Shelby Vam predstavlja: GT500 Super Snake
Evo konačno jednog automobila koji svoje predstavljanje neće doživjeti na auto-salonu u Parizu. Razlozi nisu poznati, no pretpostavljamo da tvorci nikad nisu ni čuli za Pariz i nemaju pojma gdje se nalazi. No jednom u sto godina nam je drago da Ameri nemaju naviku kupovati Atlase.
Opće je poznata stvar da prosječnom Amerikancu pojam "Europa" i ne znači pretjerano puno i masa ih se uopće ne zamara s time gdje se stari kontinent nalazi i kako se do njega dođe. Neki čak misle i da se radi o mitskoj zemlji – poput Nedođije ili neke slične zemlje nastale u bajci kao plod mašte autora.
No ponekad je i dobro da je tako – pogotovo u smislu nekih automobila koje Amerikanci proizvode, jer ako se nas pita, "europeiziranje" modernih automobila koji svoj DNA dijele sa "Muscle Car" automobilima iz davnih vremena, jednostavno nema nikakvog smisla. Pa eto, jedan od upravo takvih automobila najavljen je za izlazak u maloj seriji.
Kako doznajemo od ekipe sa Mustangs-daily.com, Super Snake paket za Mustang koji 2013. u redizajniranoj formi stiže na tržište biti će u ponudi kroz dvije varijacije na temu – jednu od 663 i jednu od 850 konja. Treba li uopće napomenuti koliko je to snage za jedan "tvornički" automobil na koji se dobiva garancija? Nismo ni mislili da treba.
Uglavnom, projekt je u poodmakloj fazi razvoja, i navodno će biti predstavljen krajem mjeseca, no ne u Parizu, već na Barrett-Jackson aukciji koja će se održati u Las Vegasu, gdje će jedan primjerak biti predstavljen u obliku "donora", tj. ponuđen na aukciji.
Ostalih 499 primjeraka (koliko je sveukupno najavljeno za proizvodnju) biti će u već spomenute dvije izvedbe po pitanju snage, a ostale varijacije u katalogu i nisu pretjerano opširne i prije svega se svode na boje u kojima će se ova verzija Shelbya GT500 nuditi, a to su vrlo jednostavno rečeno, crvena, plava, tamno-zelena, srebrna, bijela i crna, u kombinaciji sa trakama u crnoj, bijeloj i srebrnoj boji. I to je sve.
Interijer pretežno sastavljen od komponenata presvučenih mrtvim kravama uz dodatak Alcantare dolazi u samo jednoj jedinoj opciji što se boja tiče – crnoj sa sivim detaljima. Iz Shelby Americana kažu da je to sasvim dovoljno, te kako je naglasak ionako na motoru i ovjesu automobila, odnosno guštu u vožnji "na rubu", u što smo obzirom na dosadašnje modele iz ove tvornice jako skloni povjerovati.
U smislu dorađenih dijelova koji ne podrazumijevaju 5,8-litarski V8 motor, spomenimo poklopac motora izrađen od ugljičnih vlakana, unikatne 20-inčne kotače (u crnoj ili srebrnoj boji), posebne oznake napravljene samo za ovaj model, posebno napravljen sistem hlađenja motora, kompletno nov "Borla" ispušni sistem, kočioni sistem marke Wilwood sa većim diskovima i šesteroklipnim čeljustima, te kompletno nov sistem hlađenja kočnica.
U planu je i tzv. "Wide Body" optički kit u cijelosti izrađen od karbona, no tek početkom slijedeće godine, a ono što sa popisa prerada i dorada (priznajemo) pomalo fali svodi se na komponente ovjesa koje bi trebale biti dorađene barem tu negdje u usporedbi sa ostatkom automobila, jer realno gledano, i "obični" GT500 upravo komponentama ovjesa ne samo da vuče korijene iz "Muscle Car" ere, već i poprilično dalje u povijest – negdje oko ere divljeg zapada i kočijama koje su tada bile standardno prevozno sredstvo, što ga obzirom na snagu koju posjeduje čini ekstremno opasnim (da ne kažemo nešto puno gore od toga).
No onaj najzanimljiviji (i u biti najsmješniji) dio priče oko ovog automobila jest cijena. Jer dok bi za automobil sa samo polovicom snage koju GT500 Super Snake drži pod poklopcem motora u Europi platili barem 50.000 eura, ovaj Mustang ovisno o nivou snage kojime raspolaže biti će u cjenovnom rangu od nekih 29.000 do 40.000 dolara, što ne samo da je malo, nego je i smiješno malo, jer kada se bazna cijena preračuna u eure, dobijemo cijenu jednog polu-opremljenog Golfa, što je u usporedbi sa GT500 jednostavno neusporedivo.
Istina, Shelby GT500 Super Snake malo više troši od prosječnog Golfa, no u kontekstu onog što Mustang poslovično predstavlja, a to bi jednom riječju bila legenda, pitamo se je li potrošnja doista bitan faktor – pogotovo u modelu koji legendu još dodatno opisuje sa 850 konja? Hmmm…nekako se odgovor nameće sam po sebi, zar ne?
Bilo kako bilo, jedva čekamo prve testove ovog jednostavno nenormalnog automobila.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Shelby American Cars