Provjerite kako BMW planira proslaviti 100. obljetnicu
Tijekom posljednjih mjeseci ispada da svi veći proizvođači automobila nekog vraga slave, pa eto…u toj se maniri za skorašnje slavlje stote obljetnice postojanja pripremaju i Bavarci.
Godine 1916. restrukturirala se tvrtka Rapp Motorenwerke i kao nusprodukt svih događanja vezanih uz tu tvrtku tijekom samo dvije godine je prestala proizvodnja aviona po kojima je ova tvrtka bila poznata. Tom je prigodom nastala i tvrtka BMW.
Naravno, svemu tome je presudio dogovor u Versaillesu, koji je nastao krajem prvog svjetskog rata i od tog vremena (odnosno 1923. godine) tvrtka Bayerische Motor Werke kreće u smjeru proizvodnje motocikala, a samo nekoliko godina kasnije s proizvodne trake tvornice BMW silazi i prvi automobil u obliku modela Dixi.
BMW Dixi bio je idejom baziran na konceptu Austina 7, koji je nastao u Birminghamu od strane tvrtke Austin Motor Company, te je to bio još jedan u nizu samilosnih aktova od strane nekad neprijateljskih država, koji je rezultirao jačanjem tada posrnule njemačke industrije.
Od tih turbulentnih vremena do danas, tvrtka BMW je prošla raznorazne faze. Neke su podrazumijevale optimizam, a neke su bile krajnje pesimistički nastrojene. Također je tu i od detalja bilo svega i svačega: čudnih ugovora i dogovora s raznoraznim njemačkim vlastodršcima i partijama, posjedovanja bijelog roblja, sklapanja komponenata korištenih u željeznicama, te vječno eksperimentiranje s letećim strojevima raznoraznih formi i funkcija. Dakle BMW je kroz ovih (uskoro) stotinu godina ispao kao jedna od najinventivnijih i često kontroverznih marki.
Modele ove tvrtke u pravilu mislim da ne treba posebno nabrajati, jer uz činjenicu da ih ima ogroman broj vjerujem da se veže i ona koja podrazumijeva globalnu popularnost većine. No ono što uvijek vrijedi spomenuti jest osnovna ideologija sportskije-orijentiranih modela za svakodnevnu upotrebu.
Samim time je BMW jedan od rijetkih proizvođača automobila koji su se iz desetljeća u desetljeće uvijek odlučivali na stražnji pogon, te u tom dijelu priče oko ove slavne marke u pravilu nikad nije bilo kompromisa. Također je u sklopu novijih vremena BMW uvijek stremio vozačkom guštu, što je itekako zanimljiva činjenica i polazišna točka od koje su mnogi proizvođači često odustajali i bili skloni kompromisima.
Naravno, uz ideologiju svojevrsnog luksuza, vozačkog gušta i performansi, uvijek je nekako rukom pod ruku išla i cijena, pa su BMW-ovi modeli često bili nenormalno skupi, no i taj dio priče BMW itekako dobro kamuflira s ostalim atributima koje nudi na tržište u sklopu tzv. „Premium“ segmenta automobila.
No ono po čemu je tvrtka BMW nadaleko poznata nema toliko veze s „običnim“ automobilima koji se iz godine u godinu nude na tržište, već je samo jedno jedino slovo u kombinaciji s tri boje ono po čemu BMW ispada instantno poznat kao marka.
Naravno, govorimo o „M-diviziji“, odnosno M-GmbH koji kao dio ove tvrtke djeluje još od davne 1972. godine i na tržište uz raznorazne stavke dodatne opreme za BMW-ove automobile prije svega nudi ojačane verzije pojedinih modela, te samim time itekako fascinira publiku diljem svijeta tijekom svih tih godina.
Počeci „M-divizije“ odvijali su se vrlo skromno i striktno-orijentirano prema utrkivanju, te se kao prvi trkaći projekt za ovu grupici od 35 zaposlenika koji su izmišljali čuda u strogoj tajnosti i iza zatvorenih vrata tvrtke na stazama diljem svijeta pojavljuje legendarni „Batmobile“, odnosno BMW 3.0 CSL.
