Volkswagen – najluđi Passat CC ikad?
Kao odgovor na pitanje iz naslova rekli bi da jest, i to iz dva razloga. Prvi leži u činjenici da je Passat CC rijetka zvjerka među tunerskim uratcima, a drugi je u tome kako općenito rijetko koji Volkswagen dolazi u obliku s 500 konja i garancijom. Dakle, ovaj je CC nešto doista posebno.
Ekipa koja prati tuning i styling za ovakav će automobil reći kako je pravi pravcati "sleeper", što bi u prijevodu značilo da automobil gledan izvana i ne odstupa baš pretjerano od originalnog "looka", odnosno da zapravo negdje na cesti u retrovizoru ili ispred Vas u prometu, takav automobil izgleda sasvim tvornički…dok se ne pritisne papučica gasa, kada automobil pokazuje svoju stvarnu narav koja je svjetlosnu godinu daleko od one kakvu su inicijalno zamislili inžinjeri u tvornici.
Dakle, ako postoji klasifikacija pod koju bi strpali ovaj Passat CC, spomenuti "sleeper" bi bio savršen opis.
Tvrtka MR Car Design nije pretjerano poznata izvan svog rodnog mjesta Erfstadta u Njemačkoj, no ovaj bi ih Passat CC mogao itekako staviti na mapu među najbolje tunere Volkswagenovih automobila, poput slavnih tvrtki HGP, BBM Motorsport, Dahlback Racing, Oettinger ili Abt, no iako istini za volju i ne prema stotinama detalja prerađenih kroz interijer i eksterijer automobila (obzirom da su na ovom Passatu CC izvana vidljive samo O.Z. Ultraleggera felge i niska silueta dobivena spuštanjem automobila), već kroz preinake na motoru kojima je dobiveno čak 500 konjskih snaga.
Dakle, motor bi u nekim detaljima izgledao ovako: 3,6-litarska u V6 izdanju sa inicijalnih 300 konjskih snaga posredstvom prije svega dodavanjem dvije turbine snagom raste na nekih 450+ konja, no tu prilča ne prestaje, jer re-mapiranjem centralne jedinice (ECU-a) i dodavanjem ručno izrađenog ispušnog sistema od nehrđajučeg čelika, snaga raste sa spomenutih 300 na čak 502 konja, što nadalje rezultira okretnim momentom od skoro 700 Nm s kojima se pogon na sva četiri kotača itekako bori za prijenos trakcije na cestu – pogotovo ako se u obzir uzme kako ekipa iz MR Car Designa nije pretjerivala s veličinom kotača poput nekih drugih tvrtki koje se mogu pohvaliti s ovolikim brojem konja pod haubom, te su na ovom Passatu CC montirane OZ Superleggere sa 235/40 gumama na njima veličine od tek 18 inča.
Ovjes Passata je također doživio mali milijun preinaka, no kako ne bi baš sve nabrajali, spomenimo samo najbitnije komponente koje od ovog automobila rade čudo u vožnji. Prije svega tu su amortizeri podesivi po visini i tvrdoći zajedno s ultra kratkim oprugama tvrtke DDC sa dodanim elektroničkim kontrolerima marke KW, koji uz daljnje dodatke u obliku H&R stabilizatora itekako dobro rade svoj posao.
Dorađen je i kočioni sustav, prije svega kroz oveće rezane samoventilirajuće diskove marke EBC sa pločicama i kočionim kliještima marke Stoptech, zbog kojih Passat koči praktički trenutno. Iako moramo priznati kako nam nije jasno na koji je način cijela priča po pitanju kočenja optimizirana u toj mjeri da od siline kočenja jačim pritiskom papučice ispadaju oči, obzirom da neki automobili sa puno većim diskovima s istih brzina imaju puno duži zaustavni put, ovo je očito iznimka koja potvrđuje pravilo ogromnih diskova i milijun-klipnih kliješta, što je već inovacija samo po sebi.
U svakom slučaju, iako izvana ne priča priču po bilo kojem smislu dorađenog automobila, ovo je jedan od nama najinteresantnijih automobila koje smo ove godine imali prilike vidjeti.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: MRCar Design.de