Porsche – Predstavljanje novog GT3
Posrche 911 GT3 – nekima mračni predmet želja, a nekima kompletno beskoristan stroj sa viškom metalnih cijevi tamo gdje bi trebala biti stražnja sjedala. No bilo kako bilo, novi je među nama – brži, jači i ozbiljniji nego ikad.
Dakle, Porsche 911…automobil itekako poznat, popularan i istovremeno iz generacije u generaciju sve omiljeniji u svijetu sportskih automobila, gdje se strast mjeri u konjskim snagama, a eksplozije neurona sive tvari imaju vlastitu oktansku vrijednost. Danas već legendaran automobil i model koji je konkurenciji u tradicijskom smislu apsolutno nedostižan.
Doduše, neki će 911-icu gledati kao dosadan automobil koji je zapravo produkt konstantne inžinjerske tvrdoglavosti i lijenosti dizajnera koji iz generacije u generaciju mijenjaju tek detalje, no činjenicu kako se 911-ica među nama mota već ukupno pet desetljeća čak bi i najgorem mrzitelju svega na četiri kotača trebala začepiti usta, jer je sve vezano uz ovaj model itekako posebno – pogotovo u verziji nazvanoj GT3.
Iako je Porsche za salon automobila u Genevi najavio jedan trkaći model 911-ice, na izlagačkom prostoru sajma toj se u smislu ceste nehomologiranoj varijaciji na temu modela 911 pridružio i novi model žestokog GT3.
Recept je manje-više isti kao i kod svih ostalih modela do sada – 3,8-litarski "šestak" odostraga koji pogonom opterećuje stražnju osovinu, no sa dvije bitne razlike. Prva je u tome što u najnovijoj inkarnaciji modela GT3 gore spomenuti "šestak" proizvodi ukupno 475 konjskih snaga, dok se druga činjenica svodi na broj okretaja u minuti na kojem novi GT3 razvija maksimalnu snagu, a taj broj je ukupno 9,000.
Naravno, obzirom na svu silu laganog ili olakšanog ovog ili onog, konkretan motor će posredstvom novog 7-brzinskog mjenjača sa dvije spojke i kraćim omjerima mjenjačkog sklopa u poprilično kratkom roku svu tu novonastalu snagu prenositi na podlogu i ispaljivati novi GT3 od nule do stotke za oko 3 sekunde, te olakšanu karoseriju 911-.ice tjerati sve skupa do preko 320 kilometara na sat.
Iako iz Porschea dolazi informacija kako je riječ o točno 3,3 sekunde u smislu ubrzanja do stotke, nekako tome nisam sklon vjerovati, obzirom da je već 997 Turbo u praksi (tj. na testovima nezavisnih novinara) ubrzavao do stotke za 2,9 sekundi, iako su tvornički podaci govorili o kojoj stotinki viška. Dakle taj dio priče uzimam s ponešto rezerve, no nije da je to i nešto pretjerano važno.
Bitno je spomenuti da je u sklopu novog 911 GT3 umjesto standardnog hidrauličkog sustava volana, isti zamijenjen novim sustavom koji je pogonjen strujom, a poradilo se i na aktivnoj stabilnosti samog automobila prije svega kroz sustav kojime umjesto samo prednjih skreću i stražnji kotači – pri manjim brzinama suprotnoim kutem skretanja od prednjih, a pri većim brzinama istim kutem skretanja kao i prednji kotači.
Puristi se već sada bune oko volana i ovakvog sustava kojime se na oko umanjuje kontrola vozača, odnosno prepušta se na volju samom automobilu, no nekako ne mislim tako – tim više što je novi GT3 svoju upravljivost itekako pokazao na Nürburgring Nordschleifeu, odvozeći cijelu stazu za manje od sedam i pol minuta.
Što se pak ostatka automobila tiče, da ne ulazim u tehničke detalje koji zapravo nikog normalnog ne zanimaju baš pretjerano, radi se o karoseriji baziranoj na aktualnom 991 modelu Porschea 911, no sa svom silom dodataka koji uz to što automobil čine aerodinamičnijim i agilnijim, istovremeno izgledaju robusno, agresivno i općenito fenomenalno – pogotovo na stražnjem dijelu automobila gdje se nalaze farovi koji su bili na udaru medija kao ružni i nepotrebno šiljasti, no koji sa ovim stražnjim spojlerom izgledaju doista fenomenalno.
Detalje oko opreme, cijena i sličnih (u ovom času ionako) nebitnih stvari za sad još uvijek nema, no i to će stići kada se javnost nauživa sveg ostalog što će ovih dana izaći u medije po pitanju ovog fenomenalnog automobila, pa ćemo s tim vijestima za sada ipak malo pričekati, obzirom da moram priznati kako još uvijek pomalo po tom pitanju tapkam u mraku.
No iako je Porsche 911 GT3 jedan uvijek iščekivani automobil, obzirom da sam model 911 ove godine slavi svoju pedesetu obljetnicu, čisto sumnjam da su u Porscheu taj podatak imalo smetnuli s uma, pa isto tako vjerujem kako je novi 911 GT3 biti samo prva karika u lancu onih jačih i po mnogočemu posebnijih modela od "obične" 911-ice. No to će još vrijeme itekako zorno pokazati.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: Porsche.com, CarBuzz.com i Google Images