Nissan – Osvježenje za NISMO 370Z
Konačno! Nakon sto i jedne najave, ideje, crteža i svih sličnih sitnica kojima proizvođači automobila kroz svoje objave pokušavaju držati javnost u napetosti oko novih modela ili onih manje ili više obnovljenih, Nissan je konačno najavio nešto konkretno u smislu re-dizajna legendarnog modela "Z". Pa što je zapravo novo po pitanju modela 370Z?
Vrijeme leti, ideja je puno, no industrija automobila često taktizira. Naravno, to nije nimalo nerazumljivo, obzirom na fluktuacije tržišta, krize na odlasku i one koje tek dolaze, te sve slične stvari i situacije koje manje ili više utječu na tržište automobila. No usprkos svem tom džumbusu koji svakodnevno utječe na ovo ili ono, izgleda da Nissan to baš i ne dira pretjerano, jer su ovih dana sve špekulacije oko prestanka proizvodnje baby-racera u obliku modela 370Z pale u vodu.
Naime, prije nekoliko dana je potvrđeno kako uz Juke RC (o kojem sam pisao prije nekoliko dana) cijeloj priči oko sportski-orijentiranih modela i varijacija na temu istih u 2013. godini izlazi i model 370Z u svom još jačem, još poželjnijem i još uvjerljivijem obliku, a sve to kroz re-dizajn modela i jednu sasvim novu verziju – onu potpisanu od strane Nissanovog tvorničkog tuning-odjela NISMO.
Detalji koji prate najavu poprilično su opsežni, no istovremeno pretpostavljam interesantni samo ljudima koji svoje mišljenje izražavaju u nulama i jedinicama ili pak u sklopu inžinjerskog slanga, pa kako bi sve zajedno približili cijelokupnoj populaciji umjesto samo studentima strojarstva ili informatičkih studija, pokušat ću izložiti samo one najbitnije.
Dakle, prije svega bitno je spomenuti motor, koji je i u ovoj varijaciji na temu "Lijepe dame" 3,7-litarski V6, no umjesto sa dosadašnjih 328 konjskih snaga, raznoraznim igrarijama na usisu, ispuhu, re-mapiranju ECU-a i sličnim zahvatima koje najbolje razumiju dečki obučeni u bijele kute, snaga je narasla na ukupno 344 konja, što rezultira okretnim momentom od nekih 380 Nm.
No što to zapravo znači u praksi?
Jednostavno – prema tvrdnjama koje stižu iz Nissana, NISMO 370Z bi od faze stajanja do brzine od 100 kilometara na sat trebao ubrzavati za 5,2 sekunde, dok se maksimalna brzina pomiče na nekih 280 kilometara na sat, što je sasvim dovoljno na svakom jeziku, a dodatno veselje donosi činjenica kako se u sklopu ovog modela (tj. varijacije na temu istog) u totalu odustalo od mjenjačkog sklopa nalik onome koji gameri koriste na svojim Playstation konzolama, te se vratio pošteni "manualac" sa šest stupnjeva prijenosa. Taj dio će zasigurno među fanovima ovog automobila odjeknuti itekako dobro, obzirom da bi tom odlukom sportski karakter ovog automobila trebao biti itekako naglašen.
Vizualno gledano, moram priznati da mi je laknulo kada sam konačno otvorio oči i pogledao prvu fotografiju u sklopu press-kita, obzirom na dosadašnji izgled prednjeg branika, koji je za glavnu nišu očito imao zube Grofa Dracule, konačno ostao bez zuba, te prednji usis sada izgleda odlično – pogotovo ako se u obzir uzme crveni detalj u obliku linije koja ga presijeca na jednoj trećini odozdo prema gore.
Prednji su farovi također malo modernizirani i izgledaju odlično usprkos LED-dnevnim svjetlima preuzetih sa Božićne jelke i sam automobil gledan odnaprijed izgleda jako dobro.
No i ostatak slijedi u istoj maniri dobrog dojma – prije svega zbog novih karbonskih pragova koji preko boka automobila lijepo zaokružuju priču koja se nastavlja i sa prednje i sa stražnje strane. Kotači su također sasvim novog dizajna, jedan inč veći i još nekoliko kilograma lakši, a sa stražnje strane Z-a nešto veći difuzor i fiksno stražnje krilo izraženo od karbona itekako naglašavaju sportski karakter automobila.
Interijer je osim spomenutog mjenjačkog sklopa i njegovog završetka u obliku "kuglice" na poluzi mjenjača dobio hrpu detalja kojima dominiraju kompletno nova sportska sjedala presvučena Alcantarom, te novi volan presvučen istim materijalom.
Centralna konzola i nije doživjela pretjerano puno modifikacija, no mogu reći da mi izgleda pomalo preglednije nego je to do sada bio slučaj, dok je ploča s instrumentima u pravilu ostala jednaka zajedno sa crvenim osvjetljenjem.
Dakle "Manje je više" filozofija još jednom se pokazuje u svom najboljem svjetlu.
Uglavnom, osim svih dodataka koji su se dogodili na ovom re-dizajniranom modelu 370Z možda najviše veseli činjenica kako će i NISMO verzija konačno biti dostupna i zemljama starog kontinenta u sklopu popisa dodatne opreme, tako da jedino što ostaje nepoznanica jest cijena svih tih oku ugodnih dodataka i onime što 370Z po pitanju performansi čini itekako poželjan sportski automobil.
No uskoro i oko toga slijede detalji, tako da ćemo i taj dio priče uskoro saznati.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com