Nissan – još konja za GT-R?
Megalomanija je često negativna osobina, no to pravilo ne vrijedi u svijetu automobila, gdje je "brže, više i jače" zapravo bolji postulat…a na sreću i češći, što u ovom posljednjem slučaju itekako zorno pokazuje Nissan.
Nissan Skyline GT-R je od samih početaka postojanja oduvijek bio jedan od "mračnih predmeta želja" štovatelja ove slavne Japanske marke. Povijesno gledano, GT-R je već u svojoj prvoj izvedenici doslovce pokosio svu moguću i nemoguću konkurenciju u Japanu, a nije dugo prošlo do momenta kada je i na prostoru nekih drugih kontinenata konkurenciji uzimao mjeru.
Dakle, slobodno se može reći kako je Nissan (Skyline) sa sufiksom GT-R jedan od najuspješnijih automobila na utrkama svih vremena.
Tome u prilog ide sva sila pobjeda na utrkama i jako dobri prodajni rezultati za modele iz 1969 i 1972. godine, odnosno Hakosuka i KenMeri (kako su dotične modele nazivali fanovi ovog paklenog stroja na četiri kotača).
PGC-10 (odnosno KPGC-10 kao Coupé verzija prve generacije Skylinea GT-R) bio je automobil koji je u tri godine postojanja skupio ukupno pedeset pobjeda na stazama u Japanu, što ga čini najuspješnijim trkaćim automobilom svih vremena, dok je KPGC-110, odnosno sljedeća generacija Skylinea GT-R, istu je priču trebala ponoviti još jednom, no legislatura i kriza presudili su ovoj zvjerki i sufiks GT-R uz model Skyline nije bio viđen punih šesnaest godina – sve do 1989. godine i modela BNR-32.
Od tada do danas dogodile su se ukupno tri verzije Nissana Skyline GT-R – ona s oznakom generacije R32, zatim R33 i naposlijetku R34 koja je dan-danas u očima zaljubljenika u ovaj automobil apsolutni favorit GT-R svijeta.
Iako je u kolovozu 2002. godine prekinut niz jedne od najuspješnijih dinastija u svijetu automobila, ideja nije prestala živjeti, no u svijetu u kojem su ekolozi preuzeli glavnu riječ, dok je jurnjava za brzinum i performansama pomalo padala u drugi plan, sudbina za GT-R nije bila nimalo izvjesna. No odustajanje nije bilo opcija, pa se krajem 2007. godine u svijetu automobila ipak dogodio dugo-očekivani nasljednik modela.
Iako je Skyline kao naziv nestao iz kompletnog imena, oznaka GT-R i onim najneupućenijima itekako je davala do znanja da u Nissanu misle ozbiljno. A kako i ne bi, kada je poprilično svemirski dizajn novog automobila skoro obavezno dolazio uz nekoliko brojki, od kojih se prvenstveno isticala ona koja označava snagu motora.
Prva je verzija novog GT-R-a imala nekih 485 konjskih snaga, što je realno gledano svakom normalnom oktanoglavcu sasvim dovoljno, no ipak je riječ o ludim Japancima kojima je ta brojka bila pomalo neuvjerljiva, pa se kroz konstantan razvoj i evoluciju modela koja je uslijedila, brojka iz dana u dan penjala malo pomalo, rezultiravši s današnjih 550 konja koje GT-R vuče iz svog 3,8-litarskog VR38DETT Twin-Turbo V6 motora. No čini se da i to nije dovoljno, jer ovih je dana najavljena još jača verzija koju potpisuje Nissanova tvornička tuning-divizija zvana NISMO.
Iako je u najavama naglasak na ukupno 575 konja koji bi trebali brojkom krasiti NISMO GT-R, te ovaj automobil učiniti "ultimativnim GT-R-om koji se ikad pojavio iz tvornice" (prema riječima PR-ekipe iz Nissana), ono po čemu će ta verzija GT-R-a biti ultimativna, najvjerojatnije su sitne preinake po pitanju aerodinamičkih dodataka i još sitnije preinake u smislu ovjesa – baš kako je to bilo i s verzijama 400R uobličenog u R33 generaciju i Z-Tune verzijom Skylinea GT-R R34, koji su doradama i sitnim modifikacijama postali neki od najatraktivnijih automobila svih vremena čak i za one koji pod pojmom tuninga ne podrazumijevaju Japanske automobile.
Dakle iako informacija oko još jačeg "Godzille" nema baš pretjerano puno, već je sama potvrda da se isti planira svijetu predstaviti na Tokyo Auto Salonu krajem ove godine, u ovom je času sasvim dovoljna, jer iako mnogima današnji GT-R ne predstavlja neki predmet snova ili požude, pretpostavljam da bi se to u času predstavljanja NISMO-ve magije itekako moglo promijeniti.
No za sada suzdržavam oduševljenje…ili se barem trudim.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com, SuperCars.net i Google Images