Volkswagen – iznenađenje u obliku Golfa – dio 1.
Kako je nedavno proslavljeno ukupno četiri desetljeća najslavnijeg „narodnog automobila“ na svijetu, zapravo nimalo ne čudi odluka iz Volkswagena kojom se na tržištu pojavljuje slavljenički model. No uz „Edition Concept“ bi se na tržištu uskoro mogao naći i jedan pomalo „drugačiji“ Golf.
No o tom „drugačijem“ Golfu nešto kasnije, dok se kroz ovaj tekst zabavljamo s nečim doista lijepim i zanimljivim što su dečki iz VW-a izmislili za proslavu 40. obljetnice postojanja svog najprodavanijeg modela.
Za neke od nas Volkswagen Golf predstavlja „smeće“ (kako sam nedavno pročitao komentar), dok za neke druge isti taj model znači „super automobil“, tako da su mišljenja podvojena i to u pravilu nije ništa novo. No o kakvim god se mišljenjima radilo, Golf je među nama već punih četrdeset godina, u sklopu kojih je svijetu predstavljen ukupno sedam puta i kroz to vrijeme i sve te generacije ne samo da je ispao kao jedan od najprodavanijih modela svih vremena, već i onaj koji je praktički prisvojio klasu kompaktnih automobila.
Dakle iako se na dnevnoj bazi Golf spominje u obliku oprečnih stajališta i razmišljanja, izgleda da ekipa iz Volkswagena za to i ne mari baš pretjerano puno, jer Golf itekako korača dalje i prema svojoj osmoj inkarnaciji.
Aktualna sedma generacija Golfa za mnoge je medije i pojedince koji za njih rade ispao auto godine i prema tom se modelu oni koji poznaju tematiku odnose kao prema jednom respektabilnom automobilu koji ne treba uzeti „zdravo za gotovo“. Da, osobno smatram pogreškom onaj famozni povratak krute stražnje osovine u sklop ovjesa jednog automobila koji godinom proizvodnje pripada u 21. stoljeće, no to su sad već detalji na kojima se gradi osjećaj pripadnosti ili odbojnosti prema Golfu kao modelu automobila. Zato ne bih išao u detalje, već bih s dvije posebne izvedenice ovog modela pokušao razveseliti one koji Golf smatraju „svetom kravom“.
Doduše i to uveseljavanje treba uzeti s određenom distancom, no objašnjenje slijedi…
S obzirom na lagani ulazak Golfa u krizu srednjih godina, ekipa iz Volkswagena se dosjetila na tržište predstaviti tzv. Golf Edition Concept. Dotična je izvedenica Golfa „sedmice“ bazirana na TDI-verziji, no iako to možda ovako kroz navod zvuči obično i ni po čemu posebno, vjerujte da nije baš tako.
Naime, u sklopu ove slavljeničke varijacije na temu Golfa poradilo se na ogromnom broju detalja. Neki su vidljivi i iz aviona, dok neke druge mogu primijetiti samo fanatični entuzijasti prema ovom modelu. No krenimo redom…
Eksterijerom automobila prva u oči upada boja nazvana „Magic morning“, pa iako naziv te novokomponirane bijele boje zvuči zanimljivo, moram priznati da me dotični podsjeća na opis jutra u kojem je jutarnju erekciju zamijenio seks uz doručak u krevetu. No to je samo moj uvrnuti um.
Uz „magično jutro“ u smislu boje automobila, Volkswagen se pobrinuo i za velik broj onih većih ili manjih detalja koji ovu verziju Golfa čine posebnom.
Naravno, s obzirom na to da još uvijek nisu stigle detaljne informacije vezane uz popis svega što ovaj Golf nudi od posebnosti, ne mogu se raspisati oko toga, no neke se stvari vide već iz fotografija, pa ih vrijedi spomenuti.
Dakle uz bijelu boju s pearl-efektom za koju se tvorci kunu da gledana iz nekih kuteva daje zlatni odsjaj, istog su momenta vidljivi i 19-inčni kotači novog dezena. No za razliku od boje koja za mnoge podsjeća na nesvakidašnje jutro u krevetu, felge su nazvane jednostavno „Madrid“.
