Porsche – 918 Weissach i obrnuta filozofija
Imate novaca za Porsche 918, no čini Vam se pretežak? Odlično, jer ekipa iz Stuttgarta ima rješenje za Vas – za oko 70.000 eura više.
Svi mi jako često gledamo na omjer uloženog i dobivenog, a u svijetu automobila u smislu tog omjera najčešće gledamo na omjer novaca i automobila koji kupujemo. U pravilu u suludom svijetu super-automobila koji jako često nema ama baš nikakve veze s realnošću, taj omjer nije nimalo bitan. No postoji jedan omjer koji znalci i kupci takvih automobila itekako dobro poznaju, a taj se zove "Power to weigth ratio" i u prijevodu znači omjer snage i težine automobila.
Optimizacija tog omjera na papiru izgleda vrlo jednostavno, jer se svodi na samo tri opcije – ili povećati snagu automobilu, ili smanjiti težinu, ili jednostavno napraviti i jedno i drugo. U Porscheu su se ipak odlučili za drugu opciju, tj. smanjenje težine 918-ice.
Količina kilograma dobivenih mršavljenjem ovog modela staje na brojci 35, što je nešto manje nego su nam proteklih godina ponudili Lamborghini sa svojim modelom Gallardo Superleggera i Ferrari s modelom F430 Scuderia, no s druge strane, niti jedan od ta dva automobila nije za dodatne dvije sekunde smanjio ukupno vrijeme potrebno za prolazak skoro 23 kilometra "zelenog pakla", odnosno Nordschleife dio jedne od najpoznatijih staza na svijetu – Nűrburgringa. Da, možda dvije sekunde u usporedbi sa dodatnih cca. 70.000 eura nadoplate za nešto što se zove "Weissach Package" ne znači puno, odnosno nekome vjerojatno znači samo da je potencijalni vlasnik obijesni idiot s previše novaca, no mi to i ne tumačimo baš tako, obzirom da ipak treba imati na umu kako je model 918 automobil koji u svom sklopu po stazi vucara ukupno dva pogonska agregata.
Detalji oko Weissach varijacije na temu modela 918 svode se prije svega na smanjenu težinu, no i na još pokoji unikatan dodatak u smislu posebnih boja, setova naljepnica izvađenih iz prašnjavih ormara fenomenalne i ogromne povijesti ove slavne marke, interijera presvučenog kožom otpornom na vodu, vatru i još pokoji element iz prirode, te sitnih dorada po pitanju ovjesa automobila. No pomalo nas iznenađuje činjenica kako Porsche 918 kao model još niti nije prisutan u ponudi aktualnih modela, a već je napravljena ova "Hard-Core" verzija.
Zašto je to čudno?
Jednostavno! Zadnjih smo godina navikli kako npr. Porsche 911 izlazi prije svega kao Carrera, pa zatim Turbo, pa zatim GT3, GT2 i RS-verzije dotičnih koje predstavljaju ono najbrutalnije i najbrže što je Porsche u stanju ponuditi kroz evoluciju modela, a model 918 svoj put kreće sasvim obrnutim putem, odsnosno kao svojevrsna obrnuta filozofija evolucije modela, što nam u ovom času nikako nije jasno iako već sad znamo da ćemo i ovaj model obožavati kao i sve do sad (izuzev modela Cayenne koji nam i dalje izgleda kao predimenzionirani komad bijele teknike postavljen na četiri kotača).
Dakle, zaključak je slijedeći – nešto kilograma manje i par naljepnica više za poprilično visoku cijenu, što rezultira dvije sekunde kraćim vremenom na Nordschleifeu. Odlično. No je li isplativo, odnosno da li imamo opravdanog razloga sumnjati u prodajne rezultate? Pa recimo da ne, obzirom da smo svjedoci skoro nenormalne cijene koja je bila istaknuta za limitiranu seriju modela 911 Sport Classic, a svejedno su svi prodani i prije nego je model izašao na tržište. Dakle, isto toliko je sigurno kako će 918 i u "običnoj" i u Weissach varijaciji na temu skupiti svoj broj vlasnika.
Svejedno, platiti cijenu jednog manjeg Porscheovog modela kako bi sa 918-ice palo 35 kilograma u ovim recesijom opterećenim vremenima zvuči malo glupo, no s druge strane mišljenja smo kako iako automobile obožavamo i njihov svijet itekako pratimo, svejedno nismo pozvani da pričamo o stvarima koje vjerojatno nikad nećemo imati u svom vlasništvu.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Porsche A.G. i Google Images