Pininfarina – Hommage pokojnom geniju
Čak se i najveći fanovi Ferrarija jednostavno pogube pri zbrajanju svih silnih modela i koncepata koje je dizajn-studio snova Pininfarina ponudio tijekom nebrojenih desetljeća prošlog stoljeća, no iako vječni gospodin, vizionar i dizajnerski genij Sergio Pininfarina nažalost više nije među nama, njegov duh očito i dalje živi, pa eto i još jedan podsjetnik na to.
Konstatacija kako je prezime Pininfarina u svijetu dizajna automobila (a i još mnogočega) na apsolutno prvom mjestu i jednostavno nedodirljiv, bila bi isto toliko istinita koliko i ona da je Zemlja okrugla. Dokaz su tome nebrojeni predivni automobili koji su iz tog studia izašli tijekom duge povijesti koja prije svega podrazumijeva slavnu marku s propetim konjićem u sklopu logotipa – Ferrari.
Ako se samo sjetim modela 330 GTC, Daytone, 365 GT4, 288 GTO, Testarosse ili pak nešto novijih i ništa manje posebnih modela poput F40, 456 GT, 550 Maranello i svih ostalih koji su obilježavali vremena u sklopu kojih su se našli na tržištu, postajem svjestan kako nisam spomenuo niti par posto onog što je Pininfarina dao djeci diljem svijeta na zdove i bogatim playboyima u garaže.
Dapače, Pininfarinine dizajne osim iznimnog faktora ekskluzivnosti i posebnosti krasile su i odlike inteligentnog korištenja prostora i predivnih detalja kojima su se ukrašavali i nešto "normalniji" automobili od onih koje je proizvodio Ferrari.
Tako su neki od najupečatljivijih automobila izniklih iz tog slavnog studija dan-danas ostali Peugeot 205, 306 i 406 Coupe, Ford StreetKa i Focus CC, Volvo C70, te sva sila instantno prepoznatljivih i lijepih modela automobila kakve viđamo skoro na dnevnoj bazi.
Iskreno, nisam mislio kako će se tradicija nastaviti istom jačinom kao što je to do sada bio slučaj, no upravo sam se neki dan razuvjerio kada sam vidio prve skice hommage-automobila koji je Studio Pininfarina u kolaboraciji sa Ferrarijem odlučila predstaviti kao koncept na salonu automobila u Genevi.
Naime, radi se o savršeno čudnom automobilu predivnih linija i modernog dizajna koji je osmišljen u krajnje stiliziranom "Barchetta" stilu, otvorenog krova i vrhunskih performansi.
Koncept je nazvan Pininfarina Sergio, no za razliku od također na salonu automobila u Genevi predstavljenoh hiper-Ferrarija po imenu LaFerrari, ovaj automobil je na Ferrariju samo baziran. Naime, ideja predstavljanja svojevrsnog hommage-a svijetu koji je oko sebe i Ferrarija (prije svega) stvorio gdin. Sergio Pininfarina bila je plod razmišljanja dvojice glavnih ljudi današnjeg studija – direktora dizajna po imenu Fabio Fillipini, te gdina. Paola Pininfarine, a ideja je predanim radom i tonom ideja itekako postala stvarnost i danas rezultirala jednim od najposebnijih i najupečatljivijih automobila koje sam osobno ikad imao prilike vidjeti.
Baza za onaj tehnički dio ovog koncepta je u pravilu Ferrarijev model 458 Italia, iz kojeg su donirani već otprije poznate komponente koje podrazumijevaju motor i podvozje, no dizajnom Sergio i Italia ne dijele praktički niti jednu crticu.
Tehnički dio dizajna odrađen je u Pininfarininom zračnom tunelu, kako bi se osigurala savršena aerodinamička svojstva, a po pitanju performansi radi se o automobilu koji je u stanju potegnuti iz stojećeg stava do stotke za ukupno 3,4 sekunde i nastaviti ubrzavati do ukupno 320 kilometara na sat, što je za ovako koncipiran automobil itekako posebno.
Kako kaže gdin. Paolo Pininfarina, "Koncept Sergio napravljen je kako bi se proslavila sva strast kojom je moj otac pristupao ama baš svakom Ferrarijevom automobilu koji je krenuo crtati", a što se mene tiče, u taj dio priče o ovom konceptnom automobilu apsolutno i u potpunosti vjerujem.
Rečeno je i kako u pravilu ovak konceptni automobil nikad neće biti ponuđen tržištu, no u ovom času se ipak pojavljuju informacije kako bi se tu i tamo pokoji primjerak za kolekcionare i mogao proizvesti.
Doduše, koliko točno primjeraka i po kojoj točno cijeni nije poznato, no istovremeno nije ni bitno.
Ono što pak jest, je jednostavno činjenica da Pininfarina Sergio apsolutno odražava sve ono posebno što je Studio Pininfarina sa vječnim vizionarom s kojim ovaj automobil dijeli ime predstavljao praktički oduvijek.
Šteta samo što takvih automobila nema više…
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: Museo-Ferrari.com, CarBuzz.com i Google Images
VIDEO: YouTube.com