklopu programa Ministarstva zaštite okoliša i prirode i Fonda Zelena linija, punionice za električna vozila postavljaju se i u nacionalnim parkovima i parkovima prirode.
„Podružnica Zagrebparking projektom uvođenja punionica u pet javnih garaža nastoji dati podršku promicanju očuvanja okoliša potičući korištenje električnih vozila“ izjavila je voditeljica podružnice Zagrebparking gđa. Ana Preost prigodom otvaranja punionica.

„Zagrebački holding ovim i drugim projektima radi na poboljšanju svojih usluga, te ćemo i budućnosti razvijati projekte kojima ćemo ih nastojati poboljšati“ izjavila je predsjednica Uprave Zagrebačkog holdinga d.o.o., gđa. Ana Stojić Deban
„Grad Zagreb pružajući potporu i razvijajući zelene projekte, kao i ovaj projekt punionica u javnim garažama nastoji građanima pružiti kvalitetne usluge, potičući svijest o očuvanju okoliša. U budućnosti očekujemo realizaciju još dosta ovakvih projekata.“ izjavio je gradonačelnik Grada Zagreba, g. Milan Bandić
Provedbom ovog projekta planira se na globalnoj razini zadovoljiti ciljeve iz područja čistijeg transporta, smanjiti emisiju štetnih plinova i negativne učinke na okoliš. Korištenjem električnih vozila imat ćemo čišći Zagreb bez buke te veću kvalitetu života baziranu na promicanju svijesti o očuvanju okoliša. Podružnica Zagrebparking i u budućnosti nastavlja s razvojem i provođenjem projekata poticanja ekološke održivosti i energetske učinkovitosti“.
E sad…iako nam i dalje nije jasna privlačnost automobila na struju i njihovih hibridnih kolega, ne bih (ponovno) ulazio u tu domenu priče. Recimo samo da se u lijepoj našoj već jedan mali dio vozača odlučio na ovu (pre)skupu i ekološki svjesnu alternativu normalnom automobilu, te da samim time dotični vozači zaslužuju ovakvu infrastrukturu. No kako sam po slobodnom vjerskom izričaju apsolutni skeptik, tako u moru problema koji se na području grada Zagreba i ostatka države iz godine u godinu ponavljaju, tako moram priznati da s osobnog stajališta i na ovaj projekt gledam kao na nešto potrebno poput fontana i javnih WC-a vrijednih nogu ruku, bubreg i nekoliko pršljena kičme svih onih koji na području grada Zagreba imaju prijavljeno prebivalište.
Ako ćemo realno, ne sumnjam u to da je jedan dio cijele ove električne priče zamišljen da ide na ruku onima koji su se odlučili odustati od performansi automobila i prikloniti se ideologiji zelenog okoliša i veselog cvrkuta ptica, no s druge strane mi je jasno da je cijela ova inicijativa smišljena negdje drugdje, tj. u nekom skrivenom kutu europskog parlamenta, gdje se na sve moguće i nemoguće načine propisuju legislaturne stavke koje bi članice EUnije trebale poštovati.
Isto tako mi je malo glupo da nitko nigdje nije spomenuo ukupnu cijenu cijele priče oko ovih punionica za električna vozila, već su se spomenuli samo postoci koje je Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost nesebično izdvojio za poboljšanje kvalitete zraka u Zagrebu.
Samim time sumnjam u transparentnost cijele priče, tj. u onaj dio koji podrazumijeva stavke „kome, koliko i za što“, te s obzirom na uvriježenu praksu javnih ustanova i ovakvih inicijativa jednostavno ne vidim transparentnost koja se na svim nivoima i u svim ministarstvima toliko često i žustro propagira.
Stoga mi je kao građaninu Zagreba i državljanu Hrvatske sama po sebi pala napamet mogućnost još jedne afere koja bi se tijekom sljedećih godina mogla pojaviti na obzoru, jer sudeći prema izbjegavanju navoda oko cijena ovih punionica, te s obzirom na mali milijun afera koje i dan-danas bez ikakvog rezultata i krivca tresu ovom našom malom tvorevinom na karti Europe, mislim da sam u pravu kada biram ostati skeptik.
…a na Holdingu našem svagdašnjem je da me zajedno s ostatkom građana Zagreba razuvjeri oko teze koju kao skeptik već automatizmom postavljam u glavi.