Nissan GT-R – Četiri najekskluzivnija primjerka
Nije Hrvatska jedina zemlja u kojoj se novci rasipaju na sjajne (doslovce) primjerke automobila, a kako se vidi iz priloženog, sveopće poznat "rođo-sustav" postoji i daleko izvan granica naših krajeva. Pa eto par primjeraka Nissanovog GT-R-a koji potvrđuju i jedno i drugo.
Dakle, Nissan GT-R…automobil kojeg smo toliko dugo čekali da u svojoj najnovijoj inačici naslijedi jedan od najboljih omjera uloženog i dobivenog na četiri kotača svih vremena – model Skyline GT-R generacije R34. Također, jedan od onih automobila koji zorno prikazuju što sve tehnologija danas može proizvesti, te jedan od onih automobila koji svoju tradiciju nastavljaju već desetljećima. Doduše, u ovoj najnovijoj verziji, GT-R je prestao biti pojam za savršen omjer uloženog i dobivenog, jer koliko god napredan bio, financijski gledano košta kao i prosječna Porsche Carrera, što se ipak određenom broju ljudi čini pomalo nepravedno.
No pustimo sad to, jer takvi su navodi ionako namijenjeni javnim raspravama po forumima i blogovima i koncentrirajmo se na nekoliko posebnih izvedenica i specijalnih narudžbi za "rođe" izvan granica naših krajeva.
Prvi je na redu GT-R koji je nastao suradnjom uvjerljivo najbržeg čovjeka na svijetu – tamnopute munje imenom Usain Bolt.
Njegov je GT-R izrađen prema posebnoj narudžbi i polakiran u specijalnu zlatnu boju, što mu daje onaj sveopće prihvaćeni ghetto-bling-bling faktor. No za razliku od nekih drugih slavnih tamnoputih pripadnika čovječanstva, ovaj se automobil sigurno nikad neće pojaviti sa guzicom montiranom na neko od bočnih stakala u nekom od video-spotova u kojima današnji moderni liričari portretiraju sami sebe kao ultra-mega-najbolji, već je ovaj GT-R nedavno prodan na aukciji koju su Nissan i Usain Bolt zajednički ponudili u dobrotvorne svrhe na stranici eBay.
Slijedeći je na redu Nissan GT-R VVIP.
Inicijalno zamišljen kao specijalan model namijenjen ekskluzivno za prodaju najbogatijim šeicima i jahačima deva na tržištu Bliskog istoka, tj. Saudijske Arabije, Qatara, Dubaija i Abu Dhabija, ovaj se GT-R prije svega može pohvaliti svim onim dobrim stvarima koje već u tvorničkom obliku ima kao argument za kupnju, a od posebnosti izdvojimo keramičke kočnice, ispušni sistem izrađen od titana, 24-karatne pozlate od 20 inča u obliku kotača, te ništa manje karata u smislu pozlate prednje maske, otvora na bolku automobila i VVIP znakovlja razbacanog po automobilu, kako bi svi znali koliko je koji šeik potrošio novaca i time potvrdio svoj status.
Naravno da takav GT-R ima i posebnu cijenu, no upravo u tom segmentu se moralo najviše razmišljati, jer automobil za gore spomenuto tržište nije smio biti ni preskup ni prejeftin, pa su se u Nissanu odlučili za cijenu od nekih 220,000 Eura po komadu.
Koliko ih je točno prodano, ne znamo, no ako ćemo iskreno i nije nam pretjerano bitno, jer nitko od nas ne nosi prsten i zlatni lanac.
Treći po redu GT-R na ovoj listi uradak je tvrtke Vilner.
Uradak inspiriran Kinezima i njihovom godinom Zmaja, eksterijerom je prije svega presvučen u matt-bijelu boju, što i nije toliko posebno obzirom na činjenicu da npr. Bega radi isti posao za puno manje novaca. No ono što jest posebno događa se u interijeru, gdje je godina Zmaja itekako prisutna prije svega kroz kompletnu priču oko interijera definiranu kroz crnu Alcantaru i ušivene Zmajeve na sjedalima, bočnim stranicama i preko cijelog krova, nastavljajući priču i pri dizanju prednje i zadnje haube, gdje se također nalaze obloge od scne alcantare sa ušivenim mitskim bićima koja rigaju vatru.
Simbolika na djelu ako se nas pita, jer nije se poradilo samo na interijeru i eksterijeru, već i na motoru. Naime, iz tvrtke Vilner dobili smo informacije kako se sa 440 konjskih snaga motor doradio na 530 konja, što uvelike pospješuje riganje vatre ovog Godzille.
Četvrti (no nikako zadnji) po redu bio bi "tvornički uradak" u obliku GT3-Spec. verzije GT-R-a.
GT3-Spec. verzija najavljena je već prije nekoliko mjeseci i mi smo također pisali o tom automobilu, no podsjetimo se još jednom o čemu se konkretno radi.
Dakle, GT-R bez ikakvih dodataka u smislu luksuza i sa svim mogućim dodacima u smislu poboljšavanja voznih svojstava, odnosno u prijevodu, klime i CD-Playera nema isto kao što nema ni bilo kojeg sjedala izuzev onog vozačevog, no s druge strane ima zaštitni kavez, dodatne cijevi za zrak, opake i istovremeno aerodinamički poboljšane optičke dodatke i 523 konjske snage koje se izvlače iz 3,8-litarskog V6 Twin-Turbo motora prema specifikacijama datim od strane FIA-e u segmentu GT3 konkurencije automobila.
Naravno, svemu tome je dodana i cijena od sveukupno cca. 300.000 Eura, što s jedne strane i jest puno, no pogledajmo sa svjetlije strane – naime, koliko bi tek koštao ovakav GT-R da npr. ima klimu i sva sjedala…
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: CarBuzz.com i Google Images