Seat – stiže nova Ibiza Cupra
Kako se iz Volkswagenovog španjolskog branda najavljuju, stiže redizajn aktualnog modela Ibize. Iako priznajemo da nas ta najava sama po sebi i ne veseli pretjerano, ono što nam je ozarilo lica jutros dolazi u nastavku najave, odnosno u obliku isto tako redizajnirane Ibize Cupre.
Dragi su Vam GTi automobili? Pojmove koji podrazumijevaju ubrzanje, brzinu, opremljenost i držanje ceste su Vam bitne stavke pri izboru novog automobila? Odlično, jer nova Ibiza Cupra sa svojih 178 konja i brojkama koje rezultiraju u obliku mjerenja ubrzanja i maksimalne brzine uz odlično držanje ceste upravo sve to i nudi.
Dakle, već svima dobro poznata Ibiza i dalje zadržava platformu koju dijeli sa Volkswagenovim modelom Polo, no sa popriličnim brojem zahvata na šasiji prije svega u smislu još boljeg držanja ceste – pogotovo u smislu upravljačkog sistema, odnosno volana. Iako detalje još uvijek nismo dobili, obzirom na protekle modele najbržeg malog Seata, skloni smo vjerovati kako će Španjolska tvrtka iz VW-koncerna ispuniti obećanje i od ovog facelift-modela učiniti izuzetno poželjan automobil za jurnjavu.
U smislu optike, u ovoj najnovijoj verziji aktualnog modela Ibize, prije svega je zamjetan novi dizajn poklopca motora ili Vam ga haube, koji već sam po sebi izgleda odlično, no dojam je kompletan tek kad se cijeli prednji kraj sagleda u globalu, jer novi prednji farovi sa (iako često pretjeranim) LED-dnevnim svjetlima i još agresivniji prednji branik već iz daljine Ibizu čine poprilično robusnom i agresivnom.
Bok Ibize je u pravilu isti kakav je i bio od predstavljanja novog modela prije par godina, no zato se posebno detaljima obratilo pozornost na izgled stražnjeg kraja, kojim dominiraju usisi postavljeni u kutevima stražnjeg branika i centralni dio u koji je smješten za verziju Cupra posebno oblikovan nastavak ispušnog sistema upakiran u centralni dio stražnjeg branika nalik difuzoru.
Pod haubom se i dalje nalazi četverocilindrični 1,4-litarski TSi Turbo-motor koji u ovom redizajniranom obliku nove Cupre podrazumijeva 178 konja koji se preko prednjih kotača uz pomoć 7-brzinskog sistema prijenosa sa dvije spojke manifestiraju ubrzanjem od 6,9 sekundi od stajanja do stotke, što nije ultra-brzo, no s druge strane sasvim zadovoljavajuć podatak – tim više što bi nova verzija Cupre trebala u konačnici udarati iglom brzinomjera na nekih 230 kilometara na sat, što je više nego dovoljno za mali milijun kazni od strane dečkiju u plavom negdje na auto-cesti.
Od opreme, uz standardnu i već viđenu na ovoj verziji Ibize u ovoj redizajniranoj formi dodana su već prije spomenuta LED-dnevna svjetla, novi volan presvučen kožom, sjedala sportskijeg karaktera, što prije svega podrazumijeva niže sjedenje za volanom, sva sila aluminiskih dodataka u obliku papučica gasa i kočnice, detalja na središnjem grebenu i sličnih, te kompletno novog Bluetooth-audio-sustava sa mogućnošću spajanja iPoda.
U pravilu sasvim dovoljno opreme za cijenu koja ne bi trebala prelaziti 22,000 eura prema najavama iz Seata.
Uglavnom, iako nam ovo nije omiljena generacija Ibize, priznajemo kako nam se u ovoj redizajniranoj verziji Cupre jako dopao smjer razvoja modela i nadamo se uskoro probati kako to sve zajedno u praksi funkcionira.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Seat.com