Porsche – jedna doista posebna nagrada
Često smo svjedoci raznoraznih domjenaka i organizacija koje podrazumijevaju gala-dodjele nagrada za dostignuća u određenim segmentima današnjeg društva. Takve nagrade dobivaju „ambasadori sporta“ (što je vjerojatno najgluplji opis svih vremena), novinari, glumci i ostali djelatnici filmske industrije i slično. Naravno da se u toj maniri svake godine organizira i nebrojeno puno dodjela nagrada za automobile godine, no u ovom tekstu nije riječ o nečem takvom, već o nečem sasvim trivijalnom u čemu glavnu ulogu (nažalost) ima tvrtka Porsche.
Tvrtka Porsche poznata je daleko izvan sfere same proizvodnje pomalo ekskluzivnih automobila, jer u posljednjih nekoliko desetljeća predstavlja puno više od same tehnologije i užitka u vožnji. Stoga nimalo ne čudi masa artikala koji se u prodajnim katalozima te tvrtke nalaze u obliku artikala s potpisom „Porsche Design“, a još manje čudi količina prodanih artikala s tih stranica, koji iz godine u godinu bilježe sve bolje i bolje prodajne rezultate.
S jedne strane to govori o činjeničnom stanju koje podrazumijeva svojevrsnu pripadnost (da ne kažem fanatizam) toj marki, no s druge pak isto tako govori o tome koliko su ljudi u današnje vrijeme skloni kupiti glupost s pravim logotipom koji naoko pravda cijenu i upotrebljivost dotičnog artikla.
Moram priznati da se zapravo nasmijem svaki puta kada negdje naletim na dućan koji u ponudi ima artikle proizvedene od ekipe koja se potpisuje sa Porsche Design, jer za početak vidim cijene koje su apsolutno prenapuhane i besmislene – pogotovo ukoliko se sjetim u kojoj državi živim. No to su moji pogledi koji s logičke strane možda i imaju smisla, dok s one ekonomske definitivno nemaju, jer ako ćemo citirati onu staru narodnu koja kaže kako „svaka stvar ima svog kupca“, osobno se s tom poslovicom moram složiti iako često razmišljam dijametralno suprotno.
Naravno da se u Porsche Designu itekako vodi briga o ekskluzivnosti, kvaliteti i svem onom što jedan iznimno poželjan proizvod zapravo čini, no ako se malo dublje zagledam u artikle ipak primjećujem da cijela priča u smislu cijene daleko nadmašuje kvalitetu i nitko mi normalan ne može logički objasniti zbog čega jedan mobilni telefon s tim slavnim potpisom dizajnerskog odjela jednog slavnog proizvođača automobila košta desetak puta više od istog tog mobilnog telefona u dućanu nekog operatera mobilne telefonije, te u malo drugačijem kućištu i bez dotičnog logotipa ugraviranog negdje na poleđini. Mislim da je jednostavno idiotski dati toliki novac za nešto toliko malo različito od nečeg što već postoji i u svom izvornom obliku ispunjava istu funkciju. No to sam samo ja…
Tematski vezano, u civiliziranom svijetu već je godinama sasvim normalno automobile naručivati putem Interneta. Danas u pravilu svaki proizvođač automobila uz informacije o svojim modelima ima i takozvani „konfigurator“ u sklopu kojeg je moguće naručiti automobil točno prema traženim stavkama. Naravno, pod stavkama podrazumijevam one koje se dotiču dodatne opreme, boje eksterijera i interijera, raznoraznih materijala, te većih ili manjih detalja, i to nije ništa čudno. Dapače, osobno poznajem nekolicinu ljudi koji svoje kupnje u smislu automobila posljednjih godina baziraju na online-kupovini i ma koliko mi je nešto takvo čudno zvučalo u početku, danas vjerujem da bih se i sam priklonio takvoj opciji, jer mi se u krajnjoj liniji ne bi dalo obilaziti salone automobila i slušati glupe priče od (nerijetko) u smislu samih automobila polu-pismenih prodavača.
Dakle obzirom svaki ozbiljan proizvođač automobila u današnje vrijeme ima svoju web-stranicu s opisima modela, konfiguratorima i svom silom raznoraznih više ili manje točnih informacija, naravno da svoj kutak na Internetu u obliku tako koncipirane stranice ima i tvrtka Porsche. No za razliku od mase drugih tvrtki, Porsche je nedavno odabran za proizvođača s najboljom web-stranicom, te je povodom te prigode ista dobila i nagradu.
Naime, tvrtka J.D. Power svake godine provodi studiju na bazi određenog broja ispitanika u smislu zadovoljstva u određenim segmentima, pa ni ova godina nije bila izuzetak. No umjesto da se u ovom času dotičem najboljih motora i najkvalitetnijeg pristupa klijentima, orijentirat ću se samo na ono što me zapravo pomalo bode u oči, a to je Internet i prodaja automobila putem istog.
Tvrtka Porsche odnijela je prestižnu nagradu J.D. Power Manufacturer Website Evaluation Study koja u pravilu znači uzorak ispitanika koji broji preko 10,000 kupaca automobila putem Interneta i njihova iskustva uz kratak opis i glas za proizvođača automobila s čijom su internetskom stranicom dotični bili najzadovoljniji. Porsche je dakle u sklopu te studije završio na prvom mjestu s ukupno 853 boda i time odnio prestižnu nagradu za koju mnogi od vas zasigurno nikad nisu ni čuli.
Iznenađujuće je zapravo koliko je mala margina te „pobjede“, obzirom je unaprijed kalkulirani standard od strane tvrtke J.D. Power zapravo 823 boda, pa time Porsche zapravo i ne prednjači baš toliko nad ostatkom svite proizvođača automobila koji se iz godine u godinu trude dati sve više (često nebitnih i još češće lažnih) informacija o svojim modelima. U datom momentu bih rekao da je to možda pomalo i „minus“, jer Porsche smatram jednom od najpoželjnijih marki automobila u svojoj glavi, no obzirom cijelu priču oko nagrađivanja toliko trivijalnih stvari smatram krajnje nebitnom, zapravo mi je u tom smislu apsolutno svejedno.
Ono što znam jest da mi nikad ne bi palo napamet Porsche 911 kao svoj automobil snova kupovati putem Interneta, jer u takvom iskustvu bih ipak želio uživati iz sekunde u sekundu i nikako u toplini svog vlastitog doma buljeći u ekran i klikajući poželjne stavke iz popisa dodatne opreme. Upravo iz tog razloga dodjeljivanje ovakvih „nagrada“ smatram krajnje nepotrebnim i poprilično besmislenim, jer u krajnjoj liniji i generalno gledano u smislu samog automobila takve statistike nikako ne znače da proizvođač zna proizvesti automobil s kojim će kupac biti i ostati zadovoljan, zar ne?!
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: Porsche.com, Extravaganzi.com i Google images