Porsche – je li RWB zapravo skraćenica za nešto bolje od seksa?
Tuning-scena doista ne bira zemlju, rasu, vjeru ni političku orijentaciju. Dapače, na toj sceni svi su itekako dobrodošli – bilo da se radi o tvrtkama koje svoj posao baziraju na dijelovima i opremi, bilo da se radi o organizatorima evenata i sajmovima ili pak o ljudima koji su u stanju u svoje automobile ulupati nemile novce.
Ova pričica prati jednu tvrtku i jedan predio zemlje koji u svijetu tuninga baš i nije pretjerano poznat. Dapače, iskreno ne znam jesam li ikad do sada čuo za neku tuning-tvrtku s Filipina, pa je priča tim posebnija.
Za Porsche 911 u današnje vrijeme znaju praktički i djeca u jaslicama, s obzirom na to da je u svijetu sportskih automobila većini auto-entuzijasta upravo taj model čak i sinonim za dotični svijet. Ukupno pedeset godina prisutnosti na tržištu i nebrojene varijacije na temu generacija, modela, verzija, motora, karoserijskih izvedbi i mali milijun ljudi koji se na sam spomen ta tri broja u kombinaciji jednog s drugim jednostavno klanjaju u svijetu automobila danas itekako puno znači.
Iako postoji podosta automobila i proizvođača koje iznimno cijenim, neću lagati – jedan sam od onih koji Porsche 911 izdižu iznad sveg ostalog što je auto-industrija od svojih početaka do danas ponudila, no u kontekstu dorađivanja i preslagivanja moram priznati da mi spomen tuninga i Porschea u istoj rečenici nerijetko zvuči loše i zapravo nepotrebno.
Da, postoje tvrtke poput TechArta, Stroseka, 9ff i sličnih, koje već desetljećima oplemenjuju ovaj legendaran automobil i čine ga poželjnim skoro svima, no kada je original toliko dobar, nekako je nepotrebno pokušavati na tržište nuditi dorade koje naizgled za potrošeni novac baš i ne donose toliko puno bolji proizvod.
No to se promijenilo onog časa kada sam prvi puta čuo za jednu poprilično neugledno-izgledajuću radionu u japanskoj prefekturi Chiba pod nazivom Rauh Welt Begriff, odnosno skraćeno RWB.
Za razliku od skoro svih do sada viđenih tunera (izuzev luđaka iz tvrtke Gemballa i apsolutnih inovatora iz tvrtke Kremer) koji najčešće sitnim detaljima naglašavaju pojedine varijacije na temu 911-ice, Nakai-san kao gazda RWB-a za filozofiju unaprjeđivanja 911-ica nema samo dorade koje vizualno i performansama na papiru ili fotografiji poboljšavaju ovaj slavni automobil, već je osnovna premisa "udahnuti novu dušu svakom primjerku koji se pojavi na vratima garaže". Dakle poetično i bez kompromisa, što je zapravo tipično japanski, zar ne?!
RWB je u svijetu tuninga do prije par godina zapravo bila praktički nepoznata tvrtka široj publici, no svojim ekstremnim preradama nekih 911-ica starijeg datuma proizvodnje i jednim bolesno preciznim pristupom u smislu detalja vezanih uz svaku i najsitniju preradu na automobilima koji iz RWB-a izlaze na cestu i stazu, danas Nakai-san stoji na tronu s najboljima u svijetu prerada i dorada Porschea 911. Tome svjedoče i mnoga slavna imena s popisa klijenata ove manufakture iz Japana: Tony Hawk, Vaughn Gittin Jr. i Ken Block kao samo neki od njih, a šuška se i kako Eric Bana željno iščekuje RWB-ovu preradu jednog 993 GT2 u svojoj garaži. No pustimo sad slavne, jer iako možda znaju što kupuju i na što općenito troše novce, Nakai-san kaže kako je naglasak na "običnim" ljudima koji u svom primjerku 911-ice žele uživati bez ikakvih kompromisa, pa je u maniri te ideologije Rauh Welt Begriff u obliku podružnice pokrenut čak i u glavnom gradu Filipina – Manili.