Krov je crne boje, što zapravo stvara pozitivan i poželjan kontrast cijelog automobila, a nekolicina „matte-chrome“ detalja uzduž i poprijeko eksterijera naglašava pomalo luksuzan pristup slavlju koje ova verzija Golfa zapravo označava.
Optika je manje-više klasična i već viđena na onim „običnim“ primjercima Golfa, tako da oko tog dijela zapravo i ne treba trošiti previše riječi, no generalno gledano ovaj slavljenički Golf doista izgleda fenomenalno, a to je zapravo i jedino bitno.
Interijerom se nastavlja priča o luksuzu i posebnostima u odnosu na „obične“ varijacije na temu Golfa, no i ona koja direktno pljuje u lice konkurenciji, jer na prvi pogled nisam bio siguran da li mi interijer ove konceptne proslave na četiri kotača više djeluje kao da pripada nekom modelu koji potpisuje Bentley, ili pak uredu nekog diktatora smještenom u neku od zemalja trećeg svijeta.
No kakve god bile asocijacije, činjenica stoji i govori da je Golf i s unutarnje strane isto toliko elegantan i impresivan kao i s one vanjske.
Detalja ima još i veći broj, nego što je to bio slučaj kod eksterijera, no kako ni za taj dio ovog Golfa još nemam pred sobom sve stavke oko kojih su se u VW-u potrudili, i opet ću spomenuti samo neke vidljive na prvi pogled.
Za početak tu su dva grada koji opisuju global interijera, tj. Saint Tropez, koji predstavlja naziv svih onih crnih kožnih dijelova koji se u sklopu interijera ovog Golfa nalaze, a zatim je tu i grad Sevilla, koji pak opisuje sve one bijele dijelove presvučene kožom.
Ostatak dijelova interijera nema nazive gradova kao opis, no realno gledano ni ne treba imati, jer su za početak korišteni pravi materijali koje zapravo izuzev u smislu boje i ne treba dodatno imenovati.
Dotični materijali su drvo, silikonom presvučena plastika (nemojte pitati zašto), aluminij, nešto materijala sastavom od karbonskih vlakana, te par staklenih pločica montiranih u vrata, čiju površinu i gravure na njima osvjetljava LED-rasvjeta.
Tu je i novopečeni multimedia-audio-sustav koji se izuzev kompatibilnosti s mnogim skraćenicama za formate audio i video datoteka, raspolaže i s velikim brojem igračaka koje podsjećaju na prosječni smartphone. Doduše, ne zna se koliko je točno zvučnika spojeno na dotični multimedijalni sustav, no nevezano uz te detalje veseli činjenica da se u sklopu ovog automobila (barem zasad) ne spominje modulator zvuka ili neka takva glupost koju bi npr. Renault s guštom ponudio svojim kupcima.
Uglavnom, ovaj slavljenički Golf definitivno izgleda jako dobro, bilo da se gleda kroz global ili kroz detalje, pa tim više rastužuje činjenica da Volkswagen ima u planu cijelu (i vjerojatno malu) seriju ponuditi ekskluzivno za kinesko tržište.
Glupost ili ne, odluka je takva.
Pa iako mislim da neki od ovih slavljeničkih primjeraka nikad nećemo imati prilike doživjeti u našim krajevima, svejedno je lijepo vidjeti da ovakvi jubileji i dalje ne prolaze nezamijećeni.
Da, staviti Kinu ispred milijuna entuzijasta na „starom kontinentu“ ispada pomalo glupo, no s druge strane ipak ne treba zaboraviti da se i svijet automobila umjesto prema entuzijastima okrenuo prema onima koji samo troše novce, što je pak u sklopu ovih gramzljivih korporativnih vremena nešto sasvim logično i normalno.
Samim time bih ovu slavljeničku verziju u svojoj glavi iz „Edition Concept“ preimenovao u nešto drugačiji naziv koji bi umjesto od strane ekipe iz Volkswagena bio potpisan od članove grupe Metallica.
Samim time bi se dotični Golf nazivao „Sad but True Concept“, a mislim da je jasno i zašto.
…ili bi se s obzirom na toliku pripadnost prema Kini i njenim žiteljima ovaj Golf mogao jednostavno potpisati s nešto drugačijim nazivom proizvođača. Npr. Wokswagen?
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: Volkswagen.com i CarBuzz.com