Rolls-Royce – Vjerujte u Utvaru!
Kada sam prije nekog vremena po tko zna koji puta u zadnje vrijeme dobio nove informacije koje su doslovce na kapaljku iz Rolls-Roycea cijeđene u medije, moram priznati da sam s jedne strane bio oduševljen GT-automobilom koji je Rolls planirao podariti svijetu automobila, dok mi je s druge strane sva ta tajnovitost pomalo i išla na živce. No konačnim predstavljanjem automobila u cijelosti, moram priznati da sam apsolutno fasciniran.
Kad se sjetim GT-automobila, jedan od prvih proizvođača koji mi istog momenta padnu na pamet bio bi Bentley sa svojim sada već poprilično dugovječnim modelom Continental GT. Iako moram priznati da tim automobilom nikad nisam bio fasciniran kako sam možda trebao biti, s druge strane znam i zašto je tako. Za početak Continental je prvi pokušaj spajanja slavne marke sa komercijalnim proizvođačem automobila, te me izuzetno smetalo što se pod haubom Bentleya Continental nalazio identičan motor onome koji pod haubama Volkswagen Phaetona unaokolo vozikaju direktori kojima za službeni auto ne daju budžet koji bi pokrio cijenu za Audi A8.
Možda nekome to ne smeta, no Phaeton je (iako luksuzan automobil) i dalje "samo" Volkswagen, dok je Bentley kroz svoju povijest vezan uz apsolutnu ekskluzivnost, pa mi cijela priča sa dijeljejem motora u smislu ta dva automobila izgleda otprilike kao da sutra netko usporedi prezimena Rohatinski i Grubnić (iako bi potonji zapravo bio Škoda više nego Volkswagena).
Dakle, Continental GT za mene i ne predstavlja neki osebujan i poseban automobil – čak i u svojoj najnovijoj inkarnaciji.
S druge strane, iako Rolls-Royce također pati od sindroma kupljenog imena, koji je prisutan zadnjih godina otkad je BMW postao većinski vlasnik te slavne marke, ipak se čini kako Rolls-Royce ne gubi identitet kao što je to slučaj sa Bentleyem.
Dapače, Rolls-Royce je nekako uvijek postavljen ispred svih ostalih dijelova od kojih se koncern BMW danas sastoji – kako po pitanju apsolutne ekskluzivnosti, tako i po pitanju određenih tehnoloških rješenja i novotarija koje se primarno ugrađuju unutar Rollsovih modela.
Stoga ni ne čudi kako je model Wraith u obliku GT-automobila predstavljen u punom sjaju i sa hrpom opreme koju će BMW-ovi automobili dobiti tek u budućnosti.
Prije svega pod pojmom "opreme" podrazumijevam kompletno novi sustav glasovnog upravljanja manje više apsolutno svime što se u sklopu samog automobila nalazi, jer ipak je naglasak na udobnosti i jednostavnosti upravljanja ovim iznimno ekskluzivnim automobilom.
Zatim je tu najnoviji komadić BMW-ove tehnologije koji koristi usluge satelitskog mapiranja i pohranjivanja mapa u centralnu memoriju koja zatim jednostavnomm "enerdžajz" (riječima Cpt. Picarda) naredbom u cijelu priču uključuje ovjes i mjenjački sklop sa osam brzina kojima naredbe više ne daje vozač, već podatke oko ceste na kojoj se automobil nalazi, te stupanj tvrdoće ovjesa i brzine koje će se koristiti na određenoj dionici puta bira centralna upravljačka jedinica spojena direktno na sam sustav.
Dakle, riječ je o apsolutno svemirskoj tehnologiji, te moram priznati da me poprilično začudilo zašto su se u Rolls-Royce-u uopće trudili staviti volan, obzirom da isti baš i nema obveznu svrhu u smislu korištenja od strane vozača. No ipak služi kao dobar ukras, pa je vjerojatno taj dio presudio u korist volana u sklopu interijera.
Naravno, odjednom je objavljena sva sila detalja oko magnetskog ovog, karbonskog onog i aluminijskog svega, no nekako sam te retke lagano preskočio, jer sam tražio podatke vezane uz motor i preformanse koje isti postiže, a upravo u tom segmentu sam ostao bez daha.
Naime, svi mi jako dobro znamo da su GT-automobili nerijetko jako teški. Također svi znamo da su automobili marke Rolls-Royce još teži. Dakle, zaključak kako je Wraith jedan opako težak automobil definitivno nije kriv ni u kojem slučaju, zar ne?!
Obzirom na težinu samog automobila koja iznosi debelo preko dvije tone, moram priznatri da mi skoro nevjerojatno zvuči podatak kako Rolls-Royce Wraith sa svojim 6,6-litarskim Twin-Turbo V12 motorom i ukupno 624 konjske snage koje su iz njega izvukli inžinjeri, takvu mrcinu propinje od nule do sto kilometara na sat za 4,4 sekunde, čime se apsolutno točnom čini izjava "Proizveli smo najbolji džentlmenski Gran Turismo" koju je izrekao glavni i odgovorni u Rolls-Royce-u, gospodin Torsten Müller-Otvos, dodavši kako je Wraith "Najjači Rolls-Royce svih vremena".
Uglavnom, moram priznati da sam apsolutno fasciniran viđenim, iako sam istovremeno svjestan da oko 300,000 Eura za baznu verziju ovog fenomenalnog automobila vjerojatno nikad neću imati. No ne bih sitničario. Uostalom, čovjek mora i sanjati o nečemu, zar ne?!
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: Rolls-RoyceMotorCars.com, SuperCars.net, CarBuzz.com i Google Images
VIDEO: YouTube.com