Subaru – jedna zanimljiva reklama…
…za i dalje relativno nezanimljiv automobil.
Tijekom posljednjih mjeseci već sam nekoliko puta spomenuo Subaru WRX, jer tu najnoviju izmišljotinu u obliku Rally-automobila za svakodnevnu upotrebu jednostavno nisam mogao dočekati. Konceptni automobil bio je nešto istovremeno agresivno, moderno i lijepo, te mi se ideja takvog automobila toliko dopala da sam skoro zaboravio na prekid tradicije jednog od najpoznatijih naziva u svijetu automobila posljednjih nekoliko desetljeća.
E sad…kako to obično biva s konceptnim automobilima, i WRX Concept je na kraju uobličen u jedan poprilično bezličan stroj, što zapravo i nije najgori dio priče o ovom modelu, već bi tu najveću „pogrešku“ pripisao izgledu samog automobila koji zapravo u svojoj konačnoj fazi dobrim dijelom liči na svog glavnog konkurenta uobličenog u Mitsubishi Lancer Evolution X.
No iako je nasljednik modela Impreza u početku razočarao svojim pojavljivanjem u svom konačnom obliku, moram priznati da se zapravo malo pomalo navikavam na relativno bezličan dizajn i sve sličnosti koje WRX dijeli s Evolutionom X, a tom navikavanju definitivno pomaže i posljednja reklama koju je Subaru osmislio za prezentaciju ovog modela.
Naime, ne želim kvariti prve dojmove s opisom dijelova dotične reklame, jer to jednostavno ne bi imalo nekog pretjeranog smisla, no ono što mogu reći jest da sam je pogledao s velikim osmijehom na licu, i to iz nekoliko razloga.
Prvi razlog je u tome što me sam stil ovog reklamnog spota itekako podsjetio na igrarije s kamerom i produkcijom kakvima su u današnje vrijeme nekako najskloniji Quentin Tarantino i Robert Rodriguez. Svi segmenti izgledaju poput klišeja preuzetih iz američkih „Indie“ filmova iz sedamdesetih godina prošlog stoljeća, i moram priznati da mi je takav pristup zapravo itekako zanimljiv i vizualno impresivan.
Drugi je razlog sveden na glumu koja je jednostavno toliko loša i prenaglašena da nema teoretske šanse da je tako slučajno ispalo, već se i u tom segmentu pratio klišej iz istog vremena i istog tipa filmova. U toj maniri mi se dopalo i pretjerivanje sposobnosti najnovijeg Subaruovog modela, što zapravo na najbolji mogući način zaokružuje jednu više-manje klasično izvedenu „trash“ priču.
Treći razlog zbog kojeg mi se dopala ova posebno-stilizirana reklama svodi se na heroinu koja svoje mjesto većinom nalazi na suvozačkom sjedalu kraj čupavog tipa za volanom, no to pak nije nimalo čudno jer cura doista izgleda jako dobro, tako da vjerujem da u tom dijelu neću biti jedini koji razmišlja na takav način.
Zapravo bi jedine komponente koje u ovakvom spotu fale bile savršeno nepotrebna golotinja, hrpetina alkohola i droge, te nekolicina neobrijanih besposličara i članova bande na Chopperima, no apsolutno mi je jasno zašto su ti segmenti izostavljeni.
No i bez tih striktno eksploatacijskih elemenata svojstvenih nekim danas kultnim američkim filmovima iz sedamdesetih godina prošlog stoljeća, ova reklama Subaru WRX pokušava predstaviti u jednom pomalo drugačijem svjetlu.
Iskreno, što se mene tiče pokušaj je itekako uspio, jer WRX uspijevam gledati nešto drugačijim očima nego do sada, a kako je to kod mene slučaj, vjerujem da će se reklama dopasti i onima koji na ovaj automobil do danas možda nisu ni obratili pažnju.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: AutoBlog.com, SuperCars.net i Google Images
VIDEO: YouTube.com