Porsche – Preobražaj kako ga piše tvrka TechArt
Ne, ne radi se o najnovijem literarnom pokušaju podsjećanja na legendaran Kafkin roman, već je stilska figura samo korištena za naslov, no preobražaj je itekako tu – onaj koji podrazumijeva spoj Porschea 911 najnovije generacije i jedne od najboljih tvrtki koje se bave dorađivanjem legendarnog modela ove slavne marke. Naravno, radi se o tvrtci TechArt.
TechArt je u svijetu tuninga ime koje i ne treba pretjerano puno predstavljati. Dapače, radi se o jednoj od onih tvrtki koje iz godine u godinu malim zahvatima i sitnim detaljima, kao i većim zahvatima prije svega u smislu vizualnih rješenja pridonose posebnosti 911-ice.
No upravo se pojavila najava kako će TechArt već slijedeći mjesec na salonu automobila u Genevi predstaviti najnovije zahvate u smislu estetike na isto tako najnovijem modelu pedeset godina starog modela iz Zuffenhausena.
Prema najavama, ono što se pod haubom nalazi ostaje u identičnom obliku u kakvom se nalazilo i pri izlasku iz tvornice, odnosno na 3,8-litarskom motoru kojim se Carrera 4S pogoni u originalu za sad nema planova koji podrazumijevaju ikakve preinake izuzev onih po pitanju ispušnog sistema koji je u sklopu vizualnih dorada pomalo nalik RSR-modelima kakve smo navilki vidjeti u nekim prošlim vremenima.
Također, dotični aktivni ispušni sustav dolazi sa tzv. "Valve-control" funkcijom, koja bi osim pomalo agresivnijeg izgleda dotičnom automobilu trebala dati i ponešto reskiju notu zvuka koji iz njega dolazi, pa bi samim time i osjećaj snage trebao biti ponešto jači.
Što se karoserije tiče, predstavljena je sva sila optičkih dodataka za obje karoserijske varijante (dakle, Coupe i Cabriolet), pa je za Carreru 4S uz već spomenuti ispušni sustav moguće naručiti nove branike i pragove, stražnji spojler, te jednu od dvije opcije u smislu veličine kotača – onu u 20 ili pak 21-inčnoj verziji.
Naravno, kad smo već spomenuli kotače, spomenimo i preinake po pitanju ovjesa koji u TechArtovoj dorađenoj verziji nazvanoj "NoseLift System" postaje i ponešto upotrebljiviji od onog u originalu, obzirom da se pritiskom na jedan jedini gumbić u fazi stajanja automobila ili pak za vrijeme vožnje automobil može povisiti ili sniziti za ukupno 60 mm, čime ležeći policajci ili pak pokoja uočena rupa na cesti više ne bi trebala predstavljati problem.
Interijer je također oplemenjen detaljima poput sve sile detalja izrađenih od kože i Alcantare, te komadića Karbona i posebno izrađenih detalja od toniranog Aluminija, čime bi interijer trebao izgledati poprilično drugačije i osvježenije od onog u tvorničkom izdanju.
Također, šavovi kojima su prošivene plohe presvučene kožom i Alcantarom trebali bi biti izvedeni u boji eksterijera samog automobila, što bi dodatno trebalo naglasiti kontrast samog interijera, tako da se pod pojmom "dorade" u ovoj verziji 911-ice definitivno ne radi o nečem minornom, iako možda "na prvu" tako zvuči.
Uglavnom, konkretne detalje, popis paketa koji biu uskoro trebali izaći na tržište u sklopu konkretne ponude, te cijene istih još čekamo, no kada se pojave u javnosti, zasigurno ćemo se sjetiti predstaviti ih i Vama.
Za sad ionako čekamo finalno predstavljanje nove ponude u sklopu auto-salona u Genevi, pa ćemo tada vjerojatno i sami po tom pitanju biti barem malo pametniji i upućeniji u tematiku.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com, i Google Images