Subaru – uskoro stiže WRX STi
Iako se naziv Impreza negdje izgubio, Subaru i dalje itekako računa na kupce koji se sjećaju njihovih Rally-korijena i dana ponosa i slave. U toj maniri bi se na salonu automobila u Detroitu trebao pojaviti model WRX u verziji STi, tj. Impreza na steroidima, ako ćemo suditi po nekim minulim vremenima.
Kada se krajem prošle godine na tržištu konačno pojavila nova inkarnacija legendarne Impreze, dotični je model bio pomalo razočaravajuć.
Za početak su tvorci iz nekog razloga odustali od naziva svog najpoznatijeg modela i taj dio priče oko WRX-a nitko zapravo nije objasnio, a drugi razlog jednostavno leži u tome što je automobil sam po sebi poprilično dosadan i bezličan za gledati.
Možda ću i opet ispasti dinosaur i zatucana osoba, no nekako sam navikao na svu silu vulgarnih dodataka i sulude optike montirane na jedan sasvim normalan automobil s četverim vratima. Dapače, toliko sam navikao na takav opis Subaru Impreze da mi je čak i hatchback-verzija (još uvijek) aktualnog modela itekako išla na živce.
Iskreno, za mene vrijedi poslovica „ako nije pokvareno, ne popravljaj“, a primjećujem kako se posljednjih godina sve manje i manje proizvođača automobila vodi za njom i sve češće izmišljaju „toplu vodu“ i mijenjaju ono po čemu su postali poznati i popularni.
Primjera za to ima mnogo, no Subaru se nekako pokazao najočitijim kroz svu silu promjena i redefiniranja otprije ustoličenih stavova vezanih uz Imprezu kao svoj najpoznatiji i najpopularniji model, na što svoje zamjerke upućuju prije svega puristi, a onda i velik broj općenitih štovatelja ove slavne japanske marke.
Iako se vidi da se u najnoviju inkarnaciju Impreze (koja se više ne naziva tako) uložilo itekako puno truda i vremena, nekako sam ipak ostao pomalo razočaran finalnim produktom. Zapravo ne mogu uperiti prst u nešto konkretno, jer se pod poklopcem motora i dalje nalazi 2-litarski Boxer-motor s 268 konjskih snaga, koji u kombinaciji s hrpetinom novih komponenata itekako ima svrhu vozaču pružiti maksimalnu upravljivost i guštanje u vožnji, no ipak se WRX čini pomalo nedorečenim automobilom.
Možda je razlog u konceptnom automobilu koji je prošle godine predstavljen u STi-varijanti i koji je trebao Imprezi oduzeti naziv uz dodavanje stilskog izričaja i opakog izgleda karoserije, a možda to i nije to, no u svakom slučaju mi dojmovi oko gotovog modela bez oznake koja je za Subaru oduvijek značila bolesno dobre performanse i nisu nešto pretjerano pozitivni.
No to bi se uskoro trebalo promijeniti, jer prema najavama koje je Subaru tek prije Nove godine pobacao u javnost, novi bi WRX STi trebao na tržište stići u jako kratkom vremenu, te bi isto tako trebao više zajedničkih polja dijeliti s konceptnim modelom, nego s ovim aktualnim bez te magične skraćenice koja označava tvorničku tuning-diviziju.
Motor je u ovom času apsolutna nepoznanica, iako se u kuloarima sve glasnije šuška da će se pod poklopcem motora nalaziti evoluirana verzija 2,5-litarskog Turbo-Boxera koja će zasigurno imati nešto preko 300 konjskih snaga, te dotičnu količinu rado-galopirajućih konjića na podlogu prebacivati putem pogona na sva četiri kotača.
Opcije, dodatna tehnološka rješenja i slične sitnice u ovom momentu i dalje ostaju nepoznanicama, no javnost neće dugo biti u iščekivanju, jer salon automobila u Detroitu je praktički iza ugla, a upravo bi se na dotičnom Subaru trebao pokazati u najboljem svjetlu, tj. kroz nešto detaljnije predstavljanje modela koji dobrim dijelom potpisuje Subaru Tecnica International, odnosno STi.
U svakom slučaju ćemo pratiti razvoj situacije, pa kad saznamo nešto konkretnije, zasigurno ću se sjetiti o ovom automobilu napisati još pokoji redak.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarShowroom.com.au, SuperCars.net i Google Images