Najbolji automobili u 2012. godini – Cabriolet automobili
Završivši podsjetnik na automobile koji na tržište dolaze u obliku Coupe karoserije, nastavljam u revijalnom tonu i u ovom dijelu top-liste navodim neke od onih automobila često izvedenih iz svojih Coupe-verzija, no sa sklopivim krovom. Dakle, Cabrioleti su na redu.
Iako je Coupe sam po sebi jedna od poželjnijih karoserijskih izvedenica automobila, uvijek postoje oni kojima je vjetar u kosi puno draži od ičeg drugog na četiri kotača, te za tako nastrojene ljude postoje automobili bez krova, odnosno Cabrioleti i Roadsteri.
U pravilu su automobili bez krova, tj. s krovom koji je moguće sklopiti ili skloniti u garažu izričaj stila sami po sebi, a istini za volju i pripadnice suprotnog spola ih jako vole, no s druge strane su nerijetko teži, što ih čini sporijima i često podosta neupotrebljivijima od svojih Coupe-izvedenica (iz kojih najčešće vuku svoju bazu), no svejedno ih je iz godine u godinu sve veći i veći broj.
Dakle, kada su već toliko prisutni na tržištu, evo i nekoliko primjera u sklopu kojih su Cabriolet i Roadster automobili i meni (tj. nama) postali itekako poželjni…
BMW Z4 Roadster
Razlozi: Za razliku od prošlog modela Z4, ovaj aktualni prije svega izgleda izuzetno dobro. Jedan je to od onih automobila koji i nema neku striktnu namjenu (kao uostalom i većina Cabrioleta i Roadstera), no voznim svojstvima je već u samoj bazi itekako sposoban razvući širok osmijeh na lice vozača i (najvjerojatnije) suvozačice, obzirom je brz, iznimno upravljiv i sasvim solidan po pitanju udobnosti. Praktičnost definitivno nije jača strana ovog automobila, no s druge strane tko normalan u smislu kupnje Roadstera traži praktičnost kao jedan od bitnih faktora u izboru idealnog automobila?! Ono bitno svodi se na motor, ovjes, opremljenost, izgled i općeniti gušt u smislu vožnje i upravljivosti, a u tim segmentima aktualni model Z4 itekako dobiva petice iz zalaganja.
Porsche Boxster
Razlozi: Kada je prva generacija Boxstera izašla u prodaju, moram priznati da sam prvo umro od smijeha, a onda se (kao i u slučaju Audija TT) zapitao koji mu je točno prednji, a koji stražnji kraj. Odgonetnuvši i taj dio priče, svoju sam pozornost sam usmjerio prema dizajnu i ubrzo dobio definiciju jednog izuzetno "modno osviještenog" automobila. Da, Boxster je u kasnijim izvedenicama bio poprilično brz automobil, no i dalje je ostao jedan od onih modela za koje prije mogu zamisliti kako je izašao iz ormara nego iz tvornice i prodajnog salona. Novi Boxster zdravom logikom vuče korijene iz svoj "modno osviještenog" prethodnika, samo na puno bolji i usmjereniji način, tako da konačno mogu reći da osim modela 911 i Cayman postoji još jedan model koji mi se istovremeno dopada i nosi slavno prezime Porsche (što u posljednje vrijeme i nije pravilo).
Jaguar XK Cabriolet
Razlozi: Iako moram priznati kako baš i nisam zaljubljenik u kabriolete zbog prije svega vrlo limitirane upotrebljivosti, postoje oni modeli koji u svojim formama bez krova izgledaju tri milijuna puta bolje od svojih Coupe-izvedenica. I da…Jaguar XK je jedan od tih automobila. U verziji s krovom biram XK-R bez milisekunde dvojbe, no u slučaju otvorene verzije ovo "R" mi ni približno nije potrebno, obzirom je 5-litarski V8 motor ionako dovoljno glasan, a realno gledano, natjeravanje po nekoj od staza u ovakvom autmobilu bilo bi jednostavno smiješno. Iskreno, kada bi se među automobilima birao "Mister" ili "Miss", Jaguar XK Cabriolet bez problema bi dobio moj glas za tu titulu, jer uz savršen izgled posjeduje i razvijen intelekt koji umjesto teoretske želje za mirom u svijetu itekako u praksi stvara mir u glavi tijekom guštanja u vožnji.
Mazda MX-5
Razlozi: Osnovni razlog zbog kojeg ne postoji teoretska šansa da malu Mazdu ne stavim na bilo koju listu automobila koje volim i cijenim jest ideologija i upornost u konstantno rafiniranje samog automobila još od 1989. godine kada je nakon samo par mjeseci od crteža na papirnatoj salveti u restoranu predstavljena javnosti, kroz samo tri generacije nikad ne prestaje biti dosadna i monotona. Ako ćemo realno stavljati stvari u perspektivu, svaki drugi proizvođač automobila bi u 23 godine proizvodnje jednog modela izbacio na tržište barem deset uzastopnih "nasljednika" no MX-5 ostaje dosljedan automobil onom iskonskom vozačkom guštu u sklopu malog automobila nalik britanskim Roadsterima iz 60-ih, što je u ovo vrijeme konstantnog guranja nečeg novog i drugačijeg na tržište jednostavno unikatan pristup. U svakom slučaju nije ni čudo da je MX-5 (za mene) sinonim za Roadster, a kako stvari stoje, tako će i ostati.
Rolls-Royce Phantom Drophead
Razlozi: Ako uz pojam apsolutne elegancije vežete imena i nazive poput "tikovina", "Connoly-koža" i "krom", te luksuz definirate kroz gabarite i apsolutan komfor u hrpu "gadgeta" koji su Vam na raspolaganju tijekom vožnje, te jako volite šampanjac, onda ćete se složiti sa mnom kako na svijetu trenutno ne postoji ništa luksuznije i ekskluzivnije od ovog automobila. Već u svojoj limuzinskoj verziji (koja se također našla na ovoj našoj top-listi) Phantom predstavlja nešto ultra-posebno, a u "Drophead" verziji bez krova nad glavom osobno mislim da nema baš puno toga u životu što bi se čak i kratkom vožnjom u tom automobilu moglo mjeriti. Nazvati Phantom "automobilom" zapravo bi se čak moglo okarakterizirati i kao svojevrsno podcjenjivanje, jer zapravo se istovremeno radi o pokretnini i nekretnini u kombinaciji sa nekoliko kotača i volanom.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net, WhatCar.com, i Gopogle Images