Suzuki – Koncept Kizashi na steroidima
Realno gledano, Suzuki kao proizvođač automobila (više) ne kotira baš najbolje. Nakon početka devedesetih, kada je svaki klinjo u državi sanjao o tada oko 13,000 maraka "skupom" Swiftu GTi, malo tko u današnje vrijeme pred vratima želi gledati Suzuki. No nekako se čini da bi se to uskoro moglo promijeniti…
Tržište EU i SAD-a oduvijek su bile glavne mete svih proizvođača automobila na svijetu, ma koliko se to u zadnje vrijeme negiralo. Istina, u današnje vrijeme ekspanzije određenih zemalja gdje je do prije nekoliko godina bilo nezamislivo posjedovati išta blizu opisa pojmu "automobila" itekako "kroje" trendove auto-industrije, no u tom se dijelu priče ipak radi o budućnosti, dok EU i SAD i dalje o(p)staju kao "glavni igrači".
Suzuki se u tome svemu baš i nje pretjerano dobro snalazio, a manje ili više uspješnih pokušaja je itekako bilo.
Moja generacija će možda nabolje pamtiti model Swift, koji je u svojoj drugoj generaciji itekako dominirao tržištem malih i brzih automobila u kojima je bez puno problema bilo moguće napraviti samoubojstvo ili pak godinama uz sulude brzine kontemplirati o njemu.
Swift je bio po svemu poseban automobil, te uz pravilno održavanje tog malenog 1,3-litarskog motora niti jedan konj nije pobjegao iz njega gonjen zubom vremena.
Dapače, svjedok sam nekolicine vlasnika koji i dan-danas sa preko 400,000 kilometara "u guzici" (kako kažu) i dalje često zapapre neki jači start gazdi nekog novijeg i na papiru puno bržeg automobila na nekom od semafora u gradu, tako da je i to još jedna kap u moru svega onog lijepog i pozitivnog za ovaj maleni auto.
Nažalost, kroz godine koje su uslijedile, izuzev modela Vitara, koja je u svojim prvim varijacijama na temu slovila kao sposoban terenski automobil, da bi se kasnije prebacila za upotrebu na plažama diljem Amerike i Australije, dok su moderna vremena za Suzuki donijela SX4 kao simpatičan automobil koji prije svega zbog puno opreme i povoljne cijene daje razloge za kupnju. No izuzev tog modela, malo je koji uopće interesantan na nekom od svjetskih tržišta, pa Suzuki u pravilu samo bilježi gubitke.
Zbog gubitaka je Suzuki u Americi popunio papirologiju "poglavlja 11", odnosno onog koje podrazumijeva prijavu bankrota i gašenje podružnice u Americi čim se prodaju automobili s lagera, no zadnjih dana stižu nešto drugačije vijesti…
Naime, zemlje Azije i dalje itekako dobro znaju što Suzuki sa svojim (najčešće malim) automobilima znači na tržištu, te Suzukijeve modele kupuju u poprilično velikim količinama, pa stoga ne čudi kako se uprava Suzukija potrudila u Americi pokušati još jednom – no ovaj puta ne sa malim automobilima kakve bi Ameri mogli usporediti sa veličinom prosječnog CD-Playera, već sa jednim velikim modelom agresivnog dizajna i ni manje ni više, već V8 motorom pod haubom.
Baziran na platformi koncepta Kizashi (na slikama), novi je pokušaj dodvoravanja američkom tržištu za sada imenovan AFD-13, što možda i nije pretjerano maštovito i na prvi pogled zvuči kao naziv za prenosivi Hard-disk, no u ovom času to i nije pretjerano bitno.
Ono što pak jest bitno svodi se na gore spomenuti V8 motor koji je ukratko produkt spajanja dva I4 motora kakvi su sa svojih 2,4 litre zapremine trebale pogoniti model Kizashi, no tu nije stalo s igranjem oko motora. Dapače, umjesto ukupno 4,8 litara zapremine novonastalog V8 motora, dečki u kutama su u ruke uzeli bušilice i poigrali se njima u smislu dobivanja što je veće moguće zapremine, te kao produkt tog truda 4,8 litara zapremine postalo je ukupno 5,6 litara, što je u prijevodu dovoljno za oko 600 konjskih snaga, o kojima se trenutno u smislu konkretnog motora u Suzukiju priča.
Daljnje ideje oko novog i do sad neviđenog motora iz radionica ove tvrtke podrazumijevaju spajanje istog sa 6-brzinskim CVT mjenjačkim sklopom, što bi trebalo pomoći da se novi model (kada konačno iz kodnog imena dobije ono pravo) pohvali sa oko 810 Nm maksimalnog okretnog momenta i po prvi puta pomrsi račune mnogim proizvođačima automobila na području Amerike koji danas na domicilno tržište plasiraju u smislu voznih svojstava nerijetko neupotrebljive automobile sa sličnim motorima pod haubama.
Doduše, kada će AFD-13 vidjeti svjetlo dana, kolika bi mogla biti cijena, te koji će se još detalji pojaviti na površini u smislu ovog automobila, za sad nitko nema pojma, no činjenica je da Suzukiju treba jedan ovakav automobil, a druga je činjenica da je već Kizashi bio itekako lijep koncept koji sa mogućnošću V8-motorizacije ispada još ljepšim.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: Suzuki.com, SuperCars.net, Autoblog.co.uk, CarBuzz.com i Google Images