Porsche – rezovi na polju proizvodnje sportskih automobila
Svi smo čuli za jednu od najslavnijih marki u svijetu automobila svih vremena? Odlično! Onda svi znamo i kako prodaja raste iz dana u dan, no možda i ne baš u onom smislu u kojem mnogi od Vas misle…
Ono što vezano uz tu slavnu marku automobila također svi znaju jest i činjenica da je tvrtka Porsche većinski vlasnik dionica Volkswagena (iako je u nekim prošlim vremenima bilo obrnuto) pa samim time Porsche kao takav slovi kao jedan od najjačih proizvođača automobila na svijetu.
No iako je inžinjerska tvrdoglavost i najljeniji dizajneri na svijetu ono što u obliku modela 911 tvrtku Porsche čini jednim od najposebnijih prezimena svih vremena, u posljednje vrijeme model 911 zajedno sa modelima Boxster i Cayman (čiju novu generaciju očekujemo premijerno kroz nekoliko dana na salonu automobila u Los Angelesu) nisu stvaran izvor profita za Porsche, već većina zarade stiže od prodaje limuzine i SUV-a u obliku modela Panamera i Cayenne.
Naime, još nedavno se u Zuffenhausenu, malom predgrađu Stuttgarta izlaskom novog modela 911 radilo sve u šesnaest, te je čak proizvodnom tjednu u mjesecu rujnu dodana još pokoja smjena preko vikenda, kako bi se ispunile sve narudžbe koje su za novi model slavne 911-ice pristigle u Porsche, no zadnjih dana su te smjene ponovo ukinute obzirom na reporte koje tjedno na kolegijima razmatraju oni najviše pozicionirani glavonje u kojima se navodi očekivani pad prodaje sportskih automobila u slijedećem kvartalu zbog financijske krize koja izgleda sve jače trese stari kontinent.
Doduše, takva predviđanja koja su dodatne smjene srezale ponovo na normalu u smislu produkcije nisu utjecala direktno na količinu proizvedenih automobila, već su samo smanjila količinu proizvodnje sportskih modela, dok se upravo pokreće ista priča sa povećanjem obima radnog tjedna za radnike koji u Porscheovoj tvornici u Leipzigu sklapaju modele Panamera i Cayenne, te užurbano planiraju i dovršavaju koncept baby-SUV-a pod nazivom Macan, jer upravo ti modeli su oni na kojima Porsche zadnjih godina gradi imperij kroz prodajne rezultate, obzirom se Panamera i Cayenne prodaju kao da su na kakvoj akciji u lokalnom super-marketu, a kako se čini, trend tako visokih prodajnih rezultata neće stati u skorije vrijeme.
Iako je novi Cayman na putu i kako smo već u par navrata spomenuli plan je svijetu novu generaciju Porschea "ni na nebu ni na zemlji" predstaviti kroz nekoliko dana na salonu automobila u Los Angelesu, pretpostavka je kako će ovakav razvoj situacije za Porsche i dalje ostati nepromijenjen, jer iako će prodajni rezultati za Cayman zasigurno biti sasvim zadovoljavajući, Panamera i Cayenne i dalje bi trebali biti apsolutni favoriti u gami modela koje Porsche danas proizvodi.
Čak ni model 918 Spyder, koji ovih dana kreće s proizvodnjom u punom jeku ne bi trebao ugroziti ova dva familijarno-orijentirana (i poprilično ružna ako se nas pita) modela, obzirom na trend koji je zavladao pri spomenu imena Porsche.
Priznajemo, iako nam je drago da slavna marka opstaje i cvjeta, s druge strane nam je žao što je model 911 pao u drugi plan, a istovremeno nam nikako nije jasno u čemu je tolika privlačnost dva trenutno najprodavanija aktualna modela koje Porsche proizvodi.
No to nam vjerojatno nikad neće biti jasno, pa je bolje o tome ni ne razmišljati.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Porsche A.G. i Google Images