Porsche – može li bolje od ovog?
Iako nije riječ o tvorničkom izdanju, ova 911-ica sa sufiksom Turbo jedna je od najljepših koje sam ikada imao prilike vidjeti, a prema brojkama bih rekao da je i jedna od najbržih uradaka potpisanih od strane neke tvrtke koja svoj posao bazira na polju tuninga.
Mislim da je krajnje besmisleno napominjati kako je jedna od najprepoznatljivijih složenica brojki i slova u kontekstu jednog automobila apsolutno posebna sama po sebi. Naravno, riječ je o složenici koja glasi 911 Turbo.
Za mnoge je Porsche 911 Turbo jednostavno savršen spoj performansi, luksuza, dizajna i tradicije, te je upravo ta verzija 911-ice ujedno i najcjenjenija.
Da, GT3 je brutalan i brz (kad ne gori na parkingu), Targa je zbog svog suludog patenta otvaranja i zatvaranja krova možda atraktivnija opcija, a Cabriolet svojim vlasnicima pruža nešto doslovno unikatno u smislu uživanja pod otvorenim nebom, no 911 Turbo je jednostavno savršen spoj svega onog što je u kontekstu tog najslavnijeg Porscheovog modela aktualno već više od pola stoljeća.
Posjedovati Porsche 911 Turbo još od modela 930 bilo je nešto apsolutno posebno i ako je za vjerovati vlasnicima i zaljubljenicima u ovu marku koji iz prve ruke prepričavaju svoja iskustva, senzacija se ne može usporediti doslovce ni s čime.
Doduše, neke su varijacije na temu modela 911 Turbo imale itekako velikih problema s upravljivošću, no to su već odavno riješeni problemi koji zapravo više baš i nisu vrijedni spomena – pogotovo u smislu posljednje dvije generacije tog dokaza inženjerske tvrdoglavosti na četiri kotača koje za veliku većinu ljudi jednostavno znače savršenstvo.
Stoga nimalo ne čudi da se prije nekoliko mjeseci jedan vlasnik 911-ice s oznakom Turbo iz 2007. godine zaputio u Ohio, tj. u garažu tvrtke Switzer Performance, te naručio određen broj preinaka koje bi njegov primjerak tog automobila istaknuli iz gomile.
Posao je prihvaćen, te su se gazda Tym i njegova ekipa dogovorili oko detalja i razrade.
Nekih dva mjeseca po primitku narudžbe, dotični je automobil kompletiran i predstavljen vlasniku kroz velik broj detalja i stavki koje su u sklopu ove 911-ice našle svoje mjesto.
Za početak je možda najbitnije spomenuti preinake u smislu motora, jer je kroz ugradnju dva nova (i veća) Turbo-punjača, većeg intercoolera, izmijenjenih sistema usisa i ispuha, te „Fuel-Flex“ sistema ubrizgavanja goriva, ukupna snaga motora iskazana brojkom 900, te maksimalni okretni moment brojkom 1083.
Samim time ovaj Porsche 911 Turbo doslovce leti, jer mjerenje ubrzanja na ravnoj stazi rezultiralo je ubrzanjem od 2,4 sekunde od 0-100 kilometara na sat, te maksimalnom brzinom od preko 360 km/h, no ni to nije sve.
Naime, mjerena su i među-ubrzanja u smislu kojih ovaj 911 Turbo od 100 do 200 km/h ubrzava za manje od pet sekundi, te četvrt milje prelazi za manje od devet sekundi pri nešto više od 240 km/h.
Dakle, ovu je 911-icu moguće istovremeno opisati sportskim, luksuznim, brzim, unikatnim i poprilično nenormalnim automobilom, što zapravo znači da 911 Turbo u sklopu ove preinake zapravo nije izgubio niti jedan atribut koji je imao prije.
Tome u prilog idu i preinake u smislu po visini i tvrdoći podesivog ovjesa marke H&R, koji je uvelike pomogao držanju sve te sile konjskih snaga na cesti, a tu su i HRE 597 RS kotači koji svojim dimenzijama u smislu širine dodatno potpomažu da bi ovaj 911 Turbo po cesti išao „kao po šinama“.
Uglavnom, ovo je definitivno jedan od najboljih primjera kako napraviti fantastično brz i upotrebljiv automobil, a da se pri tome ne narušava sve ono po čemu je dotični najprepoznatljiviji, odnosno tradicionalan i tek kroz detalje iz generacije u generaciju mijenjan oblik karoserije.
Neki će reći da je ovako crn automobil možda čak i pomalo dosadan, no ako se mene pita, umjesto pojma „dosada“ napamet mi pada pojam „savršenstvo“.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: SwitzerPerformance.com i RideLust.com