Nissan – “Crni Metak” u režiji Senner Tuninga
Otkad je za 2013. godinu iz Nissana stigla najava kako model 370Z nastavlja svoje postojanje za nekoliko tisuća Eura manje, mnogi su se polakomili za ovim simpatičnim automobilom. Pogotovo iz miljea tuning-tvrtki koje su odlučile u svojstvu demo-automobila predstaviti upravo 370Z. Pa eto još jedne u nizu…
Tvrtka Senner Tuning AG mnogima i nije pretjerano poznata, s obzirom na to da filozofija te relativno malene tvrtke iz gradića Ingelheim am Rhein u Njemačkoj prije svega podrazumijeva svojevrsni minimalizam u smislu prerada.
Taj minimalizam je zapravo najočitiji pri pogledu na eksterijer i interijer automobila koji su proteklih desetak godina izlazili iz Sennera, s obzirom na polje fascinacije gazde pod imenom Benno nije u pretjerivanju i "oplemenjivanju" nečeg što je već u tvorničkom izdanju moguće izraziti samo u superlativima. Dapače, prerade u smislu eksterijera i interijera zapravo su minorne i tek u sklopu detalja, što je primjetno već na prvi pogled.
Posljednjih je godina svijet automobila u smislu tuninga i stylinga nekako izjednačen i podjele između država proizvodnje pojedinih uradaka i sličnog više nisu toliko očite. Istovremeno, svijet tuninga se pomalo orijentirao prema što je više moguće manjem broju preinaka u smislu spojlera i sličnih optičkih dodataka, dok se sve više pozornosti pridaje performansama – bilo da se radi o sirovoj snazi, ili pak držanju na cesti.
Dapače, ne mogu se sjetiti kada sam posljednji puta na nekom automobilu u vožnji vidio podnu neonsku rasvjetu koja je bila toliko moderna u onoj slavnoj "Fast and the Furious" eri kojom je otpočela priča oko uličnih utrka u Hrvatskoj, tako da se vremena očito mijenjaju.
No automobili su većini naše ekipe i dalje poprilično skupi i većina preinaka na njima svodi se skoro isključivo na relativno malu financijsku moć, jer dijelovi su skupi (ili nedostupni), a love je sve manje.
Srećom pa postoje tržišta i izvan lijepe nam naše recesijom izjedene države, pa se ipak svako toliko na obzoru pojavi neki hvale vrijedan projekt koji istovremeno fascinira i potvrđuje danas etabliranu "manje je više" filozofiju slaganja automobila, a jedna od takvih tvrtki je i gore spomenuta Senner Tuning AG sa svojim najnovijim uratkom u obliku Nissana 370Z.
Iako je 370Z kao model zapravo na tržištu prisutan već nekoliko godina, moram priznati da mi se taj zubati dvosjed i dan-danas dopada, a kada se u obzir uzme nekolicina omjera koji podrazumijevaju stavke oko kvalitete izrade, cijene, performansi i vozačkog gušta, iskreno ne mogu se ovako "na blef" sjetiti niti jednog poželjnijeg automobila na tržištu. Srećom pa nisam jedini koji tako razmišlja. No dosta o meni…ajmo malo o autu za koji bih rado da je moj.
Dakle, projekt nazvan "Black Bullet" na tržište tuniranih automobila stiže opremljen sa svih strana, no na najdecentniji mogući način. Da, naravno, automobil je crne boje (jer u protivnom nadimak baš i ne bi imao smisla), a većina prerada je za razliku od ostalih tunera u zadnje vrijeme, smještena na polje ovjesa.
Iako je motor itekako prošao optimizaciju unutar tvrtke, maksimalna snaga od skoro 400 konja nije dobivena samo prčkanjem po mapama i igrarijama s protokom benzina, već i pokojom "kućnom" komponentom.
Tako se na samom početku liste preinaka u smislu motora pojavljuje kompletno novi i u kompletu "domaći" ispušni sistem izražen od nehrđajućeg čelika, koji u kombinaciji s usisom hladnog zraka prema domaćoj recepturi poboljšava disanje motora za nekih 35%, što je poprilično puno.
Naravno da je ispušni sistem zaštićen od struganja po cesti putem posebno izrađenih karbonskih panela smještenih s donje strane automobila, dok je i usis također zaštićen od blata, kiše, mušica i sveg onog što se na cesti može sakupiti tijekom vožnje.
No motor je sam po sebi samo jedan mali dio kojim se "Black Bullet" 370Z diči, s obzirom na to da je naglasak u smislu ovog automobila ionako prije svega stoji na ovjesu i ponašanju Z-a na cesti.
U tom segmentu se zapravo i nije na lopate nabacivalo komponenti koje u vožnji čine čuda, već je poanta bila u finesama u smislu postavki KW-ovog ovjesa na navoj nakon montiranja 20-inčnih T1S Work Vara kotača. Dotični je nakon ugradnje u kombinaciji s još ponekim dijelom prije svega stražnje osovine preslagivan i testiran mjesecima – i to ne zato da bi se bolje nosio sa ogromnom količinom snage, već da bi jednostavno držao cestu do iznemoglosti vozača ili guma. Doduše, ta će informacija mnogima zasmetati, s obzirom na to da je velika većina auto-entuzijasta koji Nissan 370Z uzdižu u nebesa, zapravo obožava relativno malu količinu gripa na stražnjim kotačima, jer taj manjak gripa rezultira bacanjem automobila "u bok", što mnogi vole više od svega na svijetu. No najbitnija je u detalje provedena filozofija i usmjerenje ovog ionako posebnog automobila, zar ne?!
U svakom slučaju Nissan je s modelom 370Z nastavio tradiciju fascinantnih i lako-presloživih automobila u kojima vozači diljem svijeta itekako guštaju, a tvrtka Senner Tuning AG sa svojim "Black Bullet" viđenjem aktualnog Z-a cijelu je priču prema apsolutnom savršenstvu samo pomakla za još koji pedalj. Meni dovoljan razlog da mi ovaj automobil i dalje bude drag.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: Senner-Tuning.de, SuperCars.net i Google Images