Porsche – pridruživanje ekipi „s greškom“
U posljednje vrijeme se nekoliko proizvođača automobila odvažilo priznati propust ili pogrešku, te zbog neke „bolesti“ pozvati na druženje u servis vlasnike određenih serija modela. Pa eto, uz Toyotu i Aston-Martin, od prije nekoliko dana se tužnoj sviti s „dječjim bolestima“ pridružuje i Porsche.
Kada bi me netko pitao za koji bih automobil potpisao vlasništvo za cijeli život, mislim da bih bez puno razmišljanja rekao Porsche 911. No za razliku od mnogih ljudi koje poznajem i s kojima dijelim afinitete prema ovom dokazu inženjerske tvrdoglavosti s pola stoljeća tradicije, ne bih birao aktualnu generaciju verzije GT3, već bih se zadovoljio s 911–icom na čijem dupetu piše „Turbo“.
No iako se nikako ne vidim u ulozi vlasnika Porschea 911 GT3, bilo bi idiotski minorizirati tu verziju modela na bilo koji način, jer je upravo 911 GT3 u ovom času oličenje svega onog što Porsche u smislu dotičnog modela i njegove ideologije brzine i nevjerojatne količine vozačkog gušta propagira već punih pedeset godina.
Sam automobil službeno je predstavljen svijetu prije nekoliko mjeseci i već je pri prvim najavama GT3 ispao fenomenalan, brutalan, nenormalno brz i jednostavno poželjan automobil za svakog čovjeka kojem tu i tamo krv u venama sadrži oktansku vrijednost.
Tome u prilog definitivno idu i brojke, koje na papiru govore o 3,8-litarskom „šestaku“ s 475 konjskih snaga i oko 8,300 okretaja u minuti, pri kojima se postiže maksimalni okretni moment, dok u praksi te brojke znače ubrzanje od 0-100 km/h za 3,3 sekunde i maksimalnu brzinu od preko 300 kilometara na sat, što je pak na svakom svjetskom jeziku sasvim dovoljno da je vozaču potrebno kirurškim putem skidati osmijeh s lica.
No kako u ovom času stvari stoje, Porsche 911 GT3 ispada vrlo problematičnim modelom…
Razlozi tome nisu u činjenici koja bi opisivala „opasan automobil“ poput verzije GT2 u sklopu prijašnje generacije modela, već u nečem što mi nije bilo ni na kraj pameti pomisliti, a ukratko se radi o velikom propustu koji iz modela 911 GT3 u sekundi može napraviti pokretnu buktinju.
Naime, jučer je iz redova slavne marke iz Zuffenhausena stigla vijest o povlačenju svih 785 primjeraka 911-ice s oznakom GT3, nakon što je na adresu zaprimljeno nekoliko dokaza o samozapaljivosti modela.
Prema službenim navodima, ne zna se koliko je točno primjeraka ovog ultra-brzog i ultra-skupog modela izgorjelo od mjeseca studenog prošle godine do danas, no posljednji se slučaj dogodio u Švicarskoj, gdje je vlasnik tijekom vožnje čuo čudnu buku iz stražnjeg kraja automobila, da bi nakon kratkog pregleda situacije pod poklopcem motora uočio curenje ulja koje je na kraju rezultiralo samozapaljenjem 911-ice na parkiralištu.
Uglavnom, u Porscheu su iste simptome i rezultatna stanja primijetili kod nekoliko primjeraka, te je kompletna serija dosad prodanih primjeraka povučena u servis, dok je ostatak naručenih primjeraka povučen iz prodaje i vraćen u tvornicu.
Iako je dotični švicarski primjer apsolutno konkretan, iz Porschea stižu informacije kako se još uvijek ne zna o kakvom se točno kvaru radi, tj. što konkretno uzrokuje probleme, no kako bi izbjegli daljnje potencijalne neugodnosti, odluka o trenutnom i promptnom povlačenju modela s tržišta definitivno je pala dok se ne otkriju detalji koje iz modela 911 GT3 rade pokretnu buktinju na četiri kotača.
Time se Porsche pridružio tužnom klubu proizvođača „s greškom“ na čijem prvom mjestu stoji Toyota, a zatim i Volkswagen, Chrysler i Aston-Martin, čijih je nekoliko stotina modela zahvaćeno problematičnim papučicama gasa izrađenim u Kini od krivotvorenih materijala.
Razvoj situacije u ovom času ne mogu ni pokušati nagađati, no vjerujem kako je u najkraćem mogućem vremenskom roku izvjesno rješenje problema i neka vrsta odštete kvarom zahvaćenih vlasnika.
No pratit ću događanja po tom pitanju i izvijestiti o raspletu situacije kad za to budem imao konkretne informacije.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: Porsche.com, SuperCars.net i Google Images