TRD – Testiranje jedne posebne 86-ice
Toyota je nedavno ostala poprilično potresena kada je iz Subarua stigla vijest o bratu blizancu modela GT86, odnosno modelu BRZ STi koji bi uskoro trebao vidjeti svjetlo dana. No nemojte ni na čas misliti kako bi Toyota mogla ostati dužna…
Iako modeli GT86 i BRZ predstavljaju prvi zajednički projekt između Toyote i Subarua, Toyota je i opet skoro u samom startu ispala poprilično bezlična, obzirom da je Subaru nedugo nakon predstavljanja svog malog plavog bolida najavio STi Turbo verziju sa preko 280 konja pod haubom. Toyota je u tom času ostala pri svom prirodno aspiriranom motoru i izgledalo je kao da će Subaru u najavljenoj jačoj verziji biti uvelike uspješniji model, no od danas se stvari ne čine tako.
Naime, prema najavama potvrđenim testiranjem onog što Toyota svijetu misli prikazati kroz nepunih tjedan dana, kada 11. siječnja Tokyo Auto Salon otvori svoja vrata, radi se o naizgled mrvicu vizualno uljepšanoj karoseriji GT86-ice, no već bi se tu golo oko prevarilo.
Zašto?
Jednostavno – zato jer projekt Toyotinog tvorničkog tuning-odjela označen kao "Griffon Concept" novi "Hachi-Roku" pretvorio iz malog Coupe-a u jedan od najsposobnijih i najbržih automobila u posljednjih nekoliko godina. OK, možda ne maksimalnom brzinom i ubrzanjima kakva smo navikli čitati na papiru ili po forumima, već rafiniranošču i upotrebljivošću u smislu motora i ovjesa, što je u stvarnom svijetu ionako puno bitnije.
Iako se ne zna točno koliko "Griffon Concept" ima konja i još je zapravo mnogo toga nepoznato, ono što se za sad zna jest činjenica kako su zadnja testiranja ovog koncepta na slavnoj mini-tehničkoj stazi Tsukuba u Japanu polučila vrijeme od ukupno 1:01:872, što se nekome tko nema pojma o čemu ja sad zapravo pišem možda čini nebitnim, no ako to vrijeme uklopimo u konkurenciju sa nekim puno jačim automobilima poput Chevrolet Corvette ZR1 ili pak Ferrarijevog fenomenalno brzog modela 458 Italia, stvari će se postaviti u stvarnu perspektivu same po sebi.
Naime, spomenuta Corvette ZR1 slavnu je japansku stazu prošla u vremenu od 1:02.550, a Ferrari 458 Italia je svoje vrijeme postavila na 1:02.244. Dakle, treba li još štogod dodati?
I mislio sam da ne treba.
Uglavnom, kako sam spomenuo, detalja u ovom času praktički nema, no ono što se zna jest spomenuto vrijeme i činjenica da je "Griffon Concept" itekako stvaran, a dodatno uveseljava i činjenica kako se po pitanju planiranog olakšavanja karoserije još nije napravilo ništa. Dapače, ni ovjes još nije dovršen u svom finalnom izdanju, a govorka se i o kompletno novom ispušnom sistemu koji tek treba ispod ovog posebnog GT86 pronaći svoje mjesto i još malčice podignuti snagu.
No uskoro ćemo saznati detalje koje ću po samom primitku podijeliti s Vama, jer sam siguran kako nisam jedini koji u ovom projektu vidi jednu od najsvjetlijih točaka Toyotine moderne povijesti.
Dakle, pratite zajedno s nama daljnji razvoj ovog (najvjerojatnije) fenomenalnog automobila…
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com i Google Images