Peugeot – još jedna limitirana serija?
Nakon jedne sasvim neočekivane limitirane serije modela 208 GTi o kojoj smo nedavno pisali, eto jedne sasvim službene objave koja podrazumijeva jedan od najpoželjnijih Coupe-automobila današnjice u još izazovnijem obliku.
Iako je Peugeot RCZ već u svojoj konceptnoj fazi itekako tjerao raznorazna usta na nekontrolirano ispuštanje sline, moje je mišljenje da nitko zapravo nije u potpunosti vjerovao da bi se sam model mogao pojaviti u praktički identičnom izdanju onome koje su dizajneri inicijalno predstavili u obliku koncepta. No upravo se na takav način sve zajedno odigralo i Peugeot RCZ je u startu već samo radi toga skupio poprilično velik broj obožavatelja.
Novinari koji su ga imali prilike voziti kunu se u apsolutnu upotrebljivost samog automobila uz dizajn koji je samo korak daleko od proglašavanja umjetničkim djelom, što je npr. Audiju s kompletno novim i od prošlog modela oko tisuću puta ljepšim TT-om u to vrijeme itekako postalo svojevrsnim trnom u oku. No TT se ionako razvijao u jednom sasvim drugom smjeru, tj. onom u sklopu kojeg je isti više parirao Porsche Caymanu nego Peugeotu RCZ, tako da je zapravo RCZ na neki način ispao ne samo poželjan, već i poprilično unikatan automobil.
Istovremeno, RCZ je ogromnom broju nekadašnjih fanova ove marke značio i svojevrstan povratak u onaj "gornji dom" u sklopu kojeg se nalaze automobili koje prije svega prednjače svojim voznim svojstvima – baš kao što su u određenim segmentima modeli poput 205 GTi ili pak 106 i 306 S16 bili apsolutno neprikosnoveni automobili u smislu zabave i brzine na cesti.
Naravno, u toj domeni priče sam se i osobno kretao, s obzirom na to da sam te male "nabrijance" vozio s posebnim guštom, dok sam po modelima posljednjih godina imao samo riječi pogrde, obzirom na svu silu problema, krivo postavljenih i sastavljenih komponenata i sve sile glupih kompromisa koji te u sklopu automobila s GTi oznakom nikako ne bi smjeli nalaziti.
Dakle, RCZ je jedan od onih automobila koji između ostalog imaju teško breme na leđima koje su iz Peugeota postavili posljednjih godina prodajući često ne samo neupotrebljive, već i kompletno nepotrebne automobile.
Prema svim testovima RCZ je jednostavno briljirao, pa stoga nimalo ne čudi kako je nedavno napravljen redizajn modela, u sklopu kojeg je sam model postao još zanimljiviji i atraktivniji, a kako sada stvari stoje, uz sve to isti postaje i pomalo ekskluzivan.
Naime, prema posljednjim informacijama, u salone prema narudžbama stiže ukupno 170 primjeraka limitirane serije RCZ-a. Nazvana "Magnetic Edition", ova je limitirana serija već na papiru poprilično zanimljiva, s obzirom na to da se za oko 7,000 Eura više (neovisno o motoru) dobiva ogroman broj kvačica kojima se definira količina opreme – kako one kojom je dodatno oplemenjen eksterijer ove serije, tako i s unutrašnje strane samog automobila.
S obzirom na to da je popis doista podugačak, a ne bih želio zvučati kao ovlašteni zastupnik, spomenut ću one zanimljivije stavke kojima se RCZ u obliku "Magnetic Edition" serije može pohvaliti.
Za početak tu su boje, odnosno kombinacije boja eksterijera u matte i sjajnim varijacijama na temu, zatim novi dezen 19-inčnih kotača polakiranih u matte-Onyx-crnu boju, a treba spomenuti i novi dizajn poklopaca retrovizora i kompletno crne usisne otvore.
S unutrašnje strane RCZ-a ove limitirane edicije treba spomenuti prije svega kompletan interijer presvučen kožom – od sjedala, volana i mjenjača, pa sve do oplata na vratima i krova, odnosno zapravo manje-više duž cijelog interijera. Zatim bi se dalo spomenuti otprilike isto toliko Aluminija u obliku raznoraznih detalja duž interijera, a cijelu priču itekako dobro zaokružuje najbolji audio-sustav iz Peugeotove ponude u kombinaciji s novom verzijom navigacijskog sustava.
Dakle, bilo da se radi o benzinskoj ili Diesel-inačici RCZ-a, u obliku Magnetic Edition popisa opreme i činjenicom kako je za cijeli svijet namijenjeno samo 170 komada, može se slobodno reći da je Peugeot RCZ trenutno možda najbolji omjer sportske elegancije, ekskluzivnosti i voznih svojstava koji je danas prisutan na tržištu automobila.
A što Vi mislite?
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: Peugeot.com i Google Images