Pagani – Bog Vjetra i reklama
Sam spomen na tvrtku Pagani većinu će zaljubljenika u sve ono najbolje na četiri kotača natjerati na uzdah, što nimalo ne čudi s obzirom na činjenicu kako je Horacio Pagani jedan od najvećih majstora u svom poslu, vizionar, perfekcionist i jednostavno "kralj" (kako bi se to reklo na ulici).
Dakle, ako opisujemo automobile koji iz butige Pagani stižu među populaciju svijeta, prva riječ tog opisa za većinu bi najvjerojatnije bila "strast".
Osjećati strast nipošto nije ekskluzivno vezano uz neku osobu, već je strast itekako moguće osjetiti i prema nekim stvarima koje nisu baš nužno organskog porijekla.
Iako većina ljudi koji automobile doživljavaju kao prijevozna sredstva od točke A do točke B takvog što unaprijed naziva debilizmom, na svu sreću ipak postoje oni ljudi kojima je apsolutno jasno o čemu se pod poimanjem strasti u obliku automobila radi.
Brzina, sile pri ubrzavanju i kočenju, sile pri skretanju i naglim promjenama smjera, osjećaj zvuka od kojeg kičmom prolaze trnci…sve su to dijelovi priče o guštu koji proizlazi iz čiste strasti prema nekom posebnom automobilu i vožnji u njemu.
Za neke je definicija posebnog automobila onaj koji ukradu Mami ili Tati u subotu navečer kad odu na spavanje, dok za neke pak poseban automobil predstavlja onaj koji su vlastitim novcima i odricanjima kupili sami. Nekima je posebnim automobilom moguće opisati samo skupocjen automobil kojime se na prvi pogled dobiva status u društvu ili nešto tome slično i istovremeno isprazno, dok je nekima pak poseban automobil isključivo onaj za koji misle da ga nikada neće moći posjedovati.
Uglavnom, definirati osjećaje koje ljudi prema automobilima imaju, poprilično je teško, jer nas definitivno ima svakakvih.
No strast je univerzalan osjećaj koji nas veže uz nešto toliko lijepo, da to nešto jednostavno moramo imati…makar i na neko kratko vrijeme. Pa iako je možda glupo uspoređivati strast prema prelijepoj ženi i onu prema apsolutno fascinantnom automobilu, riskirat ću upravo s takvom usporedbom, jer se takvog što jednostavno čini ispravnim.
Na svu sreću, u sklopu takve usporedbe nisam jedini, s obzirom da na isti način razmišljaju i kreativni ljudi zaslužni za marketinške kampanje poznatih auto-kuća diljem svijeta, pa tako i u Americi, poput one pod nazivom Prestige Imports of Miami, za koju se nedavno pojavila reklama s Pagani Huayrom u glavnoj ulozi nasuprot prelijepe osobe ljepšeg spola.
Naime, savršenim pretapanjem kadrova koji s jedne strane prikazuju svu silu ručno izrađenih komponenata koje zajedno čine jedan od najfascinantnijih automobila svih vremena, dok s druge strane istovremeno prikazuju prelijepu i poprilično oskudno obučenu mladu ženu, prikazuju se dvije vrste strasti koje je u glavi muškarca izraženih afiniteta prema automobilima sasvim lako usporediti.
Iako bi većina nas (u smislu muškog spola) dala desnu ruku i nogu da se makar jednom probudi kraj ljepotice poput prelijepe mlade žene portretirane u ovoj reklami, istovremeno sam siguran kako bi isto toliko velik broj muškaraca itekako dao i više od toga da se probude u svom krevetu znajući da ih u garaži čeka Pagani Huayra kao jedan od "onih" automobila koji fasciniraju samim svojim postojanjem, odnosno kao apsolutno savršena muška fantazija na četiri kotača.
No upravo u tome i nastaje jedan mali problem, s obzirom da fantazije i želje u smislu osoba kojima pristupamo sa strašću često nisu dugog vijeka i nakon nekog vremena se jednostavno mijenjaju, strast prema ovom automobilu za one koji je osjećaju, teško da će se promijeniti u neko skorašnje vrijeme. Tim više što je Pagani Huayra puno više od automobila i zapravo je upravo taj automobil čak i u ova luda vremena jednostavno prerastao iz automobila u pravo i stvarno umjetničko djelo.
…a za sve one koji misle drugačije, neka samo pogledaju video-uradak.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net, AutoBlog.com, CarBuzz.com i Google Images
VIDEO: YouTube.com