Rolls-Royce – Šapat nagovještava Utvaru
Postoji svijet u domeni automobila koji nije namijenjen svakome. To je svijet u kojem ama baš svaka želja na četiri kotača može postati stvarnost. Svijet u kojem se ne štedi, u kojem se ne pita za cijenu i u kojem se zna da se za novac dobiva ono najbolje. Također, to je svijet u kojem rijetki opstaju…no srećom Rolls-Royce je jedna od tvrtki koja je i dan-danas prisutna.
Iskreno vjerujem kako je sve rečeno u predgovoru teksta apsolutno istinito, no gledano očima "običnog smrtnika", Rolls-Royce u pravilu doista nikad nisam poželio imati.
S jedne strane to je razumljivo, obzirom da uz takav automobil obavezno dolazi i šofer, što je za neme krajnje nepotrebno i neprihvatljivo, obzirom da svoj entuzijazam u smislu automobila prije svega gledam kroz prizmu uživanja u vožnji sa mnom u glavnoj ulozi za volanom, no znam da postoji određena sorta ljudi kojima to nije nimalo bitno u usporedbi sa ekskluzivnošću i onim posebnim osjećajem udobnog stražnjeg sjedala sa čašom Cristala u ruci.
Dakle, Rolls-Royce je tvrtka koja simbolizira prestiž i luksuz, no ne u obliku u kojem to čini npr. Ferrari ili Aston Martin, već se u smislu te slavne marke i njihovih modela kroz povijest prije svega podrazumijeva apsolutna udobnost i luksuz bez ikakvog kompromisa.
Nerijetko se u sklopu modela radilo o automobilima koji su npr. umjesto aktivnog ispušnog sustava imali mini-bar, te umjesto laganih dijelova podređenih brzini i ubrzanju, u sklopu Rollsovih modela riječ je bila o najfinijoj koži i drvetu.
U pravilu to su automobili koji nikog ne ostavljaju ravnodušnima – čak ni pripadnike kraljevskih obitelji diljem svijeta, pa stoga ni ne čudi kako su upravo takve obitelji i najčešći kupci Rolls-Royce-ovih modela kroz povijest.
Doduše, rijetko je Rolls-Royce u ponudi modela unutar jedne dekade proizvodio više od dva ili tri modela, pa stoga ne čudi kako i dan-danas jedini predstavnici ove slavne marke na tržištu stižu u obliku modela Ghost i Phantom. Da, u pogledu oba modela postoje varijacije na temu u smislu oblika karoserije, tj. Ghost je moguće kupiti u obliku kraće ili duže verzije, dok je Phantom model koji se proizvodi u čak četiri različite karoserijske izvedbe, koje uz kraći i duži međuosovinski razmak podrazumijevaju i Coupé, te DropHead Coupé verzije, no to je u pravilu sve.
Dva modela, ukupno šest varijacija na temu istih i mali milijun opcija koje je moguće definirati u sklopu njih, ono su što pojmu ekskluzivnosti još pomalo dodaju na značaju i vrijednosti.
No današnjom objavom najavljen je treći pripadnik u sklopu ponude ove slavne marke – model Wraith.
Iako u ovom momentu još nema ama baš nikakvih tehničkih specifikacija koje prate najavu prinove u sklopu ponude modela, ono što se do sada zna jest činjenica kako će Wraith biti baziran na manjem od dva aktualna modela, odnosno modelu Ghost, no uz kronično pomanjkanje po jednih vrata sa svake strane automobila – dakle, radi se o Coupé-automobilu najviše klase.
Skeptici već neko vrijeme komentiraju kako će Wraith zapravo biti Rolls-Royce-ov odgovor na Bentley Continental, obzirom na kroz povijest dugo vrijeme partnerstva između te dvije marke, no obzirom da je Bentley član Volkswagen-koncerna, a Rolls-Royce je dio BMW-grupacije, nekako čisto sumnjam kako su takve glasine istinite.
Iz Rolls-Royce-a stiže opis automobila u sklopu dvije rečenice koje govore kako će Wraith biti "najjači Rolls-Royce ikad proizveden", te kako će količina snage pod haubom biti "i više nego zadovoljavajuća", no cijela ta priča iznesena u debelim rukavicama ionako i nije pretjerano bitna, jer Rolls-Royce Wraith ionako neće biti jedan od onih automobila u kojuma se ruše brzinski rekordi i njima se utrkuje na stazi ili izvan nje, već u maniri savršene elegancije, vjerujem kako će ovaj model itekako redefinirati kategoriju GT-automobila na tržištu.
Bilo kako bilo, najava za Wraith je tu, a kako stvari u ovom času stoje, premijera bi trebala biti već slijedeći mjesec na sajmu automobila u Genevi, pa eto…pričekajmo vidjeti što nam to i u kojem konkretnom obliku Rolls-Royce nudi kao predmet snova.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: Rolls-RoyceMotorCars.com, CarBuzz.com i Google Images
VIDEO: YouTube.com