RUF – Model RT35 Anniversary stiže na tržište
Odmah u startu riješimo neke brojke: 621 konjska snaga, 820 Nm okretnog momenta, 7 brzina. Dovoljno da Vas zainteresira? Da, i nas također.
Iako ovo u pravilu i nije neka pretjerana novost, jer Ruf RT35 Anniversary predstavljen je prije nekoliko mjeseci, odnosno u mjesecu ožujku na salonu automobila u Genevi, no dugo se čekalo da se konačno sva sila prerada koje ovaj fascinantan automobil uobličava u ekskluzivan slavljenički model kojime Alois Ruf junior i njegova ekipa poprilično ludih znanstvenika i inžinjera fascinira svijet vlasnika i ljubitelja marke Porsche već punih 35 godina, krene u prodaju. No eto, i taj smo dan dočekali, pa precizirajmo još jednom o kakvom se ovdje monstrumu radi.
U obliku lekcije iz povijesti, kakve smo navikli pisati, spomenimo samo pokoju informaciju: "Auto RUF" bila je inicijalno osnovana tvrtka od strane gospodina koji se zvao Alois Ruf još davne 1939. godine u mjestu Pfaffenhausen u Njemačkoj. U pravilu pod pojmom "tvrtka" ovdje mislimo na pojam "garaža", jer je u početku tako i bilo.
Kasnije, krajem 40-ih godina minulog stoljeća, Alois Ruf stariji uspješno je iz ničega složio mali autobus namijenjen prije svega turističkim turama po mjestima od povijesnog značaja, pa kako je autobus prihvaćen i više nego pozitivno, krenulo se korak dalje i u smjeru prema tada već iz mrtvih ponovno pokrenutoj auto-industriji.
No 1950. godine kreće današnja povijest ove svjetski poznate manufakture čuda, odnosno rođenjem podmlatka u obitelji Ruf, odnosno malog Aloisa, koji se već kroz svoje rano djetinjstvo umjesto s autićima igrao sa odvijačem, a u 25. godini svog života, odnosno godinu dana nakon smrti svog oca, proizveo (tj. modificirao) prvi Porsche 911 i predstavio ga nakon serija testiranja i dorada nekih dvije godine kasnije i tako postavio osnove onoga što će i dan-danas definirati tvrtku "Ruf Automobile GmbH".
Prvi je Porsche sa značkom Ruf bio u obliku modela 930 sa 3,3-litrenim Turbo motorom, a samo godinu dana kasnije, odnosno 1978. godine, Ruf predstavlja i svoj legendarni model 911 SCR – normalno aspiriran 3,3-litarski zrakom hlađeni motor pod poklopcem motora tek detaljima dorađene Carrere i ujedno jedan od najuspješnijih dorađenih modela od strane neke tunerske tvrtke ikad.
No da ne gnjavimo sa (doista) hrpetinom raznoraznih varijacija na temu prošlih modela, čisto ilustracije radi, spomenimo samo neke kojima je Ruf među štovateljima marke Porsche postao najpoželjniji i najdugovječniji.
Prije svega spomenimo model CTR (nazvan "Yellow Bird") – automobil baziran na 930-generaciji modela 911, kojime je Ruf 1987. godine postavio svjetski brzinski rekord u smislu tvorničkih automobila, zatim u Americi izuzetno popularan BTR model, također baziran na 911 Turbo modelu generacije 930, pa zatim CTR2 – izvedenicu tadašnje 993-generacije modela Porschea 911 kojim su također pali neki rekordi, pa sve do CTR3 modela kojime je 2007. godine proslavljeno otvaranje tvornice u Bahrainu. Uglavnom, bilo je tu modela koji i dan-danas bez problema konkuriraju nazivno puno bržim i puno novijim automobilima, što samo dodatno priči o Rufu daje na težini.
No vratimo se u budućnost, odnosno u sadašnjost.
Dakle, prije svega bitno je reći kako je Ruf RT35 Anniversary, baziran na 991-generaciji Porschea 911 Carrera S. No dok standardna Carrera S iz svog 3,8-litarskog motora sa 6 cilindara i savršeno normalnim plućima izvlači 400 konjskih snaga, u ovoj verziji isti motor dobio je dodatni respirator u obliku dvije turbine, pa je kao rezultatno stanje snaga narasla na ukupno 621 konjsku snagu prema službenim mjerenjima. Da, ima i jačih automobila od ovog, no malo koji se može pohvaliti sa 820 Nm okretnog momenta s kojima se "launch control" sistem opako muči pri kretanju već iz "lera".
Za prijenos sve te snage na stražnje kotače brine se prije svega od strane tvrtke Ruf optimiziran 7-brzinski PDK mjenjački sklop najnovije generacije sa dvije spojke, naravno, uz hrpetinu sigurnosnih pomagala koja se skrivaju iza već poznatih skraćenica.
U usporedbi sa standardnom verzijom Carrere S, izvedba kakva je napravljena od strane tvrtke Ruf jednostavno prikazuje činjenično stanje kako usporedbe u pravilu i nema, jer sa skoro 300 konjskih snaga više, Ruf RT35 Anniversary "običnu" Carreru S jede za doručak, bilo na papiru ili u stvarnom životu, jer brojke sa testiranja govore kako RT35 od nule do stotice ubrzava za manje od 3,2 sekunde, uz maksimalnu brzinu od nekih 330 kilometara na sat, čime se tvornička verzija Carrere S ne može pohvaliti.
Sad još samo čekamo Essen Motor Show da ovaj slavljenički model pogledamo i doživimo i iz neposredne blizine, a o dojmovima ćemo kasnije.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Ruf Automobile GmbH i Google Images