Najbolji automobili u 2012. godini – Limuzine visoke srednje klase
Obradivši prethodni dio u sklopu top-liste najboljih u 2012. godini, moram priznati da mi je poprilično laknulo, jer je tijekom godine u segmentu sportskije orijentiranih limuzina izašla hrpa toga i tijekom 2012. u smislu novih modela, te onih pomalo redizajniranih. Uglavnom, odabir je napravljen i objavljen, pa eto…vrijeme je da krenemo dalje.
Ono što u ovom dijelu ultimativnih automobila u 2012. godini slijedi, jest onaj segment automobila prije svega namijenjen managerima i njima sličnim ljudima koje prije svega definira posao kojim se bave, tj. plaćom koju za taj posao primaju.
Iskreno, u sklopu limuzina visoke srednje klase najčešće se radi o poprilično dosadnim automobilima u sklopu kojih je naglasak prije svega na ekskluzivnosti u smislu opreme i "gadgeta" koji s njima dolaze. Čak su i palete boja namijenjenih za takve automobile izuzetno dosadne i unutar onog hladnog dijela spektra, no ipak se tu i tamo nađe pokoji predstavnik ove kategorije koji vrijedi izdvojiti, ma koliko dosadan i suhoparan u baznim verzijama bio.
Dakle, ovo su automobili koje sam unutar segmenta limuzina visoke klase izdvojio:
Audi A6 (odnosno S6)
Razlozi: Iznimno popularan automobil među samozvanim managerima prije svega, no to bi čak bio i minus ovom Audijevom modelu da ne postoji S6 kao verzija koje se većina spomenutih managera i računovođa zapravo boji. Dakle, samim time je rjetka zvjerka na našim cestama i to mu daje status poželjnog automobila u smislu ekskluzivnosti. No nije to jedina stavka po kojoj je Audi S6 ekskluzivan automobil, obzirom je u cijelu jednadžbu komfora i kvalitete uvedena i stavka koja podrazumijeva brutalno jak motor. Treba li dalje spominjati zašto je ovaj automobil na ovoj top-listi?
BMW F10 serije 5 (odnosno F10 M5)
Razlozi: Izreći tvrdnju kako F10 generacija serije 5 u usporedbi sa prethodnim modelom u obliku E60 nema nikakve veze, bilo bi točno u istom omjeru koliko i ono da je nebo plavo, odnosno apsolutno istinito, jer ono što je Chris Bangle napravio u BMW-u sa "peticom" ne bi se usudio napraviti ni Sanader s nekim investicijskim fondom. Stoga ni ne čudi kako je model E60 prije svega u smislu dizajnerskog bijega od "konvencionalnog" razočaravao godinama, pa stoga još manje čudi činjenica kako je F10 kao nasljednik već samom svojom pojavom zapravo najugodnije iznenađenje u zadnje vrijeme.
Maserati Quattroporte
Razlozi: Da, znam…ovo je sve samo ne automobil koji bi izlaskom bio nekog novijeg datuma, no obzirom se novi tek očekuje na tržištu, zdrava me logika vodi do i dalje aktualnog Maseratijevog fantastično brutalnog modela s četverim vratima. Tradicija i povijest ovog modela su nepobitne, no ono što doista fascinira jest skoro fanatičan odnos prema detaljima – i to prije svega u smislu mehanike, jer Quattroporte je iako tehnološki izuzetno razvijen, ostao itekako dosljedan svojim korijenima, što ga čini jednom od najpoželjnijih limuzina svih vremena. Dovoljan razlog?
Jaguar XJ
Razlozi: Realno gledano, ovaj je Jaguarov pokušaj lansiranja ravnopravnog nasljednika legendarnom XJ-modelu, koji je desetljećima iz Coventrya izlazio u praktički nepromijenjenoj formi, bio je strahovito težak zadatak. Neki se ne slažu sa mnom, no moje je mišljenje kako su u svojim nastojanjima uspjeli u potpunosti iako aktualni XJ nema ama baš nikakve veze sa svojim prethodnicima izuzev u smislu luksuza – a tu je uvjerljivo jedan od onih automobila koji sami po sebi mogu biti sinonim za luksuz u punom smislu te riječi. Britanska moderna klasika u svakom slučaju.
Lexus GS (odnosno GS 450h F-Sport)
Razlozi: Iskreno, nikad nisam bio pretjerano veliki ljubitelj Hibrida. Još iskrenije od toga, rekao bih da nema teoretske šanse da ikakav hibridni primjerak automobila imam parkiran ispred zgrade u svom vlasništvu, no nakon kratkog druženja s ovim hibridom sva moja gore navedena iskrenost pada u vodu, jer ovaj bi automobil doista rado imao u svom posjedu. Da, mjenjač je malo retardiran na momente i auto u masi slučajeva djeluje pre težak, no zato je nivo opreme fascinantan i vozeći se čak i pri najmanjim brzinama, moram priznati da sam se u tom automobilu osjećao nekako posebno.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net, WhatCar.com, i Gopogle Images