Najbolji automobili u 2012. godini – GT automobili
Veličina, luksuz, opremljenost, brzina, performanse, dizajn, udobnost…to bi ukratko bili atributi kojima se opisuje kategorija GT-automobila kakve danas poznajemo, zar ne?!
Ukoliko se slažete sa atributima navedenim u obliku opisa automobila koji svoje mjesto savršeno nalaze u sredini između luksuznih limuzina i Coupe automobila, slobodno nastavite s čitanjem ovog dijela naše top-liste najboljih u 2012. godini, a ukoliko se pak ne slažete, također nastavite s čitanjem, jer ćete se vjerojatno složiti i sa opisanim i sa odabranim automobilima u ovom dijelu top-liste.
Pa eto…da ne duljim, ovo su izdvojeni modeli:
BMW serije 6 (odnosno M6)
Razlozi: I opet se glavni razlog svodi na faktor iznenađenja, no da objasnim ukratko… Naime, svi modeli BMW-a pod Bangleovom palicom imali su za cilj pomalo razbiti tradicionalistički pristup po pitanju dizajna i ergonomije i u tome su uspjeli, no to svejedno ne znači da je rezultatno stanje pozitivno. Dapače, nije – nikako. Serija 3 E90 je izgledala kao da riječ o korejskom automobilu s pokojom BMW-ovom oznakom, serija 5 E60 je bila (i ostala) jednostavno odvratna, serija 7 E65/66 stražnjim je krajem izgledala kao moderni prenosivi frižider, a serija 6 E63/64 bila je za mene uvjerljivo najveće razočarenje u cijeloj paleti modela sa značkom BMW-a. Koncept je bio prelijep, no završni je proizvod utjecao na rad gastritisa i tjerao na povraćanje. Zato je nova generacija u obliku F12/13 serije 6 toliko ugodno iznenađenje i konačno lijep automobil kakav je već odavno trebao biti, a ako ćemo iskreno, ni u smislu performansi novoj "šestici" ama baš ništa ne fali.
Jaguar XK (odnosno XK-R)
Razlozi: Problematičan navod u sklopu zagrade kojom predstavljam jedan od najljepših GT-automobila svih vremena možda se svodi na navod modela XK-R umjesto onog najjačeg u obliku XK-RS, no obzirom na istovremenu udobnost, brzinu i eleganciju koje me privlače na ovom automobilu, XK-RS nije ni blizu onog što bi u sklopu Jaguara XK općenito tražio. Razlog leži u jednostavno pre-ekstremnom pristupu koji XK-RS više čini konkurentom Ferrariju nego BMW-u M6, što mi se nekako čini bez veze. No bilo kako bilo, model XK je među nama već neko vrijeme i iako sam mislio da će možda izgubiti sjaj, to se nikako nije dogodilo. Dapače, dogodilo se baš suprotno, jer na Jaguar XK-R i dalje gledam kao na jedan od najkompletnijih automobila koje je svijet automobila ikada imao zbog svojih gore navedenih atributa i upravo zbog njih taj automobil jednostavno obožavam.
Audi A5 (odnosno RS5)
Razlozi: Ono čime München iz godine u godinu u obliku "M GmbH" modela već tri desetljeća fascinira svijet automobila, Ingolstadt itekako parira svojim "Quattro GmbH" alternativama, pa ni u slučaju Audijevog prelijepog modela A5 u svojij najjačoj izvedbi nije ništa drugačiji slučaj. Doduše pristupi su sasvim različiti, no na kraju krajeva se sve svodi na priču oko afiniteta, odnosno koji Vam je proizvođač automobila draži. Cijene su tu negdje, nivo opreme također, izgled karoserije je također jako blizu, obzirom su i RS5 i M6 prelijepi automobili. Performanse oba automobila su također jako blizu, pa iako istini za volju pogon na sva četiri kotača pomalo usporava Audi, nema teoretske šanse da prosječan vozač takvog automobia to ikad primjeti, te samim time taj dio priče postaje kompletno nebitan. U svakom slučaju, RS5 je izuzetan automobil.
Ferrari FF
Razlozi: Obzirom sam apsolutno svjestan filozofije brzine i tehnologije u kombinaciji sa tradicijom i stilom, koju Ferrari svojim modelima praktički oduvijek gura u grlo svima koji su za pojam "automobil" ikad u životu čuli, ni u pogledu modela FF nema neke razlike. OK, FF i ne izgleda baš toliko dobro koliko je to npr. slučaj sa modelom 599 Fioriano koji je jednostavno neponovljivo lijep, no u smislu upotrebljivosti je FF jedan od najboljih automobila koje je Ferrari ikad izbacio na tržište. Naime, pogon na sva četiri kotača u ovom je modelu dotjeran do apsolutne perfekcije, što ga čini upotrebljivim u bilo kojim vremenskim uvjetima. Donedavno nisam mogao ni zamisliti Ferrari na podlozi koja nije suha, a od predstavljanja modela FF više ne znam mogu li zamisliti Ferrari s kojim nije moguće divljati po snijegom zatrpanoj cesti. Uglavnom, iako je riječ o svojevrsnom kompromisu i pokušaju, ja bih ga jednom rječju opisao kao savršenstvo.
Aston Martin DB9
Razlozi: Iako je Aston Martin DB9 skoro pa brat-blizanac Jaguarovom modelu XK i samim time sam ga "na prvu" bez problema mogao izostaviti s ove top-liste, obzirom je ipak riječ o jednoj od najpoželjnijih marki automobila svih vremena, jednostavno se nisam usudio učiniti tako nešto. DB9 je već godinama u vrhu onog što je za mene auto-industrija u mogućnosti ponuditi, a ta se saga nastavlja i sa ovim najnovijim modelom u svim segmentima kojih se mogu sjetiti. Istina, posjedovati Aston Martin u našim krajevima poprilično je teško i ne znam bih li se usudio kupiti jedan da i imam novaca za njega, obzirom na servis i nabavu rezervnih dijelova, no u zemlji snova gdje se ionako većina nas nalazi kad čita retke posvećene bilo kojem modelu s potpisom Jamesa Bonda to ionako nije niti pretjerano bitno. Dapače, jedino što je u ovom slučaju bitno jest da DB9 i dalje postoji i da neće tako skoro nestati.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net, WhatCar.com, i Gopogle Images