S obzirom na velik broj pobjeda i općenito jednu uspješnu priču za ovaj trkaći automobil, ideja čelnih ljudi ovog dijela tvrtke bila je nastaviti je na bilo koji način, no 1978. godine, nakon propadanja dogovora između BMW.a i talijanske tvrtke Lamborghini zapravo kreće svojevrsna revolucija uobličena u legendarni BMW M1.
Dotični je model zapravo ispao „neželjenim djetetom“ s obzirom na situaciju koja se oko tog modela razvila, no iako kao trkaći automobil nije ušao među one najpoznatije i najbolje automobile svih vremena, upravo je ovaj model otpočeo ideologiju ekskluzivnosti i performansi koja je i dan-danas itekako aktualna.
Od 1978. godine kada je prvi BMW M1 sišao s proizvodne trake, tvrtka BMW je svako toliko fascinirala svijet automobila nekim novim modelom s oznakom „M“, pa se tako kroz godine kao itekako posebne verzije „običnih“ automobila ističu modeli M3, M5 i u današnje vrijeme manje-više svi modeli koje tvrtka ima u ponudi.
BMW je u današnje vrijeme jedan od apsolutnih lidera na polju novih tehnologija, te oplemenjivanja i rafiniranja iskonskog osjećaja vožnje, te u tom dijelu priče nema pogovora. S druge strane je tijekom posljednjih godina dobar dio priče oko ove tvrtke preuzelo samo tržište, tj. marketing koji proizvođačima automobila osigurava kakav-takav plasman na njemu. Samim time u današnje vrijeme BMW sa svojim nanovo redefiniranim serijama (tj. modelima) i zbunjujućim oznakama motora ispada pomalo smiješnim, no u praksi i u sklopu onog što je bitno, tvrtka je i dalje jedna od najpoznatijih na svijetu, te su njihovi modeli nekako uvijek u vrhu među najpoželjnijim modelima općenito.
U BMW-u su dakle jednim dijelom pomalo odustali od tradicionalnog izričaja u smislu dizajna svojih modela, no kako je bilo za pretpostaviti, tradiciju postojanja nije zaboravio nitko, pa se upravo u tom segmentu tijekom sljedeće godine sprema jedan prema najavama itekako poseban model.
Iako špekulacije govore o ponovnom aktualiziranju modela M1, u to nekako čisto sumnjam, jer M1 je u svom novopečenom obliku bio predstavljen samo kao demonstracija sile i prikaz nekih novih vremena za samu tvrtku.
Dapače, već je nekoliko puta od glavnih i odgovornih ljudi te tvrtke bilo rečeno kako će za stotu obljetnicu postojanja tvrtke na tržište biti ponuđeno nešto dosad neviđeno i pomalo atipično za samu marku, no o čemu se konkretno radi, još nitko nije uspio saznati.
No pokoje mrvice informacija ipak ima, pa kompiliranjem istih ispada kako bi tijekom 2016. godine BMW na tržište trebao predstaviti model i9, koji bi u bazi bio super-automobil s vrlo malim brojkama u smislu primjeraka namijenjenih za proizvodnju. Samim time je pretpostavka da će dotični model biti ultra-skup, no s druge strane bi tehnologija iza samog modela trebala barem donekle opravdati tu potencijalno visoku cijenu.
Dotični bi model trebao nastaviti BMW-ovu ideologiju sportskih Hibrida, koju je otpočeo model i8, no za razliku od naizgled slabašnog 1,5-litarskog Turbo-motora u kombinaciji s električnim agregatom, BMW i9 bi se mogao pohvaliti s benzinskim „turbakom“ veće zapremine, te s električnim motorom povećane snage.
Ukupna snaga bi dakle trebala itekako narasti od brojke 231, no s vremenom ćemo saznati hoće li BMW održati „zlatnu sredinu“ između i8 i npr. Porscheovog modela 918 Spyder ili će se pak razmetljivo predstaviti svijetu s nekom rekordnom brojkom u smislu ukupne snage, zbog koje bi eventualno mogao priprijetiti McLarenu P1 ili čak Ferrarijevom modelu LaFerrari.
U svakom slučaju je stota obljetnica za BMW praktički „iza ugla“, a samim time je priča o modelu i9 sve aktualnija, jer iskreno vjerujem da će sva trenutna genijalnost BMW-ovih inženjera, dizajnera i tehnologa biti uklopljena u ovaj slavljenički model.
Dakle vrijedi se strpjeti, zar ne?!