Volkswagen – Posebne Bube za poseban sajam
Kao što naslov govori, Volkswagen-fanovi su za SEMA Show u Las Vegasu pripremili nekoliko posebnih varijacija na temu originalnog "narodnog automobila", no kako ne bi sve ostalo na naslovu i podnaslovu, mogli bi malo u detalje…
Dakle, u naslovu i podnaslovu je jasno o čemu se radi u tekstu, no svu silu detalja koji su na Bubama namijenjenim za izlaganje na SEMA Showu nije moguće dočarati baš samo tako. No pokušat ćemo, pa prije sveg ostalog krenimo sa uvjerljivo najimpresivnijom preradom koja je nazvana "Ultimate Super Beetle" (dajući time jednu sasvim novu opciju korištenja sveopće poznate skraćenice USB).
Lista prerada na ovoj mat-plavoj Bubi je doslovce ogromna, no spomenimo one najbitnije koje se u pravilu dešavaju pod poklopcem motornog prostora u kojem kuca VW-entuzijastima jako dobro poznato 2-litreno TFSi srce, no za razliku od standardnog Turbo-motora koji razvija 200 konjskih snaga, dorade su povjerene poznatoj tuning-tvrtki APR, koja se kroz igrarije sa turbinom, intercoolerima, reprogramiranjem ECU-a, usisnom granom i još ponekim dodacima, snagom popela na punih 500 konja, što ovu Bubu praktički čini materijalom za Guinnessovu knjigu rekorda. Naravno, 500 konja je poprilično ozbiljna količina snage koju pogon na prednje kotače jednostavno nije u mogućnosti prenijeti na cestu, pa se za potrebe pogona ove Bube posudio pogon na sva četiri kotača sa Golfa R.
Ovjes je kompletno promijenjen i u sklopu njega se na ovoj Bubi nalazi H&R ovjes na navoj i sva sila dodataka koje pomažu Bubu držati zalijepljenom za cestu, a tome još dodatno pomažu i 19-inčni Fifteen52 Formula TR kotači.
Slijedeća po redu Buba koju smo htjeli izdvojiti, odnosno bolje rečeno prva od dvije koje tvrtka FMS-Automotive izlaže sa SEMA Showu tematikom je slična MOPAR-ovoj preradi Fiata 500 u obliku "Beach Criuser" modela, a čak se slično i naziva. Naime, "Beach Battle Cruiser" Buba je izgledom namijenjena ekipi kojoj daske ne znače život, ali s morem u kombinaciji podrazumijevaju omiljen hobi, pa je jedna od glavnih karakteristika prije svega praktičnost (kako nas pokušavaju uvjeriti) u koju iskreno nekako sumnjamo. Da, na krovu je stalak sa daskom za Surfing i prenosivim tušem, osnosno sve ono potrebno kako bi se dan i noć provelo na nekoj pješčanoj plaži, no obzirom na posebno izrađene optičke dodatke, ovjes na navoj marke H&R i 19-inčnim retro-izgledajućim Fuchs Performance kotačima, ova Buba nažalost plaži neće moći ni prismrditi.
No utješan faktor u cijeloj priči oko ove prerade Bube svodi se na činjenicu kako će barem put do plaže trajati puno kraće, jer je igrom pod haubom iz 2-litrenog TFSi motora kroz Revo Technik Turbinu, novi i veći intercooler, novi software ECU-a i kompletno novog usisnog i ispušnog sustava, kao rezultatno stanje dobiveno je preko 400 konjskih snaga, što garantira poprilično impresivne brojke po pitanju ubrzanja i maksimalne brzine.
Treća Buba (odnosno druga koja stiže iz tvrtke FMS Automotive) primjerak je star ukupno 57 godina, no kroz razne faze izrade, ova je Buba prije svega restaurirana, a zatim i dorađena u opsegu kakvog se i novi automobili visokih performansi ne bi posramili.
Detalja oko ove Bube jednostavno ima previše, pa generalno spomenimo samo neke u obliku kompletno izmijenjenog ovjesa, pogona i motora koji dobrim dijelom nose komponente prezimena Porsche.
Izvana je Buba izuzev retro-dvobojne kombinacije boja i pokojeg modernog detalja poput posebno ogromno-izgledajućih 19-inčnih matt-crnih kotača, te LED-prednjih i stražnjih svjetala marke Rostra, praktički zadržala formu kakvu je inicijalno i imala, no zato se interijerom poradilo na svim mogućim segmentima i isti je dorađen do maksimuma. Čak ima i ventilaciju koja radi.
I na kraju spomenimo Hot-Rod-inspiriranu Bubu koju tvrtka Galpin Auto Sports prezentira na svom izlagačkom prostoru, koja je prije svega posebna po ponešto sniženom "Top-Chop" krovu i jednostavnom i ultra-efektnom kombinacijom boja karoserije i 20-inčnih Porsche Vintage Series 3-dijelnih kotača. Tome dodajmo i zračni ovjes kojim je kotače doslovce moguće zabiti pod blatobrane do faze nevozljivosti i rezultatno stanje je jedan vrlo impresivan automobil.
Ista dvobojna shema proteže se i kroz nanovo dizajnirani interijer u kojem glavnu riječ imaju sportska sjedala marke Recaro i sva sila kromiranih prekidača koji se u interijeru nalaze.
Po pitanju motora nije se puno radilo, pa je 2-litreni TFSi motor ostao manje-više u tvorničkom stanju, te kroz ispušnu granu, reprogramiranje ECU-a i malih izmjena na usisu broji tek koju konjsku snagu viška u odnosu na tvornički pripremljen motor, no naglasak ionako ovdje nikako nije na performansama, već na izgledu koji je na ovoj Bubi dosegao maksimalni vizualni efekt.
Naravno, ove četiri Bube samo su kap u moru Buba koje se kroz kompletno novi model na SEMA Showu dodatno promoviraju kao isto tako kompletno nov stilski izričaj na cesti, a što se nas tiče, cijela priča kreće se u pravom smjeru.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: CarBuzz.com i Google Images