Nissan – još jedan GT-R na steroidima
S obzirom na činjenicu da se o „Godzilli“ priča već skoro desetljeće i pol, mnogima sam spomen na ovaj automobil već ide pjena na usta. No to svejedno ne znači da je Nissan GT-R moguće minorizirati na bilo koji način – pogotovo kad dorade po pitanju te pokretne Playstation konzole potpisuje legendarna tvrtka TommyKaira.
Za tvrtku TommyKaira sam po prvi puta čuo kada sam zaigrao igru Gran Turismo 2 na svojoj prvoj Playstation igraćoj konzoli i već sam tada po pitanju postojanja dotične tvrtke bio pomalo zbunjen.
Razlozi tome prvenstveno stoje u činjenici da je TommyKaira jedna od rijetkih tvrtki koje su se izuzev tuninga i stylinga odvažile na svijet predstaviti i neke vlastite modele automobila.
Mnogi u pravilu nemaju pojma da je TommyKaira osim modela ZZ, koji se proizvodio u Velikoj Britaniji, na svijet predstavila i model ZZII, koji je svojevremeno bio jedan od automobila s najboljim omjerom snage i težine na svijetu.
Naravno, pod poklopcem motora modela ZZII kucalo je Nissanovo RB-26-DETT srce, koje je sa svojim 550 konjskih snaga na cesti i stazi itekako zadavalo probleme konkurenciji u kategoriji super-automobila.
No nažalost dotični modeli nisu potrajali.
Ono što pak jest potrajalo svodi se na činjenicu da je TommyKaira jedina tvrtka u Japanu posvećena tuningu i stylingu, koja se odvažila mijenjati imena modelima koji su se unutar zidova tvrtke prerađivali. Tako je npr. Subaru Impreza u režiji te tvrtke bila nazvana jednostavno M20b, Nissan 350Z izgubio je brojčani prefiks, a Nissan Skyline R31 u režiji te tvrtke promijenio je ime u TommyKaira M30.
Doduše, slične su navike imali i neke europske tuning-kuće poput onih pod nazivom Gemballa ili Ruf, koje su u sklopu svog portfelja imale dorade na modelima iz Porscheove ponude, no na teritoriju Japana je tvrtka TommyKaira sa svojim preimenovanjima modela postavila presedan..
U današnje vrijeme za tu se tvrtku zapravo rijetko čuje i čini se kako su dani ponosa i slave za TommyKairu jednostavno nestali, no nedavno je dotična tvrtka po tko zna koji puta ustala iz mrtvih i na prostoru Tokyo Auto Salona svijetu predstavila jednu od najagresivnijih varijacija na temu Nissanovog modela GT-R.
Dotični set dodataka za „Godzillu“ zajednički je nazvan Ebbrezza-R Neo i pod tim nazivom nudi prvenstveno set aerodinamičkih dodataka za najbrži i najluđi Nissanov model današnjice.
Sam set se sastoji od kompletno novog dizajna prednjeg branika, usisnima smještenih na dotičnom prednjem braniku, pragovima i na stražnjem braniku, a uz spomenute pragove, stražnji je branik s ugrađenim difuzorom jedan od najagresivnijih koje sam do sad imao prilike vidjeti za ovaj model.
Samim time Nissan GT-R uza sve te dodatke izvedene od karbonskih vlakana izgleda doista opako, a sami optički dodaci su prema tvrdnjama tvoraca istovremeno i lakši i čvršći, te poboljšani u smislu aerodinamike.
Naravno, Japanci ne bi bili Japanci kad na takav jedan automobil ne bi dodali i ogroman stražnji spojler, te isto tako ogromne nastavke ispušnih cijevi, koje u svom titan-izdanju krase stražnji kraj Ebbrezza-R Neo GT-R-a, ali uza svu ostalu optiku i robusnost koja uz nju dolazi u ogromnim količinama, tko bi im normalan i zamjerio.
Iako u ovom času za svu tu silu karbonskih ploha uobličenih u jedan ultra-agresivan set optičkih dodataka još uvijek ne postoji izražena cijena, vjerujem da za neke ista neće biti nimalo previsoka, jer TommyKaira među štovateljima tuning i styling-scene diljem svijeta u smislu japanskih automobila ima itekako veliko poštovanje.
Šteta je samo što u našim krajevima nikad nećemo imati prilike vidjeti tako presložen automobil.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: TommyKaira.com i GTPlanet.net