Porsche – prošireno ludilo zvano “Revenger”
Većina vlasnika Porschea 911 u našim krajevima nema naviku preslagivati komponente koje taj automobil čine posebnim. Razloga vjerojatno ima puno, no u ovom času niti jedan nije bitan, jer ovo što ćete upravo vidjeti svaki od njih može pobiti bez ikakvog problema.
Kada bi me netko pitao što bih od preinaka napravio na Porscheu 911 kada bih ga slučajno imao u svom vlasništvu, iskreno ne znam što bih odgovorio. Razloga tome ima nekolicina, a kreću od činjenice da Porsche 911 za mene od malih nogu znači sinonim za perfekciju i inženjersku tvrdoglavost na najuvjerljiviji mogući način. Nadalje, 911 je za mene dizajnom jednostavno prelijep automobil (ako naravno izuzmem generaciju 996) – jednostavnih linija i bez pretjerano puno detalja kojima bi se naglašavalo o koliko se posebnom automobilu zapravo radi. U biti je Porsche 911 jedan od onih automobila u kojima se vlasnici osjećaju odlično, bili u Boroletama i kratkim hlačama, trenirci ili pak u odijelu, a time se malo koji automobil danas može pohvaliti.
Dakle reklo bi se da je modificirati 911-icu zapravo kompletno idiotski i nepotrebno…ili možda ipak nije.
Iako i dalje ne znam odgovor na pitanje "što bi napravio od preinaka na svojoj 911-ici", tu i tamo me poput mentalnog PMS-a udari pokoja ideja, no problem je u tome što je svaki puta različita. U jednom navratu se uhvatim kako blejim kao tele u kirurški precizne Singerove uratke i slinim nad njima, onda se prebacim u devedesete i pogledam neki od totalno ekstremnih RWB-ovih uradaka i slinim još jače, a najčešće mi se dogodi da samim pogledom na 930 Turbo u svom tvorničkom izdanju odmahnem rukom i jednostavno kažem "to je to". Dakle pravila doista nema, no to svejedno ne znači da u datom momentu nisam fasciniran nekim od uradaka iz svijeta tuninga vezanog uz ovaj 50 godina mladi model.
Pa upravo se takva fascinacija dogodila neki dan kada sam na mail dobio jedan savršeno nenormalan primjerak 911-ice u režiji tvrtke Vogue Auto-Design, odnosno skraćeno VAD.
Za samu tvrtku sam čuo prije nekoliko godina u smislu dizajna, izrade i prerade felgi, te posredovanja pri prodaji aero-kitova određenih proizvođača poput tvrtke Hamann, no u međuvremenu su dečki postali jedni od jačih "igrača" u tom svijetu. Za početak su svoju priču izgradili oko filozofije koja kaže "any car, any offset, any width, any PCD, any finish, any colour", što u prijevodu na jednu jedinu rečenicu znači da svoj posao i dalje baziraju na felgama. No za razliku od same prodaje ili restauracije felgi, ta filozofija podrazumijeva izgradnju automobila oko odabranih felgi, što projekt nazvan "Revenger" savršeno zorno prikazuje.
U bazi se radi o jednom sasvim običnom i skoro dvadeset godina starom primjerku Porschea 911 Carrera 2 generacije 993 koja je prošla određene estetske zahvate. Ukratko, ova je 911-ica proširena, snižena i poprilično izopačena. Dakle standardna priča koja uvelike podsjeća na RWB i njihove automobile, zar ne?!
U pravilu da, jer ideja je (očito) bila napraviti jedan iznimno agresivno-izgledajući automobil koji plijeni apsolutnu pozornost već na prvi pogled, a s druge strane detaljima i vrhunskim nivoom izrade komponenata podsjeća na legendarne trkaće 911-ice kakve su se mogle vidjeti na stazama tijekom sedamdesetih u obliku RSR verzija. No ono što je na ovom automobilu doista posebno je činjenica kako je isti doslovce izgrađen oko kotača.
Iako se detalji oko "Revengera" (kako se ova 911-ica naziva) ne dotiču tehničkih specifikacija niti gabarita, pretpostavka je da stražnji kotači svojom širinom idu preko 12 inča, što je za jedan cestovni automobil poprilično rijedak slučaj. Stoga ne čudi da su kotači nedavno osvojili prvu nagradu u konkurenciji na jednom natjecanju organiziranom od strane renomiranog internetskog portala WheelWhores.com.
Karoserija je napravljena u manje-više istoj maniri kakvu smo navikli vidjeti kod već spomenutog RWB-a, no s jednom bitnom razlikom: dok na RWB-ovim 911-icama stražnja krila često prelaze gabarite samog automobila, na ovom VAD-ovom uratku to nije slučaj, već se umjesto ogromnog stražnjeg spojlera na stražnjoj haubi ovog automobila i dalje nalazi savršeno funkcionalan serijski električni spojler. Istina, iz nekih kuteva zbog tog "nedostatka" sam automobil izgleda kao da mu nešto fali, no zapravo moram priznati da je takvih kuteva malo i automobil zapravo izgleda odlično – moćno, agresivno i ultra-nisko – baš kako jedan Porsche 911 i treba izgledati.
Kako matte-crni i mega-prošireni eksterijer već izvana započinje priču jednog totalno agresivnog automobila, zapravo je iznenađujuć kontrast koji su VAD-ovci napravili u smislu interijera, koji za razliku od eksterijera zapravo izgleda civilizirano.
Da, tu je prisutna sva sila dijelova izrađenih od karbonskih vlakana, no sav je taj Karbon ili polakiran ili jednostavno presvučen kožom ili Alcantarom, tako da se onaj tipični trkaći "look" zapravo ne ističe ni u kojem detalju. Čak ni trkaća sjedala ne izgledaju pretjerano usmjereno prema utrkivanju, jer su svojom kričavo-zelenom bojom i crnom kožnom presvlakom sa zelenim šavovima stiliziranija čak i od onih originalnih, što je na ovakvim automobilima zapravo pomalo čudno i atipično.
Armatura, centralni greben, stražnja klupa (koja stvarno postoji)…sve je u detalje osmišljeno i provedeno u pomalo kontrastnom obliku od onog kakav se stječe na prvi dojam, odnosno pogledom na eksterijer, pa ako već po ničem drugom, onda je po tome ovaj primjerak 911-ice itekako poseban i zanimljiv.
U smislu motora i performansi također nije navedeno što se i kako radilo u smislu poboljšanja, no vjerujem kako felge, proširenja i predivna unutrašnjost nisu jedino što "Revenger" može ponuditi. Dapače, siguran sam da ukoliko u ovom stadiju automobila nije bilo vremena poraditi na dodatnoj snazi, takve prerade čekaju "iza ugla". No baš da sam i u krivu, te da 300-konja pod haubom ostane u svom tvorničkom izdanju, vjerujem da se ni u jednoj sekundi ne bih bunio – čak ni kada bi pola auta ostavio na nekom od naših fenomenalnih ležećih policajaca koje svi toliko volimo.
Da, doista mi se toliko sviđa ovaj automobil u ovom izdanju. A Vama?
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: VogueAutoDesign.com, Flickr.com i SuperCars.net