Wiesmann – Mala proslava uz opak model
Wiesmann MF4 u današnje vrijeme aktualnu i trendy retro-filozofiju samom svojom pojavom učinio je modernom, jer u vrijeme kada čak i vječno retro-orijentirana tvrtka Morgan pokušava izgledati modernije, za Wiesmann vrijeme kao da je zapelo u šezdesetima. Zato je MF4 jedan od najposebnijih automobila današnjice. No upravo je postao još posebnijim.
Na nedavno održanom salonu automobila u Genevi, tvrtka Wiesmann proslavila je 25. godišnjicu postojanja uz otkrivanje jednog od najluđih i najpoželjnijih automobila današnjice – Wiesmann MF4 ClubSport.
U kratkim crtama, to je automobil baziran na otprije poznatom modelu MF4-S, samo za razliku od puno civiliziranjije osnove koju MF4-S pruža, u ClubSport varijaciji na temu stvari postaju puno usmjerenije prema korištenju na stazi.
Pogonjen BMW-ovim motorom koji je transplantiran iz još uvijek aktualne generacije modela M3, u pravilu tu nema ništa pretjerano novog. Dapače, motor sam po sebi izuzev sistema usisa i ispuha i nije diran, no i to je sasvim dovoljno da 4-litarski V8 motor sa 414 konjskih snaga bez ikakvih problema MF4-CS tjera za 4,4 sekunde od stajanja do 100 kilometara na sat, te do nešto preko 300 kilometara na sat u krajnjoj fazi igle brzinomjera. Dakle, reklo bi se možda "ništa posebno" u usporedbi sa nekim drugim proizvođačima automobila i njihovim modelima, no upravo bi tu bili u krivu – i to jako.
Naime, ono po čemu je upravo ova varijacija na temu Wiesmannovog MF4-S modela itekako posebna jest upravljivost na stazi koja je postignuta prije svega kurom mršavljenja, te je sa ClubSport modela vađenjem određenih krajnje nepotrebnih komponenata i olakšavanjem dijelova karoserije sa automobila skinuta težina od ukupno 42 kilograma. Čini se malo na prvi pogled, no kada se pogleda koliko je MF4 zapravo automobil i kada se u omjerima izrazi cijela priča oko tog dijela, manje od 1,300 kilograma težak automobil sa preko 400 konjskih snaga i ne djeluje tako loše.
Doduše, iz interijera su isparile neke stvari poput klima-uređaja, radija, pa čak i rukohvata na vratima, kojih više jednostavno nema, a zamijenjena su i sjedala kako bi se još dodatno olakšao sam automobil i pooštrio osjećaj za volanom.
Sad već sve zajedno zvuči bolje, zar ne?!
Eksterijerom je prva lako primjetna stvar poprilično velik i fiksan karbonski spojler koji krasi stražnji kraj automobila, no treniranom oku past će u vidokrug i proširenja na boku, kojima se ClubSport itekako razlikuje od "obične" verzije modela MF4-S.
Također su tu i neke posebno za ovu varijaciju na temu modela osmišljene komponente poput karbonskog krova i još lakših 19-inčnih kotača koji su na ovaj automobil u kontrastnoj kombinaciji boja "sjeli" jednostavno savršeno.
Ponešto je dorađen i prednji kraj automobila, prije svega kroz dodatke prednjem braniku, pa s prednje strane Wiesmann MF4-CS izgleda kao da je spreman pojesti nekoga na cesti, no osnovna linija samog modela ostala je upravo onakva kakva je bila i prije – jednostavno savršena.
Zapravo problem nastaje u onom momentu kada se baci oko na cijenu ovog automobila, jer ista nije baš pretjerano povoljna. Naime, ovako dorađeni Wiesmann MF4 košta točno 193.193 Eura (bez poreza, trošarina i svih onih sitnih davanja kojima se kupci automobila u našim krajevima toliko vesele), no vjerovali ili ne ni to nije najveći problem. Naime, iako je cijena poprilično visoka, najveći problem predstavlja činjenica kako je model MF4 ClubSport proizveden u samo 25 primjeraka za područje cijelog svijeta, što u prijevodu znači da će s vremenom upravo ovaj automobil biti jedan od najrjeđih na svijetu, a tome cijene u krugovima fanova takvih automobila u pravilu nema.
Uglavnom, ako ste i poželjeli ovakav automobil gledati u svom dvorištu, to Vam nažalost neće poći za rukom, obzirom da su svi primjerci već prodani.
Tužno, ali istinito.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: Wiesmann.com i CarBuzz.com