Novi BMW podigao prašinu u Australiji zbog ovog videa
Pitanje od milijun Dolara: zašto današnji postulati marketinga ne dozvoljavaju istinito prikazivanje stvari, kada su dotične stvari i njihova namjena već iz aviona vidljivi i jasni?
Iako sam svjestan da na pitanje iz uvodnog dijela teksta vjerojatno ni od koga iz krugova marketinških djelatnika neću dobiti konkretan i razumljiv odgovor, svejedno me kao jednog savršeno običnog smrtnika itekako smeta kada mi netko svojim pravilima i regulama vrijeđa inteligenciju.
Naime, kad na cesti vidim automobil za koji znam da svojim motorom ima itekako velike mogućnosti lijepljenja vozača za sjedalo i razmještanja organa ostalim putnicima u automobilu, za mene je to prednost, jer ako već ništa drugo, onda znam da takav automobil nikad ne može biti dosadan.
Na isti način razmišlja i velik broj ljudi s kojima sam u svakodnevnom kontaktu, pa mi stoga nikako nije jasno zašto se takav jedan automobil ne bi reklamirao s brzinom i kratkim intervalima ubrzanja kao svojim najboljim atributima za kupnju. No kako ne bi sve ostalo u teoriji i nepotrebnim pitanjima, eto jednog primjera u kojem postulati laži prema svijetu jednostavno ispadaju kao prijeko potreban dio reklamiranja jednog itekako prema brzini usmjerenog automobila.
BMW je prije nekoliko dana svijetu konačno predstavio seriju 2, odnosno model M235i xDrive i to je savršeno u redu, jer dotični model i spomenuta izvedenica izgledaju doista impresivno u svakom pogledu.
Detalje već vjerojatno znate, no za one koji zbog loše opreme Internet-operatera nisu imali prilike pročitati pokoju brojku i činjenicu vezanu uz ovaj automobil, spomenut ću neke: 3-litreni i 6-cilindrični motor s dva Turbo-punjača koji proizvodi ukupnu snagu od 326 konja i 450 Nm maksimalnog okretnog momenta. Sva ta snaga preko Steptronic-mjenjačkog sklopa s osam brzina stiže raspoređena na sva četiri kotača, te od stanja savršene statike do stotinu kilometara na sat ovaj model tjera za ukupno 4,6 sekundi. Toliko o brojkama i suhoparnim navodima koje ionako možete pročitati bilo gdje na bespućima Interneta.
Ono što pak ne možete pročitati, tj. da i možete ne bi bilo dovoljno, svodi se na osjećaj u vožnji ovog automobila koji je prema riječima nekih od ljudi kojima itekako vjerujem „apsolutno božanski“, odnosno u prijevodu na jezik kakav poznajemo, M235i oduševljava brzinom, agilnošću i upravljivošću kao rijetko koji automobil na današnjem tržištu i u tome je najveći adut ovog preko 300 konjskih snaga jakog modela.
Isto tako moram priznati da mi se i dizajnom „dvojka“ itekako dopala, a interijer automobila jedan je od ljepših koje je BMW na tržište ponudio tijekom posljednjih godina, tako da je automobil zapravo jedan iznimno „pogođen“ paket, ako se mene pita.
No uz to, BMW M235i je i prema brzini i naglašenoj dinamici tijekom vožnje jedan itekako usmjeren automobil, pa me tim više čude reakcije na reklamu kojom se potencijalnim kupcima pokušava dočarati sve ono što dotični model na cesti zapravo može.
Naime, predstavljanje modela i ove varijacije na temu pogonskog stroja koji dotični ima pod poklopcem motora popratio je i kratak film koji se iz nekog razloga premijerno prikazao u jednom kinu u Australiji. Tijekom tog vizualnog predstavljanja „čistog vozačkog gušta“ (kako bi šturo zvučao prijevod slogana „Sheer Driving Pleasure“ kojime BMW već godinama reklamira filozofiju oko proizvodnje svojih modela), publika je reagirala krajnje negativistički, te je od strane organizacije pod nazivom Advertising Standards Board prema bavarskom proizvođaču automobila ubrzo krenuo dopis u kojem se između ostalog dotična reklama osuđuje i zbog „promoviranja suprotnosti sigurnoj i razumnoj vožnji“.
Tijekom proteklog tjedna, pritisak od strane spomenute organizacije bio je toliko jak, da se BMW očitovao „priznanjem“ u kojem se navodi kako se tijekom produkcije sporne reklame koristila „nekolicina vizualnih efekata kojima je umjetno pojačan dojam brzine i vizualni dojam u svom općenitom smislu“. Nadalje, iz BMW –a u sklopu reakcije stiže i priopćenje kako „dotična reklama može biti protumačena na previše dramatičan način, s obzirom na veliko platno, tj. okruženje kina“, te prigovore upućene od strane gledatelja i organizacije koja ih je objedinila u prigovaranju poručuju kako „individualni primjeri ne mogu služiti kao baza za generalno nezadovoljstvo, te se samim time takve prigovore ne može shvatiti nikako drugačije, nego kao izražavanje osobnog mišljenja, prema čemu tvrtka može i ne mora reagirati na bilo koji način“.
Bilo kako bilo, reklama je i dalje tu i ako se mene pita, BMW je njome napravio pun pogodak, jer s jedne strane prikazuje itekako poželjan automobil vrhunskih performansi i izgleda, dok s druge strane konačno i vizualnim dojmom same reklame iskreno i realno pokušava pratiti ono što M235i ima za svrhu – brzinu i apsolutni vozački gušt, o čemu štovatelji ovog i nekih sličnih BMW-ovih modela ionako najviše pričaju.
Pogledajte video-uradak, jer vjerujem da će i vama „sjesti“ kako treba.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: BMW.com, SuperCars.net i Google Images
VIDEO: YouTube.com