Toyota GT86 u DAMD izvedbi
Već Vam vjerojatno na sam spomen na ovaj "povratnički" model Toyote raste tlak, obzirom da je isti od momenta pojavljivanja na tržištu, do danas u sklopu tisuća tekstova predstavljen u manje-više svakoj mogućoj varijaciji na temu. No do sada su svi pokušaji tuninga bili "tu negdje", dok je ovaj posljednji doista impresivan.
Dakle, kada se Toyota GT86 konačno pojavila na tržištu, skoro istog momenta je prihvaćena kao jedan od onih automobila koji jednostavno morate voljeti zbog svoje jednostavnosti i agilnosti.
S druge strane, malo čudo i izgleda jako dobro, no to svejedno ne sprečava raznorazne tuning-tvrtke da na tržište svako toliko izbace nešto novo za taj fenomenalan mali automobil, pa stoga ni ne čudi kako je sva sila tvrtki koje se bave tuningom i stylingom žurno prionula poslu.
No upravo je posljednja u nizu (za sada) napravila možda najposebniju preradu u smislu vizualnih obilježja, jednostavno pomiješavši dva Toyotina modela, tj. za bazu uzela GT86, a za vizualnu inspiraciju Lexus LF-A koji je nedavno izašao iz proizvodnje.
Kako spoj izgleda može se vrlo jednostavno vidjeti na fotografijama, no kada fotografije ne bi bile priložene i morao bih riječima opisati viđeno, opis "fenomenalno" pada na pamet kao prvi.
Tvrtka koja stoji iza optičkog kita koji se naziva LFT-86 naziva se Dream Automotive Development & Design, odnosno skraćeno DAMD, a bez problema se može reći kako su unutar opake konkurencije sa nekoliko doista prelijepih kozmetičkih uradaka uspjeli napraviti nešto doista posebno.
U pravilu se dakle radi o setu optičkih dodataka (tj. izmjena) koji podrazumijevaju prednji branik, pragove i stražnji branik sa identičnim otvorima u obliku saća i tri nastavka ispušnih cijevi koje izlaze iz trokutastog nosača na sredini stražnjeg branika. Inače bez razmišljanja mogu reći kako sam "na prvu" vidjevši stražnji kraj ovako složene GT86-ice pomislio kako se zapravo radi o Lexusu LF-A sa čudnim stražnjim svjetlima, umjesto obrnuto. Dakle kao zaključak mislim da vrijedi reći kako je DAMD ekipa napravila odličan posao, jer GT86 u ovakvom stanju izgleda istovremeno odlično i poželjno.
Kako u ovoj fazi teksta ne bih ulazio u svu silu detalja od faze olovke i kompjutera do one završne koju vidite na slikama, spomenimo samo činjenicu kako između ostalog neki postupci i faze izrade ovog seta optičkih dodataka za GT86 podrazumijevaju čak i upotrebu zračnog tunela, što je već samo po sebi sasvim dovoljno da se shvati koliko su dizajneri i tehnolozi u DAMD-u daleko otišli u svojim razmišljanjima i nastojanjima da stvore savršenu fuziju spomenuta dva modela.
Doduše, kao žalosnu vijest mogu navesti kako uz optiku kojom GT86 počinje ličiti na umanjenu kopiju modela LF-A nije uključen motor, pa pod haubom i dalje ostaje onaj iz tvorničke izvedbe GT86-ice, odnosno, i dalje se radi o 2-litarskom Boxer-motoru razvijenom u suradnji sa Subaruom, umjesto o 4,8-litarskom V10 motoru koji uz zvuk Formule 1 tjera Lexus LF-A.
Šteta, ali neka im bude – samo da što prije objave cijenu seta , obzirom da iskreno vjerujem kako bi se čak i kod nas moglo pronaći interesenata – pogotovo ako i cijena ne bude pretjerana.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: DAMD.co.jp