Nürburgring – dobra vijest od 102 milijuna Eura
Proteklih je godina status najpoznatijeg trkaćeg kompleksa na svijetu bio itekako pod upitnikom, no od prije nekoliko dana vrijedi informacija da Nordschleife o(p)staje do daljnjeg.
U današnje vrijeme postoji jako malo mjesta na svijetu gdje je moguće istaknuti sve svoje vozačko iskustvo, sposobnosti i reflekse, jer zakoni i legislatura koja ih piskara često ne idu na ruku vozačima, već državi koja kroz kazne podmiruje platne liste službi koje su u njenoj funkciji.
Samim time postoji itekako velik problem za one koji prema automobilima gledaju kao na puno više od prijevoznog sredstva koje služi za prijevoz obitelji i kućnih ljubimaca od točke A do točke B.
Dotični problem većini nije bitan, jer zakoni su oduvijek bili tu da bi se kršili, a samovolja u prometu često prevladava, pa samim time auto-entuzijasti često ostaju nezaštićeni i marginalizirani od strane hrpe polu-idiota s kojima svakodnevno dijele prometnice.
No to je jedna sasvim druga dimenzija priče o korištenju automobila, o kojoj u pravilu ne bih ulazio u detalje ovom prigodom.
Ono što pak vrijedi objaviti kao dobru vijest svodi se na jedno posebno mjesto na svijetu, koje je tijekom proteklih godina zbog financija (tj. manjka istih) proživljavalo teško i neizvjesno razdoblje. To mjesto je smješteno u njemačko selo Nürburg, a naziva se Nürburgring Nordschleife, odnosno staza od milja nazvana „zeleni pakao“.
Za sve one koji nemaju pojma o čemu se tu radi, spomenimo samo nekoliko stvari vezano uz najslavniju stazu na svijetu.
Sama staza duga je ukupno 20,8 kilometara, što je čini najdužom na svijetu. Visinska razlika od početka do kraja kruga vozače diže i spušta za nekih 300 m, a tome treba dodati i brojku 154 koja ukratko znači zbroj svih zavoja u kojima se vozač itekako treba potruditi zadržati automobil na stazi tijekom tog penjanja i poniranja pri velikim brzinama.
Dakle Nordschleife je već u teoriji doista posebno mjesto, no u praksi stvari izgledaju još bolje.
Naime, Nordschleife je staza koja ima itekako bogatu trkaću povijest, no u današnje vrijeme primarno i svakodnevno okuplja stotine auto-entuzijasta, koji na stazu dolaze svoj automobil ili motocikl isprobati do vlastitih granica ili onih mašine koju dovoze na stazu. Samim time među ljubiteljima brzine u općenitom smislu Nordschleife nudi prvenstveno mjesto za uživanje u svemu onome što je „odabrano oružje“ u smislu automobila ili motocikla stanju ponuditi, pa stoga nimalo ne čude česti dugi redovi za ulazak na stazu.
No ni to nije sve, jer neki od najcjenjenijih proizvođača automobila kraj te legendarne staze imaju svoje pogone, te određene modele testiraju kroz surove pejsaže tog specifičnog dijela trkaćeg kompleksa nalik cesti, što pak u prijevodu znači da je većina automobila testiranih tamo upotrebljiva i na stazi i u svakodnevnom životu, a to ih čini pomalo posebnima, zar ne?!
Naravno, uza sve te pozitivne aspekte tu i tamo ipak postoji pokoji negativan, jer Nordschleife je sve samo ne dječje igralište i itekako surovo kažnjava neoprez i pad koncentracije. Tome u prilog idu nebrojeni razbijeni automobili i preko 200 života koji su na ovoj stazi prekinuti prije vremena, no u usporedbi s čistom i zakonima i pravilima neiskvarenom senzacijom vožnje, taj negativan aspekt priče o „zelenom paklu“ zvuči čak i pomalo nebitno.
Uglavnom, uza sve što Nordschleife nudi još od davne 1927. godine, kada je staza po prvi puta otvorena za javnost, posljednjih se godina itekako strepilo od zatvaranja tog preko dvadeset kilometara velikog polja apsolutne fascinacije.
Ideja za spas bilo je nekoliko, no činilo se kako niti jedna nije upalila kako je u početku zamišljena, te je sredinom prošle godine stigao prijedlog koji je podrazumijevao zatvaranje staze do nekih „boljih“ vremena.
Takva je solucija naravno bila apsolutno neprihvatljiva, te se uprava staze odlučila potražiti investitore koji bi Nordschleife održali živim i otvorenim i u godinama koje su tek pred nama. Najava i špekulacija oko potencijalnih investitora bilo je doista jako puno – od nekih korporacija i konglomerata iz Emirata, preko nekih individua poput Bernieja Ecclestonea, pa sve do Njemačke vlade, no trakavica oko cijele priče prekinuta je tek neki dan.
Naime, nakon neizvjesnosti koja je trajala mjesecima, prije nekoliko je dana stigla vijest da je tvrtka Capricorn-Group is Düsseldorfa sa svog računa istresla ukupno 102 milijuna Eura, odnosno 77 milijuna za sam kompleks, te sljedećih 25 milijuna u smislu investicija koje tvrtka misli uložiti u pojedine segmente same staze tijekom sljedećih nekoliko godina.
Time je u posljednji tren eliminirana američka tvrtka HIG Capital, koja je sa znatno manjom ponudom trebala kupiti ovu slavnu stazu, te Nordschleife ostaje u vlasništvu jedne domaće grupacije.
Novo-osnovana sestrinska tvrtka Capricorn-Nürburgring GmbH trebala bi kompleks preuzeti 1. siječnja 2015. godine, a na mjesto glavnih i odgovornih osoba trebali bi zasjesti Dr. Robertino Wild i Adam Osieka.
Dotični dvojac za ideju ima ostaviti stazu otvorenu za javnost, no s druge strane uz neka već sad aktualna događanja privući još sadržaja prvenstveno u smislu utrka i evenata koji podrazumijevaju automobile i trkaće timove.
Isto tako je u planu stvoriti i tzv. „Tehnološki ogranak“, koji bi za cilj imao privlačenje još većeg broja proizvođača automobila i industrije koja bi svojim dolaskom dodatno ojačala regiju, tako da bi se na neki način dodatno osigurao opstanak „zelenog pakla“ i sveg onog što oko staze postoji.
Na konferenciji za novinare koja je održana prije nekoliko dana, Dr. Wild izjavio je kako „kao entuzijast prema automobilima i utrkama, na Nürburgring sam oduvijek gledao kao na nešto posebno. Kroz studije smo posljednjih mjeseci uvidjeli izniman potencijal za ovu slavnu stazu i želja nam je dodatno optimizirati sve postojeće dijelove, no iznad svega bi željeli tehnološki ogranak iz vizije pretvoriti u stvarnost“.
Zapravo mislim da je time sve rečeno, jer kad uz ogroman novac postoji entuzijazam i konkretna vizija, u pravilu i nema otegotnih okolnosti koje bi ideju spriječilo od provedbe.
Šteta što to kod nas nitko na vlasti ne razumije…
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: Rp-Online.com, DeviantArt.com, Flickr.com, AutoBlog.com, AstonMartin.com i Google Images