Nissan – „Godzilla“ na N-tu potenciju
Japanci definitivno ne posustaju, jer nakon sto i jedne varijacije na temu Nissana GT-R kreće ofenziva i s odjelom zvanim NISMO, čiji je glavni zadatak ovo moderno čudo tehnologije dodatno ubrzati i time još više približiti savršenstvu, te oko posljednje generacije najbržeg Nissana svih vremena privući još veći broj entuzijasta.
Neki od vas će se vjerojatno sjetiti momenta kada se Nissan GT-R sa 7:08 minuta upisao na listu najbržih na Nürburgringu, no jako mali broj ljudi je upoznat s činjenicom da su na dotični primjerak „Godzille“ bili montirani neki posebni i olakšani dijelovi koji su itekako pripomogli upravljivosti automobila.
Naravno, to se nikako ne može nazvati varanjem, jer u suštini nije tako, no već su se u tim momentima Nissanovi stručnjaci za performanse poigravali s dodatnim mogućnostima daljnjeg razvoja modela u verziji NISMO.
Za one koji ne znaju, NISMO je tvornički tuning-dio Nissana, tj. nešto poput AMG-a za Mercedes-Benz ili pak M-divizije za BMW, pa je tako upravo taj ogranak Nissana zaslužan za neke od najzanimljivijih tvorničkih verzija pojedinih modela.
Dotična ekipa je od već ionako tehnološki savršenih modela napravila još posebnije i usmjerenije strojeve posvećene ubrzanju, brzini i čistom vozačkom guštu, a tome svjedoči ogromna lista modela koji su unutar zidova tog posebnog odjela pali „pod nož“.
Tako je npr. vrijedno spomenuti Nismo Z-Tune verziju Nissanovog legendarnog modela Skyline GT-R (R34), zatim Skyline GT-R (R33) u verziji NISMO 400R, koji je svojedobno proglašen jednim od najbržih japanskih automobila svih vremena, te sve sile igrarija u smislu prerada i dorada na Nissanovim Z-modelima. Ukratko, NISMO predstavlja onaj najposebniji dio Nissana, koji je apsolutno usmjeren prema tehnologiji i korištenju iste u smislu još više brzine i upravljivosti određenih modela.
Stoga nikako ne čudi da je NISMO odlučio svoju magiju upotrijebiti i na najnovijoj generaciji „Godzille“ i samim time još ojačati status koji na tržištu dotični automobil itekako uživa.
Ukratko, s gore spomenutim vremenom od tek nešto više od sedam minuta, Nissan GT-R s tek nekolicinom od strane NISMO-a dorađenih dijelova uspio je nadmašiti samog sebe na toj itekako zahtjevnoj stazi.
U smislu optičkih i aerodinamičkih dodataka sam paket dorada nazvan je „N-Attack“ (što je skraćenica od Nürburgring Attack), a sastoji se od stražnjeg spojlera koji dodatno pritišće stražnji dio automobila uz podlogu, prednjeg spojlera i dijela stražnjeg kraja automobila izrađenih od karbonskih vlakana. No naravno tu priča ne prestaje, jer se uz spomenute aerodinamičke i optičke dodatke ekipa iz NISMO-a poigrala i s ovjesom i kočionim sustavom.
Tako se u smislu ovjesa umjesto standardnih amortizera nalaze oni podesivi u četiri varijante marke Öhlins, a u smislu kočionog sustava tu je unaprijeđeni glavni kočioni cilindar, te novo-razvijene i od posebnog materijala napravljene disk-pločice .
Zvuči neznatno i čak pomalo nepotrebno kada se ovako pročita kao informacija, no vrijeme od tek pokoju sekundu više od sedam minuta na 20,8 kilometara „zelenog pakla“ govori dovoljno samo po sebi, a za „nevjerne Tome“ tu je i video-uradak koji bi dodatno trebao pojasniti koliko su svi ti detalji zapravo ubrzali već ionako bolesno brz automobil.
U svakom slučaju, NISMO je i opet pokazao da i od najboljeg uvijek može bolje, a takav stav u svakom slučaju treba poštovati.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: JapaneseSportsCars.com, CarBuzz.com i Google Images
VIDEO: YouTube.com