Nissan – nismo priprema novu verziju Nissana GT-R
Nećemo puno odugovlačiti s uvodom u tekst, već jednostavno upoznajte apsolutno ultimativnu inkarnaciju Nissana GT-R.
Dugo smo čekali da se pojavi nasljednik jedne od najvećih ikona japanske auto-industrije, odnosno nasljednik posljednje generacije sada već legendarnog Nissanovog "Porsche killera", uobličenog u model Skyline GT-R, no čekanje se itekako isplatilo, jer R35 GT-R, iako mu masa ljudi zamjera tonu elektronike zbog koje se katkad čini da samom automobilu vozač zapravo ni ne treba, jedan je od uvjerljivo najboljih automobila koje danas auto-industrija nudi.
No sve bi to možda bilo pod velikim upitnikom da Nissan nema izuzetno razvijene afinitete prema utrkivanju i svojim doradama na aktualnom modelu od strane tvorničke tuning-tvrtke Nismo i ne ubija konkurenciju diljem svijeta, bilo da se radi o njihovim automobilima koji nastupaju u japanskoj seriji JGTC-u ili FIA GT1 seriji utrka.
Dakle, kako smo spomenuli Nismo moramo spomenuti i što konkretna tvrtka za performanse Nissana znači, što u pravilu i nije teško, obzirom da je "sve" sasvim dovoljan opis. Od dorada na motoru, aerodinamičkih dodataka i paketa, preko ovjesa i ostalih komponenti koje znače apsolutno držanje ceste u svim oblicima i uvjetima vožnje, Nismo znači sinonim za predanost i tehnološku perfekciju bez koje Nissan možda i ne bi bio toliko poseban.
Pa obzirom na uspjehe koje su posljednjih godina sa "Godzillom" nizali u ogromnim brojkama, Nismo se i opet prihvatio posla oko razvoja novog GT3-Spec. modela GT-R-a.
Iako novim modelom u 2013. godini zamjenjuju stari model predstavljen u ožujku ove godine, s obzirom na iskustvo skupljeno tijekom sezone raznoraznih konkurencija i serija utrka u kojima se aktualni GT3-Spec. pojavljivao, na novom se modelu još dotatno poradilo u smislu performansi, trajnosti i finih podešenja po pitanju ovjesa, kočnica, mjenjačkog sklopa i aerodinamike.
Prije svega je iz službenih izvora Nissana spomenuto kako se pod posebnim povećalom poradilo na bregastoj osovini, osnosno njenom timingu, čime je uz još nekolicinu kompletno izmijenjenih komponenata dodatno optimiziran 3,8-litarski V8 motor, te sada snaga motora od 550 konja konačno u slovo slijedi propise GT3 natjecanja.
Također je posebna pozornost posvećena onome što Nismo naziva "Advanced Aero Package", a sastoji se od kompletno novih dizajna usisnih rupa prednjeg branika, zakrilaca, pragova i stražnjeg krila koje je povećano i prošireno, te dodatno olakšano kako bi se dobilo još više gripa na stražnjim kotačima. Dakle, slobodno se može zaključiti da iako nekom tek relativno zainteresiranom za ovaj automobil prerade baš i nisu pretjerano bitne, nova bi GT3-Spec. verzija trebala biti još brža, trajnija i bolja u svojim nastupima na stazama diljem svijeta.
Kupci i privatni timovi već od danas će moći naručiti svoje primjerke GT3-Spec. modela za 2013. godinu, no po prvi puta do sada Nissan i Nismo nude opciju nadogradnje aktualnog modela na novi, što bi u ponudi trebalo biti tijekom veljače 2013. godine.
Šteta što nećemo biti na popisu vlasnika.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Nismo.co.jp i Speedhunters.com