Tvrtka Car Porn Racing, s bazom u Manili u svijetu tuninga baš i nije pretjerano poznata, no to bi se uskoro moglo promijeniti. Razlozi tome prije svega leže u nekoliko uradaka koje je sama tvrtka iznimnom preciznošću odradila i prezentirala svijetu, a od nedavno je ista postala i dio RWB-obitelji, s obzirom na to da je Nakai-san primijetio dečke iz CPR-a sa svojom poprilično ekstremnom vizijom jednog primjerka prerađene Toyote GT-86 na jednoj od audicija za film "Fast and the Furious" u svojoj šestoj inkarnaciji na filmskom platnu.
Nekolicina dosadašnjih uradaka ove tvrtke svodi se većinom na japanske automobile poput Nissanovih modela 200SX i Skyline, par Toyotinih Supra i nekoliko GT-86-ica također su ušli kroz vrata ove tvrtke u manje-više tvorničkom izdanju, a izašli dorađeni skoro do neprepoznatljivosti. Nadalje, tu je i pokoji uradak sa znakom BMW-a, koji je tvrtka Car Porn Racing poprilično izobličila, no ono po čemu je od nedavno ova tvrtka postala poznata naziva se "Project Victoria", a podrazumijeva jedan od najnižih i najširih Porschea 993 koji bi uopće mogli zamisliti.
Naravno, ne treba ni spomenuti kako nadimak ove 911-ice nije inspiriran bivšom (i poprilično bulimičnom) članicom Spice Girls, tako da je svaka sličnost s dotičnom sasvim slučajna.
Istovremeno se s dotičnim automobilom poigralo u svim segmentima, tj. u sklopu motora, mjenjačkog sklopa, te olakšavanja i učvršćivanja šasije, no najveća količina prerada ipak je izvedena u smislu ovjesa i karoserije – naravno po sada već slavnoj RWB-ovoj recepturi.
Porsche 911 "Victoria" već u početnim fazama prerade izgledao nisko, no kada sam malčice ubrzao kronološku liniju u smislu fotografija i bacio pogled na finalni proizvod, "ladica" mi se otvorila do poda i počeo sam nekontrolirano sliniti.
Za početak tu su rukom rađena i montirana proširenja na automobilu koja od (meni) inače najljepše generacije 911-ice čine apsolutno bolestan automobil čak i na prvi pogled. Zatim je tu stražnje krilo u maniri onih GT-krila kakva sam npr. navikao gledati u sklopu JGTC-serije natjecanja, a cijelu priču oko širine zaokružuju 3-dijelne i 2-bojne Work Meister S1 felge s poliranim rubovima dubine iPada (kako dečki iz CPR-a vole naglasiti). Dakle već je opis dovoljan da se čovjek zamisli koliko je sam automobil u konačnici zapravo širok, a zatim ionako uslijedi šok kada se pogledaju fotografije, s obzirom na to da dojmom iz opisa nije ni približno moguće dočarati o koliko se zapravo širokom i niskom automobilu radi.
Iako "Victoria" u ovom času nema specifikacije po pitanju brojki koje performanse znače, pretpostavka je da je i taj dio priče oko ovog automobila izveden u maniri filozofije RWB-a, te da raspolaže s nekoliko stotina konja viška, nego što je u originalu raspolagao bezimeni Porsche 911 Carrera. Ono što znam jest da su inicijalni planovi podrazumijevali transplantaciju motora iz GT2-verzije Porschea 993 i dodavanje turbine promjera glave djeteta od tri godine, no do kuda se konkretno u ovom času stiglo, još nije poznato.
Ono što se ipak zna, vidljivo je na ukupno dva video-uratka koji itekako zorno prikazuju koliko je truda, vremena i pića iz kokosovog oraha potrebno da bi se jedan ovakav projekt proveo od inicijalne ideje do apsolutno fascinantnog kraja.
Dakle ukratko, ne zna se puno, no ako već ništa drugo, ja znam da želim jedan ovakav Porsche 911. Dapače, ne samo da ga želim, već sam se voljan odreći pokojeg vitalnog organa za opciju gledanja nečeg toliko savršenog ispred vrata kuće.
…a i siguran sam da nisam jedini.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com, SuperCars.net, Flickr.com i Google Images
VIDEO: YouTube.com