Najboljih pet Porsche-prerada tvrtke Rinspeed
Tko nikad nije čuo za Rinspeed? Sjednite – jedan iz zalaganja!
Biti auto-entuzijast i ne čuti barem jednom za Rinspeed, i komentirati neki od njihovih ludih koncepata, otprilike je kao svratiti u striptease klub i ne pogledati ples na štangi. Jednostavno nemoguće.
Švicarska tuning-patent firma zaslužna je za doista revolucionarne izume i unikatne automobile poput modela Presto, Splash, Tatoo.com, Yello Talbo i sličnih unikata, prvenstveno je postala popularna modificirajući Porscheova vozila iz perioda osamdesetih, i iako su napravili fatalnu pogrešku, prodavši svoj Porsche-tuning dio firme seljačinama iz Mansorya, Rinspeed ćemo zauvijek pamtiti kao doista posebnu firmu.
Zato smo ovih par redaka odlučili posvetiti fenomenalnim preradama jednog poprilično pomaknutog švicarca.
Započnimo sa modelu baziranom na 997 Turbo – LeMans 600.
Samo ime govori o snazi koju ovaj model razvija, no ono o čemu ne govori su prerade u smislu aerodinamičkih dodataka, te količini prerada na samom motoru koje uključuju kompletan usis i ispuh, sasvim nove i unikatno dizajnirane intercoolere, te dvije VTG turbine u koje pojedinačno gledano stane po dvoje manje djece.
Naravno da je sve to skupa imalo efekta i na ubrzanje i maksimalnu brzinu, pa prvo iznosi svega 3,3 sekunde do stotke, dok ovaj drugi dio govori o nekih 330 km/h maksimalne brzine.
Dodajmo tome još i modifikacije na ovjesu, te unikatne kotače veličine onih na kočijama iz doba divljeg zapada, i imamo doista recepturu za jedan jako unikatan automobil.
Drugi po redu bio bi Cayman Imola.
Poprilično narančast (što je ujedno bila i jedina moguća boja u kojoj se mogao naručiti iz Rinspeeda), i sa sivom "pepita-tematikom" koja se protezala preko svih horizontalnih panela na automobilu, Imola je podijelila Porsche-entuzijaste na Rinspeedoljupce i Rinspeedomrsce.
Nama je mrak – sa svojom redizajniranom optikom, pogotovo kad se dođe do stražnjeg kraja i pogleda se difuzor, koji je moguće maknuti u minuti i zamijeniti sa nekim drugačijim od ukupno tri koja su bila u ponudi. Inventivno, zar ne?!
Poradilo se i na trimu interijera (također u sivo-narančastoj kombinaciji, samo dominantnom bojom obrnuto od eksterijera), no nisu baš sve izmjene bile metroseksualnog tipa, jer poradilo se i na ovjesu i na kočnicama. Nadalje, izmijenjen je i Porscheov PASM sistem i Imola je u odnosu na normalnog Caymana dobila i par konja više.
Uglavnom, ništa pretjerano, a opet "vrišti" – baš kao i sve u Rinspeedovoj ponudi.
Treći bi bio Rinspeed X-Treme Cayenne.
Iako ništa manje pokretna reklama za Electrolux bijelu tehniku (jer sa stražnje strane doista tako i izgleda – kao veliki frižider), ipak je izuzev poprilično hollywoodskog naziva (i to X-filmova) imao za ponuditi kudikamo više od standardnog Cayenne-a.
Sa poprilično ekstremno dizajniranim optičkim dodacima, oko 600 konja pod poklopcem motora, ručno izrađeni usis i kompletno novi ispušni sustav, te izmjene na ovjesu i diferencijalima iz ovog su frižidera napravili super-ledenicu.
Doduše, i dalje ne bi imali jedan ispred zgrade jer ne želimo utjecati na vlastitu probavu u negativnom smislu, no u usporedbi sa standardnim Cayenneom, ovaj je poprilično drugačiji i definitivno poseban.
Slijedeći (četvrti po redu) je Indy 4S.
U pravilu jedan od najelegantnijih modela ikad ponuđenih od strane Rinspeeda i to samo iz razloga jer se nije puno toga mijenjalo, a i ono što se jest, izvedeno je tek u detaljima.
Optika je dobila pokoji dodatak poput difuzora na stražnjem braniku, prednji je branik dobio tek nastavke i redizajniranu mrežicu usisa, i kotači su nešto veći i u tipičnoj polirano-ravnoj maniri kakva priliči Rinspeedovim preradama Porscheovih automobila.
Interijer je također dorađen tek sa tu i tamo nekim redizanjiranim dijelom poput ručice mjenjača, te panela na podu i pedala. Ostalo su pustili na miru – i učinili su dobro, jer ovo je jedna od najposebnijih 997-ca ikad prerađenih od strane neke tuning-firme.
Mansory to ne bi ni za tri svjetlosne godine tako napravio.
I posljednji po redu je u biti prvi i najslavniji – R69 930.
Ako ste jedan od onih ljudi koji pojam "decentno" brkaju sa pojmom "dosadno", onda je ovo zasigurno favorit na ovoj listi za Vas. A znate što? I za nas je također. Pripadnici "normalnog" svijeta će sad pomisliti da u biti nismo normalni i da ne znamo o čemu pričamo, te da nam je gen ukusa amputiran pri rođenju, no prije svega treba se uzeti u obzir kada je ovaj automobil napravljen (odnosno prerađen) – u osamdesetima. Bilo je to vrijeme "Dinastije", "Miami Vice" i "Knight Ridera", moda za muškarce je podrazumijevala kričave sakoe i espadrile, te rumenila i jarke boje ruža, dok su žene bez pola problema mogle izgledati kao pripadnice Nazi-Punk generacije. Kič je bio način života, pa nije ni čudno da je ovaj Porsche 930 ispao ovako – i to namjerno.
Tehničkim inovacijama skoro netaknut, no optikom alerikaniziran prije svega "slant-nose" varijacijom na temu, te usisnicima u stilu u Americi ultra-mega-popularne Ferrari Testarosse, ovaj je 930 bio pun pogodak.
Dapače, tome u prilog ide i činjenica da se prije nekoliko mjeseci jedan primjerak (upravo ove pinky boje) pojavio na eBay-u i prodan je u roku od svega par sati za 80-ak tisuća dolara. To bi već samo po sebi trebalo govoriti dovoljno o legendarnom R69.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak