Porsche – jedan unikat iz Zuffenhausena
Bez ikakvog okolišanja – ovo je jedan jedini planirani primjerak „Line Gold“ specijalne edicije modela 911 Turbo. I da…rado bih taj jedan imao ispred kuće.
U današnje vrijeme skoro svaki proizvođač automobila u nekoj fazi života određenog modela ili njegove aktualne generacije proizvede nešto posebno.
Često se u sklopu takvih (manje ili više) specijalnih edicija na popisu opreme nađe nešto unikatno, poput boje, dezena kotača, pokojeg detalja u smislu interijera ili eksterijera i slično.
No isto tako često cijela priča ispada pomalo nedorečeno i samim time često neisplativo.
No Porsche nekako uvijek uspije pogoditi ono što kupci i entuzijasti vezani uz tu slavnu marku zapravo traže, pa se tako još od 1986. godine u sklopu Porscheovog programa personalizacije određenih modela i verzija istih uvijek moglo pronaći nešto unikatno i po nečemu posebno.
Naravno, pri tome ne mislim na specijalne modele poput 911SC Weissach Edition iz 1980. godine, 911 Carrera Club Sport iz 1988. godine, ili pak 911 Speedster iz 1994. godine, koji su bili prvenstveno zamišljeni u sklopu ponude na određenim tržištima, već sam u tom smislu više aludirao na modele poput 911 Sport Classic, koji je na globalnoj sceni nastupio kao automobil za kolekcionare i one kojima nije problem platiti dvostruko za jednu posebnu Carreru S.
U toj je maniri prije nekoliko dana predstavljen apsolutno najekskluzivniji Porsche 911 do sad, jer u usporedbi s ultra-limitiranom serijom od 250 primjeraka, gore spomenuti 911 Sport Classic ispada kao automobil za mase, jer 911 Turbo polakiran u tzv. „Lime Gold Metallic“ boju na svijet je stigao u sklopu samo jednog-jedinog primjerka.
Izuzev „Lime Gold Metallic“ žućkasto-zlataste boje, ova varijacija na temu „turbaka“ dolazi i s nekolicinom kontrastnih crnih detalja.
Dotični su najprije vidljivi na specijalnom dezenu 20-inčnih kotača. čiji su centri polakirani u mat-crnu boju, te u kombinaciji s poliranim rubom izgledaju jednostavno savršeno, dok se ostatak zacrnjenih dijelova nalazi na karoseriji.
Prednja svjetla, usisi na prednjem braniku i prednji žmigavci dobili su zajedničku crnu notu, dok su stražnji farovi iz crveno-narančastih u sklopu ove verzije modela postali transparentni.
No tih nekoliko dorada u smislu eksterijera za ovu verziju 911-ice nisu kompletna priča.
Ostatak detalja sveden je na „Lime Gold“ temu koja se u sklopu interijera pojavljuje u kontrastu sa smeđim ostatkom, koji zapravo podrazumijeva skoro sve ostale panele i dijelove.
Tako je smeđom kožom kompletno presvučena armatura, paneli vrata i oni iza sjedala, tepisi, mostovi i volan, uz iznimku koja kaže da je volan presvučen smeđom Alcantarom umjesto pomalo matiranom kožom. Dakle ova je edicija 911-ice s oznakom „Turbo“ jedno jako lijepo mjesto za boravljenje.
Iako u pravilu uz apsolutnu ekskluzivnost dolazi i paprena cijena, vjerujem da u smislu ove ultra-limitirane edicije 911-ice neće biti baš tako, jer naime ista nije namijenjena za prodaju, već za izlaganje u Porscheovom muzeju, što bi mnogim potencijalnim kupcima itekako moglo upropastiti dan.
No u svakom slučaju je lijepo znati da Porscheov program personalizacije modela i dalje ostaje aktualan, a vjerujem i da je ovaj „Lime Gold“ 911 Turbo samo demonstracija sile i onoga što bi Porsche u sklopu dotičnog programa mogao ponuditi na tržište.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: Porsche.com i NetCarShow.com