Porsche – poseban 911 za pola stoljeća postojanja
S obzirom na proslavu ukupno pedeset godina postojanja 911-ice, ekipa iz Porschea odlučila se tržištu ponuditi najnoviji model u pomalo retro-izdanju. Za sada stvari izgledaju obećavajuće…
Nakon sve sile varijacija na temu modela 991 koji je svako toliko dobivao neku ultra-posebnu i mega-skupu verziju samog sebe, moram priznati da sam se već zapitao kuda to sve skupa ide. Iskreno mi nije jasno čemu (izuzev pucanju na nečiji ego i zaradi koja iz toga proizlazi) zapravo svako toliko izbacivati neku varijaciju na temu ionako ekstremno poželjnog automobila s pokojom stavkom opreme i par konja više od nekih standardnih verzija uz cijenu koja iste prelazi skoro dvaput. No tako u današnje vrijeme rade manje-više svi proizvođači automobila, pa se i Porscheu valjda može oprostiti jedan 911 Sport Classic ili Speedster.
Bilo kako bilo, neki dan je stigla najava kako se za "zlatni pir" 911-ice sprema jedan poprilično poseban model koji bi po svemu sudeći trebao biti kolekcionarski primjerak, dok s druge strane ne bi trebao koštati više od 25% na cijenu standardnog modela Carrera S. Hmmm…zanimljivo koliko i diskutabilno, zar ne?!
Nazvana "50 Years Edition" i označena s tek pokojom brojkom pedeset na nekolicini dijelova samog automobila, ova je 911-ica zapravo bazirana na verziji Carrera S, odnosno njenom 3,8-litarskom "šestaku", no s ukupno 430 konjskih snaga i opcijom 7-brzinskog mjenjača u manualnoj verziji ili onoj koja podrazumijeva prijenos snage na stražnje kotače posredstvom mjenjačkog sklopa s dvije spojke.
No višak konja nije stigao samo iz tek poneke stavke pri optimizaciji samog motora, već i zbog kompletno novog ispušnog sistema zbog kojeg je ova 911-ica poprilično glasnija od "obične" Carrere S, a samim time i uvjerljivija za one s teškom nogom na papučici gasa.
Prema riječima glavnih i odgovornih iz Porschea, zbog tih nekoliko preinaka ubrzanje do stotke traje nešto kraće (odnosno 3,8 sekundi s PDK mjenjačem ili 4,2 sekunde s manualnim), dok je maksimalna brzina povećana za tek pokoji kilometar na sat te za ovu specijalnu verziju iznosi ravno 300 km/h.
Izvana je "50 Years Edition" 911 nešto širi i samim time djeluje niže, a kroz nekolicinu namjernih detalja zapravo izgleda pomalo retro.
Prije svega tu su 20-inčni kotači nalik onim legendarnim Fuchsovim za koje su vlasnici Porscheovih modela spremni ući u ring jedni s drugima i mlatiti se do iznemoglosti, a od ostalih (sitnih) retro-detalja na karoseriji najvidljiviji su kromirani detalji kojima su presvučeni dijelovi prednjih i stražnjih otvora za zrak. Također se u priči oko ove verzije 911-ice spominju i adaptivni prednji farovi, sjajno-polakirani okviri prozora, te retrovizori kompletno novog dizajna.
Možda ovako crno na bijelome i ne izgleda kao da su se u Porscheu pretjerano potrudili ponuditi nešto posebno, no u maniri "manje je više" kojoj se iz dana u dan priklanja sve više proizvođača automobila, moram priznati da sve skupa izgleda poprilično efektno i decentno.
Od boja karoserije u katalogu za ovu verziju 911-ice postoje samo tri: Graphite Grey (tamno siva), Light Geyser Grey (svjetlo-siva) ili Black (odnosno jednostavno crna), što također nije baš puno u smislu izbora i ako ćemo iskreno, zvuči poprilično monokromatski, ali eto…tako je odlučeno i tu pomoći nema.
Interijer je također oplemenjen s nekolicinom detalja. Neki podrazumijevaju oznaku "50" na sebi, dok neki drugi pak podrazumijevaju hrpu ručno poliranih aluminijskih detalja koji izviruju praktički uzduž i poprijeko interijera u globalu, no od nekih ultra-posebnosti se i ne navodi baš puno toga. Dapače, naglašeno je samo kako će interijer zapravo bojama i detaljima pratiti eksterijer, pa je u planu na tržište ponuditi samo dvije opcije obojenja – crnu i sivu s kontrastnim detaljima u smislu prošiva sjedala, volana, panela i ostalog što se u sklopu interijera može pronaći.
Sama edicija limitirana je na ukupno 1963 primjeraka, što označava prvu godinu pojavljivanja 911-ice na tržištu, a najavljena cijena je u pravilu nekih dvadesetak tisuća Eura veća od one koja se u ovom času traži za "običnu" verziju Carrere S, tako da sam poprilično siguran da će oni dubljeg džepa i željom za ekskluzivnošću itekako brzo razgrabiti ovaj model u svojoj obljetničkoj verziji.
Šteta samo što najvjerojatnije neću biti jedan od njih…
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: Porsche A.G. i SuperCars.net