NRE – najfascinantnija prerada legendarnog Camara?
Ne, ovo neće biti jedan od uvoda gdje ćemo pokušati navesti čitateljstvo da ostatak teksta pročita u obliku slatkih i simpatičnih metafora, jer ovo što je u nastavku teksta pred Vama nije automobil, već MONSTRUM!
Nema puno ljudi na svijetu koji su čuli za tvrku Nelson Racing Engineering (odnosno NRE u obliku skraćenice), jer ta tvrtka tek tu i tamo na tržište tuning-svijeta izbaci pokoji uradak, no kad se takav uradak prikaže javnosti, najčešće je popraćen u obliku jednostavnog "WOW!" – pogotovo u ovom primjeru preslagivanja i dorađivanja legendarnog modela Chevrolet Camara SS iz 1969. godine, koji je nastao suradnjom spomenute tvrtke NRE, te tvrtki eGarage i Roadster Shop.
Izvana gledano, izuzev prednje haube za koju ni ne znamo postoji li i kako uopće izgleda i retrovizora koje su zamijenile kamere, Camaro je izveden decentno (ako je to moguće tako reći) u posebnoj "Midnight Black" crnoj boji i tek pokojim kromiranim detaljem, kako bi Camaro izgledao manje-više nalik originalnom od prije četrdesetak godina, no zato interijer praktički nema veze sa originalom i skoro da i nema dijela koji nije ili zamijenjen ili modificiran na neki način.
No posebno je interesantno kako u interijeru (izuzev zračnih jastuka) ništa ne nedostaje, obzirom da Camaro ima i CD/DVD/MP3 Player u kombinaciji sa navigacijskim sistemom i AV-sustavom koji zamijenjuje gore naveden nedostatak retrovizora, oko 1,000W ozvučenja, prozore pokretane strujom, te savršeno funkcionalan klima-uređaj. Dakle, savršeno opremljen automobil, zar ne?!
Iskreno rečeno, lista prerada na ovom automobilu, nazvanom "Billet Blackout" toliko je ogromna, da jednostavno nema smisla nabrajati svaku promijenjenu i redefiniranu komponentu, obzirom da bi nam za takvo što trebalo pola Interneta i barem dva godišnja odmora u smislu vremena. No ukoliko spomenemo 9,4-litarski Chevroletov "Big Block" V8 motor sa dvije turbine promjera osrednje glave prosječnog Mrkog Medvjeda i Intercoolerom veličine oveće klupe u parku, što uz još pokoji "detaljčić" rezultira sa ukupno 2,000 konjskih snaga, nekako si mislimo kako je već samo to dovoljno da ostatak teksta zajedno sa fotografijama pratite uz neartikulirano ispuštanje glasova i blago razvijanje Touretteovog sindroma.
U pravilu nema dijela motora koji nije prošao inspekciju i prerade u NRE-u, no izuzev motora spomenimo samo pokoji detalj poput 10,5-inčnog dvostrukog kvačila koje stoji u sklopu kompletnog mjenjačkog sklopa sa šest brzina, skinutog sa Dodge Vipera SRT-10, svoj posao odrađuje savršeno, a spomenimo i jedan od najkompleksnijih i najvećih sistema hlađenja ikad montiranih na jedan ovakav uradak u svijetu tuninga sa čak četiri hladnjaka i dva ultra-jaka električna ventilatora – naravno predimenzioniranih kako bi već opisom odgovarali ostatku Camara.
Kompletno je izmijenjen i ispušni sistem, te se na ovom Camaru isti nalazi u obliku unutar tvrtke NRE izrađenog ispuha od nehrđajučeg čelika sa dodanim "X-Pipes" cijevima , a posebno je simpatičan sustav ubrizgavanja goriva, koji nazvan "Fuel on Demand" ukratko automatski sekundarnim injektorima uštrcava gorivo iz drugog rezervoara (da, dobro ste pročitali) kada se motor nalazi unutar dijela okretaja koji podrazumijeva početak rad obje turbine, optimizirajući pri tome ubrzanje i okretni moment uz iskoristivost svih 2,000 konja.
Ovjes je također posebna priča, no kako i opet ne bi ulazili u tonu detalja vezanih uz svu silu komponenata i prerada na njima, spomenimo samo gornja i donja prednja ramena renomirane tvrtke Detroit Speed i amortizera podesivim po visini (odnosno "na navoj") tvrtke Koni, posebno modificiranih za ovaj Camaro.
HRE felge dimenzija 8,5 i 11×19 inča također su specijalno za ovaj automobil centrom polakirane u boju automobila (dakle crnu) sa poliranim rubovima, a na njima se nalaze specijalne gume koje je moguće koristiti i na stazama u smislu Drag-utrka i na cesti, odnosno u svakodnevnoj upotrebi (ukoliko ste dovoljno ludi da se u takvom automobilu npr. vozite u dućan ili po djecu u školu). Dakle, ubrzavanje i grip ne predstavljaju problem, a ni kočenje ne priča drugačiju priču, jer je kompletno izmijenjen kočioni sustav potpomognut ABS-om.
Uglavnom, ako smo ikad vidjeli automobil iz najslavnijeg vremena američke automobilističke povijesti, onda bi se bez grča na licu istog momenta odlučili upravo na ovaj. Dapače, ne samo zbog nenormalne snage kojom "Billet Blackout" Camaro raspolaže, već i zbog…hm…treba li uopće opisivati? Samo pogledajte fotografije i sve je automatski jasno.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: CarBuzz.com