Porsche – otkrivanje novog natjecateljskog modela GT3
U pravilu svaki natjecatelj u svijetu auto-sporta kad-tad sjedne za volan neke od generacije Porschea 911 GT3 namijenjenog za natjecanje unutar konkurencije GT3 SuperCup, pa stoga eto dobre vijesti za novu generaciju vozača unutar spomenute konkurencije – novi 911 GT3 Cup je upravo predstavljen u svom najnovijem obliku.
Vjerojatno neću pretjerati ako kažem da Porsche 911 kao automobil širokog spekrta mogućnosti ne treba posebno predstavljati, zar ne?!
Kroz ukupno pet desetljeća od premijernog prikazivanja tog legendarnog modela, Porsche 911 je svijetu podario izuzetno puno toga – od upotrebljivosti sportskog automobila u svakodnevnom životu, preko tvrdoglavosti svojih tvoraca koji su uspjeli učiniti praktički nemoguće, tj. smjestiti motor iza stražnje osovine i istu pogoniti tim motorom, te postići tradiciju kakvu niti jedan proizvođač i model nisu uspjeli postići pod istim nazivom u obliku tri broja 9-1-1. Nadalje, istovremeno proizvoditi automobil u mali milijun varijacija na temu motora, pogona, aspiracije, oblika karoserije i sličnih, a istovremeno u istom tom modelu sadržavati svu kompetitivnost puno jačih i usmjerenijih automobila na tržištu nije bilo nimalo lako. No Porscheu je uspjelo, a kako stvari sada stoje, trend uspjeha se neće baš tako skoro prekinuti.
Naime, ovih je dana predstavljen najnoviji trkaći model 911-ice GT3 u obliku 991-generacije "Cup" automobila, stvoren za samo jednu svrhu i namjenu – pobjeđivanje.
Razlika od prijašnjeg modela generacije 997 na oko nema nešto pretjerano puno, pa tako npr. za razliku od prošle generacije GT3 Cup modela i njegovih 450 konja koje je izvlačio iz normalno aspiriranog 3,8-litarskog 6-cilindričnog motora, ovaj iz motora manje-više istih specifikacija izvlači "samo" 10 konja više uz neznatan rast okretnog momenta za nekih 20-ak Nm. Pogon je generalno gledano također manje-više identičan onome iz generacije 997 i snagu motora prenosi na stražnje kotače preko šest-brzinskog sekvencijalnog mjenjača, no to su samo generalije u kojima se ne spominju posebno evoluirane komponente poput najnovije generacije ispušnog sistema, zaštitnog kaveza podesivog prema željenim omjerima svakog pojedinog tima ili natjecateljskog automobila, dodatno olakšanim 18-inčnim felgama sa trkaćim gumama najnovije generacije marke Michelin, te kompletno novim kočionim sustavom kojim dominiraju 15-inčni diskovi izrađeni iz poprilično svemirskih materijala.
Uglavnom, doradama na bazi prošle generacije trkaćeg modela GT3 Cup, ova je generacija 911-ice itekako spremna konkurenciji pomrsiti račune na stazi.
Interijer također priča priču o svim onim bonusima po pitanju udobnosti na kakve su vozači utrka navikli – gore spomenuti "roll-bar", hrpetina "kip" prekidača koje se nazivaju "trkaćim kontrolnim pomagalima", trkaćim sjedalima sa pojasima u šest točaka povezivanja i otvor za nužni izlaz samo su neke od stavki opreme na ovom automobilu, što bi moglo odbiti određenu količinu potencijalnih kupaca, obzirom da GT3 Cup nema klimu i navigaciju na što su dotični najvjerojatnije navikli, a "Crono" paket nije u popisu standardne opreme, već se umjesto njega treba zakupiti boks sa hrpom naizgled zaposlenih ljudi koji mjere vrijeme i tipkaju po laptopima za vrijeme aktualnog kruga na stazi.
Uglavnom, u obliku ovog automobila se doista ne radi o nečemu što u bilo kojoj domeni sadržava riječ "kompromis", no to možda i nije najposebnija činjenica u cijeloj priči, već razmišljajući o ovom automobilu zapravo shvaćam po tko zna koji puta kako se Porsche i dalje kreće onom ispravnom putanjom po pitanju inicijalnog razmišljanja, gdje trkaći automobil skuplja kilometre na stazi, bespoštedno se boreći sa ama baš svime što staza i konkurencija na njoj sa sobom donose, da bi se tek nešto kasnije iz tog trkaćeg automobil napravila ponešto civiliziranija verzija, dok većina drugih proizvođača ideologijom ide upravo obrnuto – prvo lansirajući neku specijalnu varijaciju na temu cestovnog automobila, da bi tek nakon nekog vremena provedenog na cesti i po auto-salonima dotični automobil prerastao u trkaći stroj.
I možda je upravo u tome poanta mojeg vječnog isticanja slavna tri broja kojima se imenuje jedan od najdugovječnijih modela automobila ikad – 911.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: Porsche.com i Google Images